Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Akun varaaminen.

<< < (30/49) > >>

0yxxy0:

--- Lainaus käyttäjältä: hartsakoski - 29.12.2012     kello on 14:50 ---Joo,mulla ooppelin akku oireili muutaman päivän kun pakkanen kiristyi,sitten kahtena aamuna ei suostunu lähtemään tulille.Uusi akku kehiin ja sillä selvä,kyllä ne tekohengitykset ei taida kauan auttaa.

--- Lainaus päättyy ---

Mulla loppu kesällä hiilet auton laturista (reissussa ennalta arvaamatta ja pyytämättä). Ajettiin 100km ja useampi startti ennenkuin hyytyi tien päälle. Nyt syksyllä muutama päivä pakkasella alkoi oireilla laiskalla käynnistyksellä ja hyytyi, latasin ja sen jälkeen toistaiseksi tominut 20 pakkasista huolimatta, ajoa tulee yleensä 10km suuntaansa työpaikalle. Epäilys että jokin purkaa akkua, testi viellä menossa akulla ikää vain 5v kevyellä käytöllä.

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: 0yxxy0 - 29.12.2012     kello on 16:28 ---Mulla loppu kesällä hiilet auton laturista (reissussa ennalta arvaamatta ja pyytämättä). Ajettiin 100km ja useampi startti ennenkuin hyytyi tien päälle. Nyt syksyllä muutama päivä pakkasella alkoi oireilla laiskalla käynnistyksellä ja hyytyi, latasin ja sen jälkeen toistaiseksi tominut 20 pakkasista huolimatta, ajoa tulee yleensä 10km suuntaansa työpaikalle. Epäilys että jokin purkaa akkua, testi viellä menossa akulla ikää vain 5v kevyellä käytöllä.

--- Lainaus päättyy ---

Kyllä se on tuo matkan lyhyys mikä siihen vaikuttaa.

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 29.12.2012     kello on 16:45 ---Kyllä se on tuo matkan lyhyys mikä siihen vaikuttaa.

--- Lainaus päättyy ---

Ja nykyakun kesto ei ole sama kun ennen, 5v alkaa olemaan vanha. Toki tuo lyhyt ajomatka selittää paljon

tahko:

--- Lainaus käyttäjältä: hartsakoski - 29.12.2012     kello on 14:50 ---Joo,mulla ooppelin akku oireili muutaman päivän kun pakkanen kiristyi,sitten kahtena aamuna ei suostunu lähtemään tulille.Uusi akku kehiin ja sillä selvä,kyllä ne tekohengitykset ei taida kauan auttaa.

--- Lainaus päättyy ---

Joo, täysin samaa mieltä, uusi akku jos vanha rupee temppuilee, kun eivät vieläkään kalliita ole nuo normi akut. Sepä sitten ketuttaa monin kertaisesti (uuden hankintaan verrattuna) jos vanhaa akkua elvytellyt ja tekee siitä huolimatta tenän jossain taipaleella.

Turhan Höpöttäjä:
Eikös ne akut kestä sen minkä ennenkin. Ennen akkuja hoidettiin, niin ne kesti. Suurin syy akun hajoamiseen on, akun päästäminen tyhjilleen useaksi päiväksi. Näin asiantuntemattomana arvelisin että ylläpitolataus (12,8-14,4V) on hyvä akuille joita ei jatkuvasti käytetä.  :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View