Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö

Aurinkokennot.

<< < (137/534) > >>

perho-ukko:
Joo.. Eipä sieltä kennoista vielä paljon tule,aurinko vielä horisontissa !!

Jgahpir:

--- Lainaus käyttäjältä: joo o - 24.01.2013     kello on 16:48 ---Keskiviikkona kävin kytkemässä aurinkokennon kiinni, lataamaan vaunun akkuja. Säätimessä suupielet oli alaspäin  :( ja virhekoodi kertoi että "akun jännite liian alhainen"
Tänään paistoi jonkinaikaa kirkkaasti aurinko, mutta en käynyt katsomassa joko olis tilanne korjautunut.
Silloin kun kytkin niin paneli tuotti tavallisessa päivänvalossa 0,2 - 0,3 ammpeeria.

--- Lainaus päättyy ---

Minulla on Naps säädin ja se on niin ronkeli, että pitää ensin kytkeä akkuun jossa on yli 11V jännitettä sitten vasta suostuu ottamaan kennolta tehoa vastaan. Säätimen elektronik vaatinee sopivan jännitteen ennenkuin näkee koko kennoa.
Mites teidän säätimissä. Toimiiko tyhjillä akuilla?
Joo o, olis tosi mielenkiintoista tietää mitä järjestelmäsi tuottaa näin tammikuussa suorassa auringonpaisteessa.

Turhan Höpöttäjä:
Minulla on säädin joka lataa oli akku kuinka tyhjä tahansa.
Jos akun napajännite putoaa 11V:iin, akku on pian sökö.
13.11  14,5A
23.12  2A
12.1    9A
Niin, nämä arvot on mökiltä, ja vain vähän aikaa, kennot 350W, akkuja 700Ah.

joo o:

--- Lainaus käyttäjältä: Gahpir - 24.01.2013     kello on 20:40 ---Minulla on Naps säädin ja se on niin ronkeli, että pitää ensin kytkeä akkuun jossa on yli 11V jännitettä sitten vasta suostuu ottamaan kennolta tehoa vastaan. Säätimen elektronik vaatinee sopivan jännitteen ennenkuin näkee koko kennoa.
Mites teidän säätimissä. Toimiiko tyhjillä akuilla?
Joo o, olis tosi mielenkiintoista tietää mitä järjestelmäsi tuottaa näin tammikuussa suorassa auringonpaisteessa.

--- Lainaus päättyy ---

Täytyy katsoa mitä tuottaa.
Onkohan näin että mun kolmesta akusta on yksi sökö (irroitin uudemmat) tämä vanhin on nyt säätimen perässä ja jos se ei otakkaan virtaa vastaan?
Pitää tutkia asiaa......oli vaan niin helvatin kylmää olevinaan ja vaunu kun ei ole lämpösillä. Yleismittari oli mukana mutta sekin on rikki Thumbd
Jospa huomenna :)

perho-ukko:
Mitenkähän minun akusto on , 540AH,autoa ei ole puoleen vuoteen käynnistetty,eikä ole ollut laturissa,aurinko ei vielä lataa,taitaa olla sököjä,mutta ostetaan sitten uudet !!!!!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View