rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Mikä pakettiauto veturiksi?  (Luettu 16253 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 8.06.2024 kello on 21:08
Vs: Mikä pakettiauto veturiksi?
« Vastaus #30 : 11.01.2012 kello on 18:04 »
Jos kuuden tonnin pakua ajattelee hankkia, niin mielestäni on avainasemassa minkäläisia huolto/kautta korjaus paikkoja on käytettävissä.Olipa se merkki mikä tahansa, niin aina jotakin remppaa pitää tehdä. Olen ollut huomaavani että mitä kovempi merkki, sen kalliimmat remontit. :D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
Vs: Mikä pakettiauto veturiksi?
« Vastaus #31 : 11.01.2012 kello on 21:58 »
Mersussa sen oikean automaatin pitäisi kestää, sprintshift on ongelmallinen.

Jos oikeesti pahaan paikkaan pitää päästä sprintterillä, niin ainakin yhdessä ambulanssissa oli kytkettävä lukkoperä. Ilman sitä en edes yrittäisi ilman lumiketjuja. Tai nelikkoa.

Takavetohiace jos jää suurinpiirtein tasaselle kiinni niin sprintteri on vain vähän parempi tyhjänä ja kuormattuna jo melkein hyväksyttävä. Paitsi ne päivät kun tulee lunta kunnolla.

Tolla uuskoppasella, uusimmalla mallilla jäin tällä viikolla jumiin, oli pitkä jyrkkenevä mäki. Ties kuinka monennella yrityksellä pääsin ylös, ensin luistonesto pois ja kun sai sopivasti vauhtia ni sitte takas päälle. Vanha malli odottais siellä mäen alla edelleen kevättä. Tai lumiketjuja. 312- mallin luistonesto on lähinnä vitsi, cdi-mallin luistonestosta en tiedä. Tuossa uudessa se on jo parempi kuin mihin kytkimen- ja kaasunkäytöllä pystyy.


*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:12.01.2013 kello on 15:38
Vs: Mikä pakettiauto veturiksi?
« Vastaus #32 : 13.01.2012 kello on 01:01 »
Jos kuuden tonnin pakua ajattelee hankkia, niin mielestäni on avainasemassa minkäläisia huolto/kautta korjaus paikkoja on käytettävissä.Olipa se merkki mikä tahansa, niin aina jotakin remppaa pitää tehdä. Olen ollut huomaavani että mitä kovempi merkki, sen kalliimmat remontit. :D

Sentään vanhempii autoihin pystyy vielä tekeen jotain itse, että jos ostaa sen uudemman auton niin ei ole huoltoa missä ei laiteta töpseliin ja se on myös aina halpaa touhua. Mun mielestä, mitä enemmän on ylimäärästä osaa niin sitä enemmän on myös vikoja. Pihassa 73- corolla, tuntuu että se on ikiliikkuja.. 

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:12.01.2013 kello on 15:38
Vs: Mikä pakettiauto veturiksi?
« Vastaus #33 : 3.03.2012 kello on 09:22 »
Kyllä se nyt niin meni että päädyin G20 Van Starcraft :)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 4.01.2024 kello on 12:05
  • Pirkanmaa, Sastamala, wanhaa Suur-Sastamalaa
Vs: Mikä pakettiauto veturiksi?
« Vastaus #34 : 3.03.2012 kello on 10:38 »
Sentään vanhempii autoihin pystyy vielä tekeen jotain itse, että jos ostaa sen uudemman auton niin ei ole huoltoa missä ei laiteta töpseliin ja se on myös aina halpaa touhua. Mun mielestä, mitä enemmän on ylimäärästä osaa niin sitä enemmän on myös vikoja. Pihassa 73- corolla, tuntuu että se on ikiliikkuja..

Transportteri. Suhteelisen halpoja vähänajettunakin (alle 200 t km) Itsellä 7 vuosi menossa vuosimalli 97. Ei ole ollut huolia (vaikka olen kuullut aivan toista) auto on huollettu kerran vuodessa katsastuksen yhteydessä. On niitä tietenkin muitakin merkkejä mutta tässä yksi hyvä vaihtoehto. :) :-[ :o :)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 5.06.2024 kello on 18:18
  • Hämeenkylä Vantaa
Vs: Mikä pakettiauto veturiksi?
« Vastaus #35 : 3.03.2012 kello on 10:58 »
Oikean pakun valitsit :D Mukava ja varmatoiminen
oikein huollettuna ;D

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:12.01.2013 kello on 15:38
Vs: Mikä pakettiauto veturiksi?
« Vastaus #36 : 4.03.2012 kello on 09:43 »
Ostimme tuon soliferin vaunun syskyllä ja edellisen omistajan jäljiltä oli takalasissa tarra "V8 pitää olla" -joten oli helpompi ostaa se V8 kuin lähteä tarraa irroittamaan  :D :D :D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:10.09.2017 kello on 12:45
Vs: Mikä pakettiauto veturiksi?
« Vastaus #37 : 20.03.2012 kello on 10:02 »
No tietääpähän ainakin kuka on ens kesänä tienpenkalla hätärit päällä  ;D Nekään ei vaan ehkä toimi kun on ameriikan ihmemaan sähköt  :D
-Kaveri harrastaa jenkkejä ja niiden korjausta, sano mulle et jos ostat made in usa saa olla aina näpit rasvassa  ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 00:09
  • Kulkija
Vs: Mikä pakettiauto veturiksi?
« Vastaus #38 : 20.03.2012 kello on 10:24 »
No joo... jos ei provosoitaisi. Täällä on aika paljon jenkkimiehiä joukossa.

Lähtee äkkiä vähintään hiekkalaatikkoon tuollaiset.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:13.06.2024 kello on 18:42
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: Mikä pakettiauto veturiksi?
« Vastaus #39 : 20.03.2012 kello on 10:56 »
Useinmiten sellaisilla jannuilla jotka eivät koskaan ole omistaneet jenkkiä on vankimmat mielipiteet usa-autoista. En minäkään ala Transhittejä täällä haukkumaan, sillä ensimmäistäkään ei pihalla ole!
Sitä vastoin omaa Vitoani olen haukkunut moneen otteeseen, sillä siihen minulla on varaa koska se tuossa pihalla seisoo..

Se on totta että jenkeissä on sähköt mitä ne ovat, mutta itse autoiluun kuuluu vähän käpälöinti siellä sun täällä ja se V-8:n soundi on balsamia tylsään arkeen :D :D :D

Ei näitä niin pidä lokeroida mitenkään erikseen- mutta jenkkimiehillä on useinmiten hauskaa.... ;D ;D ;D

  • Vieras
  • Vs: Mikä pakettiauto veturiksi?
    « Vastaus #40 : 20.03.2012 kello on 11:30 »
    Useinmiten sellaisilla jannuilla jotka eivät koskaan ole omistaneet jenkkiä on vankimmat mielipiteet usa-autoista. En minäkään ala Transhittejä täällä haukkumaan, sillä ensimmäistäkään ei pihalla ole!
    Sitä vastoin omaa Vitoani olen haukkunut moneen otteeseen, sillä siihen minulla on varaa koska se tuossa pihalla seisoo..

    Se on totta että jenkeissä on sähköt mitä ne ovat, mutta itse autoiluun kuuluu vähän käpälöinti siellä sun täällä ja se V-8:n soundi on balsamia tylsään arkeen :D :D :D

    Ei näitä niin pidä lokeroida mitenkään erikseen- mutta jenkkimiehillä on useinmiten hauskaa.... ;D ;D ;D



    Epäilemättä ;D Ja sitten vasta sitä hauskuutta riittää, kuin koiranpennuilla ikään, kun sillä jenkillä tankille mennään.

    Nimimerkillä ; hetken aikaa Suburbanin 454:llä omistanut. Pienin mittaamani maantiekulutus oli tasanopeudella 18,2l :D :D :D :D :D :D :D, juu ja koneelle (juopolle) kelpasi vain 99  ;D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:13.06.2024 kello on 18:42
    • Strömma Kemiönsaari
    Vs: Mikä pakettiauto veturiksi?
    « Vastaus #41 : 20.03.2012 kello on 18:26 »
    Tapani hei!

    Eihän se tankkaushetki voi olla se tärkein hetki auton ajossa. Kyllä 454:sen mörinä aina jonkun dieselkolinan voittaa ja siitä sitten maksaa,,,,eikös?

    Kulutushan ja sen kalleus ei ole auton vika, vaan verottaja siitä kalliin tekee. Ja uskoakseni isolohkosubbarilla vetelee kaikennäköisiä "järkevämpiä" pakettiautoja ylös vaikeista paikoista naama virneessä ja ne penkit ja fiilis.....No se siitä...

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 5.06.2024 kello on 18:18
    • Hämeenkylä Vantaa
    Vs: Mikä pakettiauto veturiksi?
    « Vastaus #42 : 20.03.2012 kello on 18:33 »
    Olen joskus kuullut jenkkien sähkö vioista, omasta
    kokemuksesta suurin syy ollut tee se itse miehet,
    uusista vehkeistä en sano mitään kun ovat täynnä
    Elektroniikkaa, Itse olen touhunnut kyseisten vehkeiden
    kanssa vajaa kolmekymmentä vuotta ja kertaakaan
    en ole jäänyt tielle sähkövian takia. Lähellä piti
    tilanteita on ollut. Viimeksi Vanin lämmitys laitteen
    moottori kärysi, oli halpa tarvike moottori ja tee se
    itse mies tehnyt sähköt  :( Ilmeisesti ollut onnea kulkimissa.
    PS. Onnea uudelle veturille.
    « Viimeksi muokattu: 20.03.2012 kello on 18:45 »

  • Vieras
  • Vs: Mikä pakettiauto veturiksi?
    « Vastaus #43 : 20.03.2012 kello on 19:27 »
    Tapani hei!

    Eihän se tankkaushetki voi olla se tärkein hetki auton ajossa. Kyllä 454:sen mörinä aina jonkun dieselkolinan voittaa ja siitä sitten maksaa,,,,eikös?

    Kulutushan ja sen kalleus ei ole auton vika, vaan verottaja siitä kalliin tekee. Ja uskoakseni isolohkosubbarilla vetelee kaikennäköisiä "järkevämpiä" pakettiautoja ylös vaikeista paikoista naama virneessä ja ne penkit ja fiilis.....No se siitä...

    Juu se mörinä, joka omassani tyhjäkäynnillä muistutti lähinnä röpöttävää oksennusta oli varmasti myös naapureiden mieleen ::) Asuin tuohon aikaan vielä Runeberginkadulla ja porttikongista ei mahtunut sisälle jollei ottanut ulkokaistan kautta, samoin toinen peili piti kääntää pois, että pääsi kotiin tai ulos. Ja se komein mörinä oli aina siinä pitkässä porttikongissa ;D Sääli naapureita ???

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
    • Internet on loistava keino päästä nettiin.
    Vs: Mikä pakettiauto veturiksi?
    « Vastaus #44 : 20.03.2012 kello on 21:03 »
    Eipä oo kertaakaan ollut jenkeissä mitä on ollut sähkövikoja ( Dodge, Chevy ja Ford mercury )