^^ Juu, harvempi on elämästä selvinnyt hengissä. Sen sijaan esim. keuhkoahtauma ei ole niitä toivotuimpia tauteja, eikä keuhkosyöpä. Mutta jos niinkin typerää hommaa kuin tupakointi haluaa välttämättä jatkaa, niin yhteiskunta voisi tietysti myös omasta puolestaan miettiä suhtautumista sen aiheuttamien tautien hoitamiseen.
Noo, tuolle linjalle jos lähdetään niin tarviiko ylipäätänsä ketään hoitaa. Aina löytyy syitä ja huonoja elämän tapoja on itse kullakin.
^^ Juu, harvempi on elämästä selvinnyt hengissä. Sen sijaan esim. keuhkoahtauma ei ole niitä toivotuimpia tauteja, eikä keuhkosyöpä. Mutta jos niinkin typerää hommaa kuin tupakointi haluaa välttämättä jatkaa, niin yhteiskunta voisi tietysti myös omasta puolestaan miettiä suhtautumista sen aiheuttamien tautien hoitamiseen.
Onhan se yhteiskunta omasta puolestaan ilmaissut suhtautumisensa tupakointiin. Pikkusikarilaatikko joka täällä maksaa yli 7€ maksaa saksassa 3. No ei tämä ole järkevän touhua sauhutella rahaa ilmaan oman terveyden uhalla (sopii siis minulle)
Just tähän tartuin 10 vuotta sitten. Samoihin aikoihin setäni keuhkosyöpä todettiin toukokuussa ja hautajaiset oli joulukuussa. Keuhkoahtauman pelko oli toinen hyvä kannustin mulle.
Työkaveri joka oli 54v yksinäinen poikamies poltti 2askia vrk liikunta todella minimissä, shakkia ja tikkaa paareissa, kuoli keuhkoahtaumaan olkkarin sohvalle , ei se syöpä ole se ainoa joka tappaa, Hyvä kun hoksasit aikoinaan..
Onhan se yhteiskunta omasta puolestaan ilmaissut suhtautumisensa tupakointiin. Pikkusikarilaatikko joka täällä maksaa yli 7€ maksaa saksassa 3. No ei tämä ole järkevän touhua sauhutella rahaa ilmaan oman terveyden uhalla (sopii siis minulle)
mitäs tuosta eihän met kun joka toinen vain kuolemme tupakoinnin tähen ja kun on yli 40 vuotta sitä tehnyt niin näinköhän siitä eroon pääsee vaikka kuulemma sanovat että kymmenessä vuodessa keuhkotkin puhdistuu vaikka sinne on pumpattu savun mukana useita satoja myrkyllisiä aineita ja kauan se oli joskus kymmenen vuotta sitten kun olin keuhkokuvassa keuhkokuumeen vuoksi niin lääkäri ihmetteli että mitenkä noin kovalla tupakoitsijalla ei ole varjostumia niin se sai kanssa mietteliääksi sitten joku sanoi vielä niin veemäisesti nikotiiniriippuvuudesta että alkoi v....ttamaan liikaa ,että ai minäkö tyh...ä ja pakko oli vastata että : joo, sinä niin ja sitten kun tajusi että kaikki tupakoinnin positiiviset vaikutukset ovat oman mielikuvituksen tuotetta , niin joo
Tänään tuli neljäviikkoa tupakoimatta ja kyllä tämä jo helpottaa, vaan on se sitkeään juurtunut tapa.
Tsemppii. Minulla jo yli 4 kk lakkoa takana. Edelleen tupakki pyörii päivittäin mielessä. Joskus enemmän ja joskus vähemmän. Sitä itseni palkitsemislinjaa olen jatkanut. Taas lähtee liidokki loppuviikosta helsinki-vantaalta kohti kiovaa ja tsernobyliin matka vie. seuraavakin reissu on melkein plakkarissa. Parilla saturaisella voi lentolippuja kuussa hyvinkin ostaa.
Poltin viimeisen loppuvuodesta 2002. Yhä pyörii mielessä, kun väärään paikkaan sattuu. Pahinta on istua tulilla metässä, siinä oli ennen aina tupakki tai pikkusikari palamassa.