Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Hupiakun lataus invertterillä.
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 13.01.2012 kello on 13:35 ---Turhan höpöttäjän tapauksessa tuosta laturista voi olla kyllä hyötyä. Jos käsitin oikein niin autoa ajaessa ei lataa kunnolla hupiakkua ja jos kytkee ton ylläolevan niin silloin hupiakut latautuu. Kytkentä on ilmeisesti tarkoitus tehdä erillisillä kaapeleilla. Tosin minä korjaisin sen alkuperäisen vian.
--- Lainaus päättyy ---
Miksi tuo auttaisi. Jos laturin teho on 60Ah ja se käytännössä käy koko ajan maksimirasituksella niin eihän sitä energiaa minkään energiaa itse kuluttavan lisälaitteen kautta voi saada lisää.
Jos laturi olisi isompi tietty jännitteen nostaminen auttaisi, nyt en tajua mitä hyötyä tuosta olisi kun virtaa ei ole saatavilla.
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 13.01.2012 kello on 12:36 --- Mutta.. mutta.. jostakin se enerkia on saatava !!
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä sitä energiaa (amppeereita) tulee monessa tapauksessa. Mutta kun se jännite häviöiden vuoksi jää akuille vaikka 12,7-13v TÄLLÖIN ei patteri täyty kokonaan.
HuruUkkeli:
--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 13.01.2012 kello on 10:27 --- En ymmärrä noita "pilkun viilaajia", ei ole mitään merkitystä latausjännitten murto-osista,en mittaa mitään ,laturi autossa huolehtii siitä (120A) ,kesällä kennot,akut on aina täynnä,540 AH, niin auton laturin kuin myös kennojen säädin huolehtii oikeasta latauksesta !!!!
--- Lainaus päättyy ---
Sama juttu Hurulla, aina kesät talvet akut täynnä vaikka lämpö päällä jatkuvastiä 3x 100 AH 1startti 2 hupiakkua eikä viikkoonkaan joskus ajeta ollenkaan syksyllä akut tuli 3,5 vuotta vanhoiksi joten uudet varuilta tilalle Puuilo 90€ kpl yleensä jos kolme vuotta vanhenpien akkujen kanssa joutuu jotain erikoisia pelaamaan niin se on turhaa työtä auto ei ole koskaan minulla ollessa ollut verkkovirrassa johtuen "kausipaikasta" asukaspysäköinti täällä stadin keskustassa
Taitaa nämä Fiilikset olla rakennettu liian yksinkertaisesti kun lataukset toimii ihan itekseen omiaaikojaan
kimi:
Onko keskustelussa käynyt ilmi millä jännitteellä turhan höpöttäjän akut latautuu.
perho-ukko:
--- Lainaus käyttäjältä: HuruUkkeli - 13.01.2012 kello on 14:07 ---Sama juttu Hurulla, aina kesät talvet akut täynnä vaikka lämpö päällä jatkuvastiä 3x 100 AH 1startti 2 hupiakkua eikä viikkoonkaan joskus ajeta ollenkaan syksyllä akut tuli 3,5 vuotta vanhoiksi joten uudet varuilta tilalle Puuilo 90€ kpl yleensä jos kolme vuotta vanhenpien akkujen kanssa joutuu jotain erikoisia pelaamaan niin se on turhaa työtä auto ei ole koskaan minulla ollessa ollut verkkovirrassa johtuen "kausipaikasta" asukaspysäköinti täällä stadin keskustassa
Taitaa nämä Fiilikset olla rakennettu liian yksinkertaisesti kun lataukset toimii ihan itekseen omiaaikojaan
--- Lainaus päättyy ---
Vanhassa vara parempi !!!! ;D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta