Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö

Aurinkokennot.

<< < (138/534) > >>

Jgahpir:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 24.01.2013     kello on 21:03 ---Minulla on säädin joka lataa oli akku kuinka tyhjä tahansa.
Jos akun napajännite putoaa 11V:iin, akku on pian sökö.
13.11  14,5A
23.12  2A
12.1    9A
Niin, nämä arvot on mökiltä, ja vain vähän aikaa, kennot 350W, akkuja 700Ah.

--- Lainaus päättyy ---

Juu kiitos, minua kiinnostaa juuri tieto, paljonko on eroa aurinkoon suunnatulla kennolla tammikuun lopulla ja kesäkuun lopulla.
Tunnit voi itse laskea paikan päällä.

perho-ukko:
Kyllä te poijjaat jaksatte puhua noista kennojen latauksista,kunnon säädin,mitä sitä aina mittaamaan,se tule,mitä "ylhäältä annetaan" !!!!!

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: Gahpir - 24.01.2013     kello on 21:40 ---Juu kiitos, minua kiinnostaa juuri tieto, paljonko on eroa aurinkoon suunnatulla kennolla tammikuun lopulla ja kesäkuun lopulla.

--- Lainaus päättyy ---

Sitä minäkin olen veljiltä kerjännyt, että ennen kun ruuvaa kennot kiinni, testaa eri suuntauksissa. Ei kai kenno immeisille lämpimikseen ole tarjolla automaattisesti auringon mukaan kääntyviä kennotelineitä. Muistaakseni esim. Kaman sivuilta löytyy semmonen.  :)
Helmi-lokakuussa mökin kennot tuottaa niin paljon, että en kerkee kaikkee kuluttamaan. Suuntaus, klo. 13:00 suuntaan ja vaakatasossa huhtikuun auringon korkeuden mukaan.  :D

Amigo:
^
http://www.eurosolar.fi/asennustelineet-kaantolaite/

putkimies:

--- Lainaus käyttäjältä: Gahpir - 24.01.2013     kello on 21:40 ---Juu kiitos, minua kiinnostaa juuri tieto, paljonko on eroa aurinkoon suunnatulla kennolla tammikuun lopulla ja kesäkuun lopulla.

--- Lainaus päättyy ---
Eiköhän suora auringonpaiste lämmitä suurinpiirtein samalla teholla ympäri vuoden. Noin kilowatti neliölle se teho on. Keskitalvella pulma on se että aivan horisontista näkyvä auringon valo taittuu, eikä ole suoraa siinä mielessä kuin korkeammalta paistaessaan.
   minulla on talo etelärinteessä ja ikkunat eteläseinällä. Viime lauantaina aurinko lämmitti talon sisätilaa niin että sähkölämmitys kytkeytyi kokonaan pois keskipäivällä puoleksitoista tunniksi. Ulkona oli tuolloin 11 astetta pakkasta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View