rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: ATK-asiaa  (Luettu 29596 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
ATK-asiaa
« : 9.12.2011 kello on 11:59 »
-Saunalahden myyjä soitteli ja pommitti minua hyvällä tarjouksella, eli mobiili laajakaista tarjouksella, johonka sitten tartuin.( nopeus 1-15Mbit 13,90€ kk ja eka 4kk puoleen hintaan sopimus 24kk..ei paha mielestäni)

-Minulla on täällä kotona laajakaista joka tulee kuparilankaa pitkin ja on kyllä toiminut ei siinä mitään mutta nyt sain nopeamman ja halvemman tosin mokkulalla.

-Kysymys kuuluukin..kun minulla on kotona wlan reititin, jossa ei näytä olevan ubs porttia johonka olisin tuon mokkulan kytkenyt niin onko olemassa ns.adapteria vai pitääkö ostaa uusi reititin josta tuo ubs löytyy?

-Myyjä kyllä kertoi että uusia 3-4G (reitittimiä) saa muutamalla kympillä..jos nyt muistan oikein.
Asennus vain hiukan askarruttaa joten tuo toimiva Buffalo air Station reitittimeen kun sais vain jonkun moisen adapterin, kun on jo asennettuna tuossa tolpannokassa.

Kyseleepi epätietoinen..

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:30.05.2024 kello on 21:57
  • Epsoo
Vs: ATK-asiaa
« Vastaus #1 : 9.12.2011 kello on 12:09 »
-Kysymys kuuluukin..kun minulla on kotona wlan reititin, jossa ei näytä olevan ubs porttia johonka olisin tuon mokkulan kytkenyt niin onko olemassa ns.adapteria vai pitääkö ostaa uusi reititin josta tuo ubs löytyy?

En ole koskaan törmännyt ko. adapteriin, joten reitittimen vaihto taitaa olla ainoa järkevä vaihtoehto.

Sopiva voisi olla vaikkapa http://www.verkkokauppa.com/fi/product/13081/ccjvj/A-Link-WNAP-4-porttinen-langaton-802-11b-g-n-tukiasema

  • Vieras
  • Vs: ATK-asiaa
    « Vastaus #2 : 9.12.2011 kello on 12:31 »
    Mokkula vaatii 3g reitïttimen joka maksaa 3G antenni sivulta joku 40 €.Lisäksi kannattaa harkita lisäantennia samasta paikasta jos vaan mokkulassa on paikka antennille.Tahtoo tuo mokkulan nopeus olla ihan onnetonta jos olet sisätiloissa ja kenttä kaukana.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
    Vs: ATK-asiaa
    « Vastaus #3 : 9.12.2011 kello on 12:43 »
    Mokkula vaatii 3g reitïttimen joka maksaa 3G antenni sivulta joku 40 €.Lisäksi kannattaa harkita lisäantennia samasta paikasta jos vaan mokkulassa on paikka antennille.Tahtoo tuo mokkulan nopeus olla ihan onnetonta jos olet sisätiloissa ja kenttä kaukana.

    EN MAINOSTA mutta tälläisestä on kysymys, mikäli ymmärsin myyjää..kertoi myös tarkistaneensa kuuluvuuden alueellani joka pitäisi olla hyvä.

    http://saunalahti.fi/puhelimet/puhelin.php?id=527&type=handsetmodel

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:37
    Vs: ATK-asiaa
    « Vastaus #4 : 9.12.2011 kello on 13:31 »
    Eikö DNA:lta saisi vastaavaan hintaan MF60 mokkulan, jossa olisi ilman lisäkustannuksia valmiiksi se Wlan max 8:lle yhtäaikaiselle käyttäjälle. Ja toimisi myös muualla kuin sen kotireitittimen piirissä.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
    Vs: ATK-asiaa
    « Vastaus #5 : 9.12.2011 kello on 14:20 »
    Eikö DNA:lta saisi vastaavaan hintaan MF60 mokkulan, jossa olisi ilman lisäkustannuksia valmiiksi se Wlan max 8:lle yhtäaikaiselle käyttäjälle. Ja toimisi myös muualla kuin sen kotireitittimen piirissä.

    Kas kun olen tuon paketin jo tilannut..

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:53
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    Vs: ATK-asiaa
    « Vastaus #6 : 9.12.2011 kello on 14:36 »
    Kas kun olen tuon paketin jo tilannut..

    Eikö puhelinmyynnissä olekin kahden viikon katumusaika?

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
    Vs: ATK-asiaa
    « Vastaus #7 : 9.12.2011 kello on 14:43 »
    Eikö puhelinmyynnissä olekin kahden viikon katumusaika?

    On..

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:53
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    Vs: ATK-asiaa
    « Vastaus #8 : 9.12.2011 kello on 14:45 »
    Minulla taitaa olla juuri tuo yhteys. Elisan tolppa on n. 700 merin päässä. Nopeudet ovat pyörineet 0,2-7 välillä nykyään. Vuosi sitten kun hankin, niin joskus kävi jopa kympissä mutta hyvin harvoin. Viidestätoista megasta ei tietoakaan.

    Tuolta http://karavaanari.org/index.php/topic,2973.0.html löytyy todennettuja nopeuksia mokkulallani. 

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
    Vs: ATK-asiaa
    « Vastaus #9 : 9.12.2011 kello on 15:08 »
    Tällä nykyisellä kokoonpanolla antoi seuraavat luvut:
    Nopeus 1,65 Mbps..
    - jos tuo tilattu pääsee samaan tai enempi niin olen tyytyväinen ja jos vielä pelittää suuremmitta ongelmitta..pikkase n tuo 24 kk sopimus huolestuttaa.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:44
    Vs: ATK-asiaa
    « Vastaus #10 : 9.12.2011 kello on 17:35 »
    Tällä nykyisellä kokoonpanolla antoi seuraavat luvut:
    Nopeus 1,65 Mbps..
    - jos tuo tilattu pääsee samaan tai enempi niin olen tyytyväinen ja jos vielä pelittää suuremmitta ongelmitta..pikkase n tuo 24 kk sopimus huolestuttaa.
      Minulla elisan nettitikku 1megan yhteydellä, mittari näyttää yleensä 1,2 megaa joka puolella Suomea, Kyllä tällä pärjäilee, esim. tämä video aukeaa soimaan noin 5-7 sekuntia klikkauksesta:
     Lisäys, onpas outoa kun laitoin vaan linkin, ja se tuleekin tuollalailla kuvana näkyviin, tuo aukeaa alle kolmen sekunnin.  http://www.youtube.com/watch?v=FlAiHc77rUM&feature=relmfu 

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:30.05.2024 kello on 21:57
    • Epsoo
    Vs: ATK-asiaa
    « Vastaus #11 : 9.12.2011 kello on 17:40 »
    Lisäys, onpas outoa kun laitoin vaan linkin, ja se tuleekin tuollalailla kuvana näkyviin, tuo aukeaa alle kolmen sekunnin. 

    Tämä sivusto "upottaa"  viesteihin nuo videot jos laittaa suoran linkin, tämä vähentää turhaa klikkailua sivustojen välillä ;)

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
    Vs: ATK-asiaa
    « Vastaus #12 : 9.12.2011 kello on 17:50 »
      Minulla elisan nettitikku 1megan yhteydellä, mittari näyttää yleensä 1,2 megaa joka puolella Suomea, Kyllä tällä pärjäilee, esim. tämä video aukeaa soimaan noin 5-7 sekuntia klikkauksesta:
     

    Kokeilin klikata tuota osoitetta ja minulla pelitti välittömästi ilman viivettä, saas nyt nähdä kuin tässä käy, kun lupasivat 1-15 megan välillä liikkuvan ,tosin sanoi että tuo 15 on teoreettinen?

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:44
    Vs: ATK-asiaa
    « Vastaus #13 : 9.12.2011 kello on 17:56 »
    Tämä sivusto "upottaa"  viesteihin nuo videot jos laittaa suoran linkin, tämä vähentää turhaa klikkailua sivustojen välillä ;)
      En ymmärrä näistä mitään, mutta kiitos tiedosta. ;)
     
        Mikäs on sitten sellainen linkki joka ei ole suora, ja jota sivusto ei upota? En oikeasti tiedä voiko näin kysyä...;)

       ... minulla oli aiemmin toinen virusturva kuin nykyinen  ja silloin mm. youtube videoiden aukeaminen kesti useita minuutteja. ... toisaalta silloin oli eri operaattori jonka todellista nopeutta osannut mitata, vaikka kyllä maksoin 1megasta vuosikausia. ;)
       

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:44
    Vs: ATK-asiaa
    « Vastaus #14 : 9.12.2011 kello on 18:06 »
    Kokeilin klikata tuota osoitetta ja minulla pelitti välittömästi ilman viivettä, saas nyt nähdä kuin tässä käy, kun lupasivat 1-15 megan välillä liikkuvan ,tosin sanoi että tuo 15 on teoreettinen?
    Kyllähän sinulla näyttäisi olevan nopeus kohdallaan. Yritin laittaa tuon linkin vähän "vähemmän kuumana" eli jos menee yuo tubeen ja klikkaa sen siellä auki niin on hitaampaa. ..Ainakin minulla sen aukeaminen kestää muutaman sekunnin pidempään.
      Saattaa olla että tietoturvasysteemil läkin on merkitystä, käyhän se läpi linkin sisällön ennenkuin linkki aukeaa, eikös niin?