Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Akun varaaminen.
perho-ukko:
Voi,kun saisikin vielä entisen Salama-akun,kesti kymmenen vuotta !!
Arska:
Meinasi sitikkaa ostaa uuden banner merkkisen akun,mutta en sitten sitä ostanutkaan kun korjaamon pojat sano ett he eivät sitä sitikkaan laita. On kuulemma monia akkuja takuuseen vaihdettu. Pakkohan asentajia on uskoa.
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 29.12.2012 kello on 18:46 ---Eikös ne akut kestä sen minkä ennenkin. Ennen akkuja hoidettiin, niin ne kesti. Suurin syy akun hajoamiseen on, akun päästäminen tyhjilleen useaksi päiväksi. Näin asiantuntemattomana arvelisin että ylläpitolataus (12,8-14,4V) on hyvä akuille joita ei jatkuvasti käytetä. :)
--- Lainaus päättyy ---
Ei ne tee sitä ja meillä asauto jatkuvassa käytössä, hupiakku nyt 3v ja loppu. Koskaan ei olla tyhjäksi päästetty ja talviaikaan ylläpidetty, ajoakku saman ikäinen ja taitaa senkin elinkaari olla loppuvaiheessa. Erään teorian mukaan käytetään uusiolyijyä ja, sen epäpuhtaudet voivat olla syynä heikkoon kestävyyteen.
Naussi:
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 29.12.2012 kello on 18:46 ---Eikös ne akut kestä sen minkä ennenkin. Ennen akkuja hoidettiin, niin ne kesti. Suurin syy akun hajoamiseen on, akun päästäminen tyhjilleen useaksi päiväksi. Näin asiantuntemattomana arvelisin että ylläpitolataus (12,8-14,4V) on hyvä akuille joita ei jatkuvasti käytetä. :)
--- Lainaus päättyy ---
Mä oon taas ajatellut, että akkujen suurin ongelma on juuri nuo ylläpitolaturit.
Esim. veneissä oli ennen sääntönä, että syksyllä ladataan akku täyteen. Akku jätetään veneeseen, akunkenkiä ei tietenkään kytketä. Jos se keväällä on tyhjä, menee vaihtoon. Samaa konstia käytän vieläkin ja veneen akku on jo 8 vuotias Hankookki.
Sama oli moottoripyörässä. Akku irti, viileässä säilytys, lataus kerran talvessa. Ei mitää ongelmaa.
Keskustelupalstoill a taas kaikkien ongelmat liittyi juuri noihin älylatureiden ylläpitolataiksiin.
Toki nykyautojen virrankulutus on niin suurta, että hyvä olisi sesonnassa akkua välillä ladata, ei ylläpitää täyttä virtaa.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Naussi - 29.12.2012 kello on 21:40 ---Mä oon taas ajatellut, että akkujen suurin ongelma on juuri nuo ylläpitolaturit.
Esim. veneissä oli ennen sääntönä, että syksyllä ladataan akku täyteen. Akku jätetään veneeseen, akunkenkiä ei tietenkään kytketä. Jos se keväällä on tyhjä, menee vaihtoon. Samaa konstia käytän vieläkin ja veneen akku on jo 8 vuotias Hankookki.
Sama oli moottoripyörässä. Akku irti, viileässä säilytys, lataus kerran talvessa. Ei mitää ongelmaa.
Keskustelupalstoill a taas kaikkien ongelmat liittyi juuri noihin älylatureiden ylläpitolataiksiin.
Toki nykyautojen virrankulutus on niin suurta, että hyvä olisi sesonnassa akkua välillä ladata, ei ylläpitää täyttä virtaa.
--- Lainaus päättyy ---
Samaa olen itsekin joskus epäillyt.
Toisaalta minulla on nytkin yli 8 vuoden ikäisiä iskussa olevia harrasteajoneuvojen akkuja, jotka ovat olleet ylläpitolatauksessa .
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta