Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Tupakkamiehen tuska ja tupakoinnin lopettaminen
hartsakoski:
Mulla ei kyllä tuo ajottainen polttelu onnistu,se on vaan on/off.Velipoika polttaa askista muutaman ja loput kuivaa takan reunalla askiin...
Jushi69:
Minä en ole supermies eli pystysin polttamaan vain silloin tällöin..Se menee joko niin että poltat koko ajan tai olet ilman.
Olen nyt ilman ja ei ennee haittaa vaikka työkaveri polttaa..Enempi harmittaa kaverin puolesta kun haisee pahalle ja tuo yskä se sillä vaan pahenee. :( Kunhan ei ole merkki pahemmasta.
retsasung52:
Käytin mahdollisuuteni ja tein vuosituhannen lupauksen joka on pitänyt. Tosin helpoksi sitä ei voi sanoa.
Oli Uudenvuoden yö 1999-2000, mitään lupauksia ei ollut tarkoitus tehdä, vaan skoolata millenium pikarista
kuohuvaa.
Kuinka ollakkaan jossain vaiheessa alettiin kisailemaan sormikoukun vedossa ja niinhän itseltäni katkesi
jänne pikkusormesta.
Sairaalareissuhan siitä tuli ja pitkä sairasloma. Pyysin hoitsulta jotain livitystä tupakan tuskaan ja sainkin,
nikotiinilaastarin. Hymähdellen sille tämä pyöreä laastari asetletiin käsivarteeni, ja niin vaan tuska alkoi lieventyä.
Kotiin päästyäni Apteekkiin hakemaan lisää laastareita, joita käytin muutaman viikon muistaakseni laastari tai kaksi päivässä.
Vähitellen nikotiiniriippuvuus katosi ja sillä tiellä ollaan. nyt takana jo 12 savutonta vuotta.
JJJ:
Edelleen savuttomana. Peräti kuudes päivä pulkassa. Itseasiassa nikotiinintuska helpottanut jo tosi hyvin mutta nyt sitten ne aikaisemminkin olleet oireet elikkä unihäiriöt ovat saapuneet. Pari viimeistä yötä aivan *erseestä. Monta tuntia nukahtamisen yritystä ja sitten kun nukkuu (kai?) niin on kylmä,kuuma ja ziljoona unta yön aikana ja loppujen lopuksi kun kello soi niin tuntuu ettei ole nukkunut sekuntiakaan. Tää on vuorotyöläiselle se kaikkein ikävin sivuoire. En kyllä normaalistikaan ole päässyt kehumaan unenlahjoillani mutta nyt tilanne on kokolailla kaaoksessa :(
Edittii: pyysin eilen nukutusta kotilääkäriltä valurautaisella mutta eipä suostunut nukutusta antaa...
putkimies:
Jos haluaa lopettaa tupakoinnin, niin kannattaa työterveyslääkärikä ynnin yhteydessä kertoa asia lääkärille. Lääkäri kirjoittaa toimivan vieroituslääkkeen. Sitte lopetus on helpompaa kuin heinänteko. :D
Tai voihan työterveyslääkäriaj an tilata pelkästään tuonkin asian takia. Eiköhän niin.
Minun mielestä tupakanpolton lopetus olisi hyvä ajoittaa talveen, että ehtisi vieroittua kesään mennessä. Kesäterassilla saattaa repsahtaa...mutta sehän on jokaisen oma asia minkä ajankohdan katsoo itselleen parhaaksi.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta