Jos laitettaisiin nuo off topicit takkahuoneeseen, siellä sopii höpistä. Kun ei ole liikaa ollut viime aikoina näitä asiajuttuja.
Pysyy foorumi paremmassa kunnossa.
Pahoittelen.
Jos laitettaisiin nuo off topicit takkahuoneeseen, siellä sopii höpistä. Kun ei ole liikaa ollut viime aikoina näitä asiajuttuja. Pahoittelen. eikö yks pien lipsahdus tänne mahdu ....kun vesa kuitenkin käsitteli auto jutskaa ...ja hyvä ettei tarvii nuppia moisel asial vaivat ,kuin auton / vaunun vaihto ..se on minust ainakin aikas vaikee juttu ..vahtaakko vai eikö ..niin se varmaankin on monel muullakin ..vaihtoa miettiväl....vai kuinkas teitil
eikai siinäkä ois mittää , jos ois ekuja taskut , laukut , lompakot ja kirstut täys , mutko ois noit unelmii laittaa muallekkiin , jotka myös tarvis kivan läjän ekui ... ainakin tällä allekirjottaneel ois vaiks mitä unelmii , jos ois vaan millä niit toteuttais .. tietty ,kun tuo raha on jo niinkin vanha keksintö jo jostain oravannahoist ym alkaen .. ja siks ihmettelenkin .. miks just ..mun lompakol on ainanen anoreksia ![]() vahtaakko vai eikö ..niin se varmaankin on monel muullakin ..vaihtoa miettiväl....vai kuinkas teitil Tuo matkailuauton tai vaunun vaihto on mun mielestä vähän sellainen kakspiippuinen juttu, me vaimon kanssa nähdään asia niin että vaikka siinä jotkut pikkuasiat voisi olla nyt jälkikäteen ajateltuna toisin, niin varustelemalla siitä saa omannäköisensä ja pieniä puutteita siten paikkailtua, vaikka sitä ostaisi miten varustellun auton tahansa, niin aina sitä haluaa muuttaa kodinomaisemmaksi. Tuo Adria on meidän liikkuva kesämökki ja ne sukulaiset joilla on kesämökki, ei ne hanki uutta kesämökkiä vaan siinä samassa ne nököttävät vuodesta toiseen, niin mekin taidetaan tehdä mikäli vaan tuo tekniikka ei petä, mistä sen nykyaikana tietää...Jos saisi auton pidettyä kunnossa siten kuin esim. Dorotea, Perho-Ukko ja Turhan Höpöttäjä niin silloin voisi sanoa menevänsä matkailuautoon joka tuntuu kodilta. Vaunu vai m.auto
Me olemme liikkuneet maastossa sekä työn vuoksi että retkeilemässä. Siksi meillä oli pitkään asuntovaunu, jossa yövyimme eri puolella suomen maata. Vetoautot nelivetoisia, joilla pääsi pidemmälle metsätietä, kosteikoille, mäkien ja tunturien (mm. Ailigas) päälle säässä kuin säässä. Nyt meillä eläköityvällä pariskunnalla on edessä ensimmäinen kesä m.autolla. Autossa plussaa: Turvallisuuden tunne ”ihmisten ilmoilla”, koska helppo lähteä pois, parkkeeraukset ja kaupunkiajo helpompia, ohjaamosta vaunuun lyhyt matka, suuret vesisäiliöt, (nyt) suihku, helppo havaita kallistuma parkkeeratessa, vaihdon jälkeinen omistajan tyytyväisyys . Mahdollisuus pitää kahta autoa (osan sula-ajasta, juniori) liikenteessä.Auton (meidän) miinusta: hankintahinta ja käyttökustannukset suuremmat, kaksi autoa korjauksineen, huoltoineen ja katsastuksineen työläitä, ajomelu suurempi, ei ilmastointia. Kylmällä tarvitaan ohjaamon ikkunasuojat yöksi, jätevesisäiliö jäätyy pakkasella, pakkasvahti tyhjentää lämminvesivaraajan. Tuo matkailuauton tai vaunun vaihto on mun mielestä vähän sellainen kakspiippuinen juttu, me vaimon kanssa nähdään asia niin että vaikka siinä jotkut pikkuasiat voisi olla nyt jälkikäteen ajateltuna toisin, niin varustelemalla siitä saa omannäköisensä ja pieniä puutteita siten paikkailtua, vaikka sitä ostaisi miten varustellun auton tahansa, niin aina sitä haluaa muuttaa kodinomaisemmaksi. tosi hyvin sanottu .. ![]() Noni..nyt täälki kytätää noit unelma-autoi
![]() Ei kukka hyvää Defukkaa tarttis..... ![]() Ei kukka hyvää Defukkaa tarttis..... Minä. Mutta sulla saattaa olla liian pieni versio meille. Olen jo hyväksynyt sen, että kuusimetrinen ei taida riittää, alkoviautossa ehkä nippanappa. Vaan niinhän se veneiden kohdallakin on, että aina se on metrin liian lyhyt. Hyvä kippari vaan pärjää pitkänkin veneen kanssa, mutta tiellä tai kaupungeissa tulee ihan väkisin mitat vastaan, oli sitten kuinka hyvä kuski tahansa. Minä. Mutta sulla saattaa olla liian pieni versio meille. Olen jo hyväksynyt sen, että kuusimetrinen ei taida riittää, alkoviautossa ehkä nippanappa. Niin taitaa ol..toi meidän Defukka on vain ja ainoostaan kahenhenken kuline, ei siint mihinkäs pääse. Ja oikeesti on turha vaihtaakkaa pidempään kun ukkeli kuite senkaa töimatkoi ajelee. Se on totta et ei tuol kylil ol helppo parkkeerata semnest 7-8 metrist kulkinet..sit melkkest ols sama ko ajelis vaunu/auto..no melkest kuiteki vaa.. Mä kyl löysin pariki kivaa vaihtoehtoo meille http://www.netticaravan.fi/kauppiaat/Turun+L%E4nsi-Vankkurit+Oy/623/0/57745/6 (Hymer Solifer?? ei jymmär..onk ne joteski kompleksis yhdes? ) Toi olis juur muute hyvä, mut se l-keittiö uupuu ja talvel ols kyl kiva jos olis uuni...http://www.netticaravan.fi/autot/?id=54596 Tässä samanlaine sisustus ratkasu ko tos edellises.. Isäntä ky sitämiält et uus (sit ku sen vaihdon aika tulee )..mut mä sitämiält et ajakoot rikkaammat ne kalliimmat kilsat...katoos mimmii = Vippe... kattelee meitin autoi ... no samanmoisii täs ollaan
... mut saahan noit katella ja ihailla ja unelmoida ja vaikka mitä .. ...tai oikeastaan minä .. isäntä kun on taas niin järkevä , et meinaa tuon nykyisen meil riittävän .. ![]() Nyt yhden yhtäjaksoisen viikon kokemuksella olen huomannut yhden huonon puolen matkailuautoilussa. Matkapahoinvoinnin.
Mobiilimme Dukaton alusta on mielestäni jämäkkä eikä tuuli keikuta juurikaan puoli-integroitua. Mutta siinä ei ole tukijalkoja, joten liikkuminen sisällä saa sen hieman "keinahtelemaan". Vaunulla matkailtaessa tukijalat olivat alhaalla majoittautuessa ja tauon ajaksi laskettiin yksi takajalka ja etupyörä alas. Tuon saa korjattua hankkimalla tukijalat, maksanee vajaan 200 euroa, tai voihan olla että auton jouset ovat hiukan kuoleentuneet, pitemmässä seisonnassahan kannattaisi keventää auton peräpäätä pitämällä tukijalat maassa.
Nyt yhden yhtäjaksoisen viikon kokemuksella olen huomannut yhden huonon puolen matkailuautoilussa. Matkapahoinvoinnin. Halpisratkaisu on laittaa saksitunkki oven puolen rungon alle ainakin pidepiaikaisessa leirinnässä. Ennen tunkin laittoa jätetään auto hieman oikealle kallelleen. Ja sitten suoristetaan se tunkilla. Merisairaus kaikkoaa.
On se hyvä,kun "vanhassa kulkimessa " on kunnon takatassut,auto nousee vaikka ilmaan niillä !!
Meil ei tos Defukas ol ollu koskaa ne taka tassu alhaal..Tosin toi on hyyvin hyvin lyhkäne kulkine joten ei se heilu paljoa. Noita halpisratkaisuja olen alueilla nähny ja varmaan ihan yht hyvä ratkasu ko ne kiinteet tassut.
|