Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Tupakkamiehen tuska ja tupakoinnin lopettaminen

<< < (37/74) > >>

Jukeli:
Kiitti tsempistä, retkeilijä.  Thumb  Kunhan ois aina heikolla hetkellä joku persiille potkasemassa...

k69:
En lopettanut tupakointia, olen vain lakossa kuolemaan asti, se riittäköön. En muista tarkalleen koska aloitin lakon, 4-5 vuotta suurin piirtein siitä on aikaa. Noin vuosi on nyt jaloissa kiertänyt veri paremmin, ei kylmää enää niin herkästi. Oma tupakointini oli nikotiini/tapa tupakointia. Nikotiinipurkalla pääsin eroon, jopa suht hyvän makuisia nykyään. Ensinmäinen viikko vaikein, purkkaa aina tuoretta suuhun kun tuli nikotiinin himo tai semmoinen tilanne missä tuli laitettua palamaan tavan vuoksi/sosiaalisesti. Joitakin kuukausia näin toimineena rupesin laittamaan jenkkiä joukkoon. Siitä pikkuhiljaa nikotiinipurkka väistyi jenkin tieltä, vaihtuen lopuksi kokonaan jenkkiin. Kesälomalla (1kk) jossain vaiheessa jenkin ja minun tiet erkanivat, päätyen satunnaiseksi käytöksi (kuluvana vuonna ehkä 2-3 kpl). Ohi meneviä ajatuksia tupakan polttamisesta on joskus jossain tilanteessa yläkerrassa käynyt. Tsemppiä ite kullekkin Thumb

virpimu76:
Ukkoin lopetti n.14v sitten ennen kuin eka vekara syntyi  Thumb.Kuukaudessa eroon pääsi..siis tupakasta,ei emännästä :laugh:

Captainkidd:

--- Lainaus käyttäjältä: JJJ -  1.11.2014     kello on 04:30 ---Kapteenilla selkeäati tahdonvoimaa kun noin monta kertaa on ollut vuosia ilman. Kiinnostaisi tietää mikä on se kipinä ollut joka tupakoinnin on laukaissut uudestaan?

Samat asiat ne minuakin huolestuttaa ja kun urheilemassakin käy niin koen antavani vastustajille liikaa tasoitusta tupakin vuoksi. Lisäksi aamuköhät jne. vituttaa. Tossa oli lentsukin joku aika sitten ja teki vähän pesää keuhkoputkiin ja kestipä tupakkamiehellä parantuminenkin vaivasta pari viikkoa. Tämä oli taas vähän niinku lopullinen päätös tälle yritykselle.

--- Lainaus päättyy ---

Tuohon kun osais vastata. Useinhan nää lakot loppuu ensimmäiseen tai viidenteen oluseen. Pidemmät paussit sitten vaan mun kohdalla on lupsahtanut, kun on vaan tehnyt sitä röökiä mieli, eikä hätäpurkkaa lähettyvillä.
Siitä purkastakin pääsee helposti eroon, kun panee mällin huuleen ja ottaa päivä päivältä nopeammin sen talteen ( ei pöytälevyn alle )

Jalmari:
Itse olen ollut kohta 35-vuoden käryttämisen jälkeen 5-vuotta polttamatta,
tuntui vain että pitää lopettaa ja lopetin.
Kerrasta poikki, ei ollut vaikeaa tälläkerralla.
Nyt keväällä tuntui että veto loppuu ja menin lääkäriin lopulta . Tutkimuksissa juoksin useampaan otteeseen, milloin mitäkin epäilivät. Kuukausi sitten lääkäri kertoi että keuhkoahtaumatauti se sieltä löytyi.
Sanoi että tupakoinnista se alkunsa saa.
Jos oikeasti olisin uskonut poltellessa että myös minuun voi iskeä nuo tupakkataudit, oli
sinkohan lopettanut siltikään. Eikös kaikki vähän usko ja ajattele että en minä vaan nuo kaverit. :D
Lopetelkaa hyvät immeiset ajoissa, älkääkä pelatko "entiiaa".  Ei ole mukavaa herätä kerran-kaksi yössä ottamaan Ventoliinia kun ei meinaa happi kulkea.
Oma valintahan se on ja sitä paitsi kaverihan siitä vain sairastuu.

"JALMARI"

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View