Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Tupakkamiehen tuska ja tupakoinnin lopettaminen

<< < (68/74) > >>

mjo33400:
Kerrompa tässä myös oman tarinani.
Vaimo lopetti tupakoinnin 2014 marraskuussa terveydellisistä syistä ja silloin rupesin ajattelemaan, että minäkin lopetan. 2015 kevään aikana päätin lopettaa kokonaan, mutta annan itselleni aikaa päätöksen tekemiseen eli päätin, että lopetan juhannusaattona. Thumb
Juhannusaaton aamuna huomasin, että askissa on 16 tupakkaa ja totesin niiden riittävän sen päivän. Iltapäivällä huomasin, että täytyy hieman käyttää sähkötupakkaa, jotta tupakat riittää sen päivän. Illalla klo 22.30 poltin viimeisen tupakan. Thumb
Kolmantena yönä oli järjettömiä painajaisia, taistelin jossain kopissa tiikereitä vastaan. Viikon päästä huomasin, että ei ole enään aamuröhää vaan kurkku tuntuu avoimelta. Thumb
Kuukauden päästä ajattelin, että nyt säästän noin 200 € kuukaudessa rahaa, mutta halusin, että kuukausikuluni voivat olla nykyisellä tasolla, joten päätin ostaa uudemman auton.
Kävin Jyväskylästä hakemassa neljä vuotta vanhan mersun, mutta pähkäilin, että ostanko käteisellä vai osamaksulla ja päätin ostaa siten, että maksan käteisellä niin, että osamaksuksi tulee 200 € viiden vuoden ajaksi eli se säästö.
Nyt kun menen kellariin niin en menekkään tupakalle vaan esimerkiksi pesemään uutta autoa tai lähden sillä ajelulle. Mielestäni tei järkevän ratkaisun ja itse olen tyytyväinen.
Ne joille se on vaikeampaa kuin minulle, en teitä tuomitse vaan kehoitan yrittämään uudelleen.
En käyttänyt mitään korvikkeita. ;)
Tässä se minun tupakka on nyt.

Teukka-74:
Aivan loistava veto mjo  Thumb Thumb Thumb Tsempit kaikille lopettamiseen pyrkiville.

"Masi":

--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 22.01.2016     kello on 17:44 ---Kerrompa tässä myös oman tarinani.
Vaimo lopetti tupakoinnin 2014 marraskuussa terveydellisistä syistä ja silloin rupesin ajattelemaan, että minäkin lopetan. 2015 kevään aikana päätin lopettaa kokonaan, mutta annan itselleni aikaa päätöksen tekemiseen eli päätin, että lopetan juhannusaattona. Thumb
Juhannusaaton aamuna huomasin, että askissa on 16 tupakkaa ja totesin niiden riittävän sen päivän. Iltapäivällä huomasin, että täytyy hieman käyttää sähkötupakkaa, jotta tupakat riittää sen päivän. Illalla klo 10.30 poltin viimeisen tupakan. Thumb
Kolmantena yönä oli järjettömiä painajaisia, taistelin jossain kopissa tiikereitä vastaan. Viikon päästä huomasin, että ei ole enään aamuröhää vaan kurkku tuntuu avoimelta. Thumb
Kuukauden päästä ajattelin, että nyt säästän noin 200 € kuukaudessa rahaa, mutta halusin, että kuukausikuluni voivat olla nykyisellä tasolla, joten päätin ostaa uudemman auton.
Kävin Jyväskylästä hakemassa neljä vuotta vanhan mersun, mutta pähkäilin, että ostanko käteisellä vai osamaksulla ja päätin ostaa siten, että maksan käteisellä niin, että osamaksuksi tulee 200 € viiden vuoden ajaksi eli se säästö.
Nyt kun menen kellariin niin en menekkään tupakalle vaan esimerkiksi pesemään uutta autoa tai lähden sillä ajelulle. Mielestäni tei järkevän ratkaisun ja itse olen tyytyväinen.
Ne joille se on vaikeampaa kuin minulle, en teitä tuomitse vaan kehoitan yrittämään uudelleen.
En käyttänyt mitään korvikkeita. ;)
Tässä se minun tupakka on nyt.

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

--- Lainaus päättyy ---
Hieno tupakki sinulla, tuon rinnalla malrboro on aika kalpea. ;) Thumb

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: Teukka-74 - 22.01.2016     kello on 17:49 ---Aivan loistava veto mjo  Thumb Thumb Thumb Tsempit kaikille lopettamiseen pyrkiville.

--- Lainaus päättyy ---

Hän ei olekkaan, veltto, löperö ja käsien roikuttaja.  Thumb

Jeppe:
Vaikeata se on lopettaminen, vaatii rutkasti itsekuria ja useilta useamman yrityksen, ennenkuin onnistuu.
Elokuun 2pvä tänä vuonna tulee 15 vuotta, siitä kun lopetin. 5 vuotta sitten pössyttelin pikku kaljassa yhden sauhun, maistui pahalta, eikä jäänyt enää koukkuun.

Tapoja lopettamiseen on monia ja mikä toimii toisella, ei välttämättä ole taas jollekin muulle ollenkaan oikea tapa.
Onnistuakseen pitää olla tahtoa ja riittävästi motivaatiota. Itse tarvi yrittää useamman kerran, ennenkuin onnistui.
Tuli kuitenkin polteltua poikavuosista asti ja tapa oli kyllä sitkeässä.

Tsemppiä kaikille, jotka sen päätöksen lopettamisesta ovat tehneet  Thumb.
Jos kuitenkin sorrut, ole armollinen itsellesi ja yritä uudelleen, joskus se kuitenkin sitkeällä yrittämisellä onnistuu.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View