Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Autonvaihtoa
JeanS:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 23.12.2011 kello on 16:21 ---Voiman ero on huikea 1.9:n ja 2.0:n välillä, ja varsinkin jälkimmäisen "potentiaali" on parempi. Vaan jos ei vaunua tai muuta raskasta vedä niin pärjäähän pienemmälläkin oikein hyvin.
--- Lainaus päättyy ---
Volkkari lienee käyttänyt samaa 1,9 pataa Golfissa, Passatissa ja Skoda Octaviassa. Kone on omien ajokokemusten perusteella melko aliviritteinen.
Lähinnä noilla 1,9 Skodilla tullut ajeltua, ja peukku alas niille. Alavääntö on sellainen, että vaunun vetohommissa pitäsi varmaan laittaa vaimoke työntämään alkuvauhtia aina liikkellelähdössä ;) .
Myös 2,0 Mondeossamme ollut ripeä kiihtyyys puuttuu noista kokonaan.
Tosin, jos ei veturia etsi ja nihkeähö kiihtyminen riittää, niin sitten ihan ok. Perusautona siis ihan ok.
Alan:
Enempi alavääntöä kuitenkin kuin tuossa mun Transitissa, toistaiseksi.
Tuo kesällä myymäni 2007 1.9/105 hv Golf kyllä väänsi jopa paremmin pienillä kierroksilla kuin 2.0 TDI vakiona, mutta ero alkaa viimeistään 2000 kierroksen jälkeen. Tyhjäkäynniltä voi olla eri juttu, tuskin olen edes koskaan ajanut dieseliä, joka vääntäisi hyvin ihan alhaalta. Muistuu mieleen aikansa "kova sana" Mersu 300 D/88 hv (vm. -82), ihan kelvoton alavääntö.
99:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 23.12.2011 kello on 22:44 ---Tyhjäkäynniltä voi olla eri juttu, tuskin olen edes koskaan ajanut dieseliä, joka vääntäisi hyvin ihan alhaalta. Muistuu mieleen aikansa "kova sana" Mersu 300 D/88 hv (vm. -82), ihan kelvoton alavääntö.
--- Lainaus päättyy ---
Itsellä on parikin kokemusta hyvästä diesel alaväännöstä, toinen on nykyinen Superb joka vetää ihan hienosti reilun 1000 kiekan tuntumasta ja toinen on Valmet vuodelta -62 8)
-------:
hyvä tietää nyt mitä hiluja rupiaa laittamaan tuohon pasattiin kun tarves vaatii.. Kiitos kovasti ;)
perho-ukko:
--- Lainaus käyttäjältä: 99672 - 23.12.2011 kello on 22:48 ---Itsellä on parikin kokemusta hyvästä diesel alaväännöstä, toinen on nykyinen Superb joka vetää ihan hienosti reilun 1000 kiekan tuntumasta ja toinen on Valmet vuodelta -62 8)
--- Lainaus päättyy ---
Minulla oli aikoinaan MB 250 D,perässä Solikka,hyvin kulki !
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta