Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Hupiakun lataus invertterillä.
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 13.01.2012 kello on 14:10 ---Onko keskustelussa käynyt ilmi millä jännitteellä turhan höpöttäjän akut latautuu.
--- Lainaus päättyy ---
Ei tämän tarkemmin, mutta olen koko ajan käsittänyt, että kysymys olisi jännitehäviöstä. http://karavaanari.org/index.php/topic,3477.msg46734.html#msg46734
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 13.01.2012 kello on 14:10 ---Onko keskustelussa käynyt ilmi millä jännitteellä turhan höpöttäjän akut latautuu.
--- Lainaus päättyy ---
Jotenkin sai kuvan jotta pitkät kaapelit tipauttaa jännitteen, todennäköisesti olen väärässä ???
Lainaus häneltä
--- Lainaus ---Kun monessa matka-autossa hupiakun lataus ajaessa on tehotonta, johtuen pitkistä kaapeleista 12V:lla
--- Lainaus päättyy ---
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 13.01.2012 kello on 15:11 ---Ei tämän tarkemmin, mutta olen koko ajan käsittänyt, että kysymys olisi jännitehäviöstä. http://karavaanari.org/index.php/topic,3477.msg46734.html#msg46734
--- Lainaus päättyy ---
Hyvin voi olla kyse siitä.
--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 13.01.2012 kello on 15:11 ---Jotenkin sai kuvan jotta pitkät kaapelit tipauttaa jännitteen, todennäköisesti olen väärässä ???
--- Lainaus päättyy ---
Minulla jostakin syystä kävi mielessä, että tuo on uusi ilmiö. Kaapelit jokseenkin riittävät ja auto on kuitenkin hänellä ollut pitkään.
Akkujen kunto vaikuttaa paljonkin ja jos niitä on kolme yhdistetty niin yksikin heikoilla hapella oleva kenno voi aiheuttaa ongelmia. Ja napajännite laskee kaikissa jos yksi on huono .
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 13.01.2012 kello on 15:11 ---Jotenkin sai kuvan jotta pitkät kaapelit tipauttaa jännitteen, todennäköisesti olen väärässä ???
Lainaus häneltä
--- Lainaus päättyy ---
Näin se juuri on. Kaapelit on 6 neliön ja starttiakulta matkaa noin kolme metriä. Harvoin olen neljää päivää hupiakkujen varassa, Jouluna olin. Auto oli piuhassa, mutta uusi älylaturi piiputti, joten ajoon lähtiessä hupiakkujen napajännite oli 12,3V. Kolmen tunnin ajon jälkeen akut ei juurikaan olleet täyttyneet. Uusi laturi on nyt paikoillaan ja auto piuhassa, hupiakuissa ja starttiakuissa 14,1V . :)
K.E.V:
Tällöinpä tuo boosteri nostaisi noitten pikkupiuhojen tipauttaman jännitteen ylös, hiiohoi ja rommia pullo 8)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta