Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Tupakkamiehen tuska ja tupakoinnin lopettaminen

<< < (33/74) > >>

0yxxy0:

--- Lainaus käyttäjältä: Onneva -  5.01.2012     kello on 13:17 ---Kokemuksen rintaäänellä voin sanoa, että kyllä osaat. On kuin pyörällä ajo tai uimataito, kerran opittua ei ikinä unohda. :( :(

--- Lainaus päättyy ---

Uimataidosta

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013071517267294_uu.shtml

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288582504436.html

Pari läheltäpiti tapausta tänään. Onneksi jalat ei jäänyt pohjaan koska silloin nokka ei olisi ollut enään pinnalla.

hartsakoski:
Tuli poltettua n.35 vuotta,ja nyt uskallan sanoa etten aloita uudestaan.Vaikka olen vasta puoli vuotta ollut ilman savuja ei kertakaikkiaan tee enää mieli.Kuinkahan monesti minäkin "leikisti"lopetin?Nyt iski vaan sellainen uho päälle että nyt jätkä lopetat etkä pelleile.Ankaran painin siinä tammikuisessa illassa Siwan nurkalla kävin itseni kanssa,koira ihmetteli varmaan että miksi ei mennä mihinkään?En enää ostanut askia,ja päätös on pitänyt.Paino ei ole noussut,vaan noin 5 kg laskenut,en tiedä olenko senkin suhteen saanut otetta itsestäni.En ole käyttänyt mitään korvikkeita,ainoastaan pahaa sisua.En ole kokenut mitään vierotusoireita kuten ennen"leikisti"lopettaessa.Silloin huimas ja pyörrytti,kylmä hiki tuli otsalle.Psyykkistä,en tiedä?Olen itsekin ihmeissäni,miten tämä näin helposti kävi?!Mutta...tuskin kärsii leikitellä.

Onneva:
Olen lopettanut v. 1991 ja sen jälkeen olin vuosia ns. viihdetupakoitsija. Kokonaan polttamatta olen ollut 8 vuotta, siis ei enää edes yhtä hatsia ja myös vältän savuisia tiloja.

Olin viime keväänä työterveyshuollon järjestämässä määräikaistarkastuk sessa ja sen myötä spirometriassa. Pelottavaa on, että puhalluskäyrässä näkyy tupakointihistoria koko loppuelämän. Käyrä on tietysti loivempi kun olen lopettanut. Vaan mieleen tulee, millaisen tuloksen puhaltaisin jos edelleen polttaisin.

Keuhkoahtauma on niin pelottava tauti, etten uskalla enää koskaan polttaa. Sen verran addiktoituva tupakalle olen, etten uskalla myöskään maistaa.

Harvakseltaan näen edelleen unta, että mokasin tän jutun  :o

Tsemppiä kaikille, jotka tän kanssa kamppailee.

Oulaa:
Sori kunen kahlannut koko ketjua läpi  ;D
Viisi vuotta sitten koko elämän kestänyt tuopakointi loppui kuin itsestään Shampixilla .
En edes ajatellut lopettamista vakavasti kun lääkäri sitä suositteli .
En edes uskonut kun olen kaksikymmentä vuotta  kaikenmaaliman laastareilla yrittänyt.
Tuolla lääkkeellä se loppui kiun itsestään eikä sen koomin ole mieli tehnyt kun tupakan haju suorastaan etoo nykyisin

LMC-99:

--- Lainaus käyttäjältä: Onneva - 15.07.2013     kello on 23:04 ---
Keuhkoahtauma on niin pelottava tauti, etten uskalla enää koskaan polttaa. Sen verran addiktoituva tupakalle olen, etten uskalla myöskään maistaa.

Harvakseltaan näen edelleen unta, että mokasin tän jutun  :o

Tsemppiä kaikille, jotka tän kanssa kamppailee.

--- Lainaus päättyy ---

Itse aikoinaan tupakoinut muutaman vuoden ja siitä eroon päässeenä katson ihmeissäni vierestä kun isäni tekee kuolemaa juuri tuon keuhkoahtuman takia (tukehtuu pikkuhiljaa) yksi kavereistani on jo mullissa..
Tsemppiä täältäkin niille ja voimia jotka sitä lopettamista ajattelevat TUPAKISTA PÄÄSEE EROON  helppoa se ei kaikille ole,  mutta lopputulos kannattaa varmasti.

PS :Lopeta tupakointi ennen kuin se lopettaa sinut..

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View