rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Solifer Finlandia 670E / PMS4SOLDP – sähkökaavio ja johtojen kytkennät?  (Luettu 26 kertaa)

• Päivämatkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:24

Hei kaikille!

Tämä on ensimmäinen viestini tällä foorumilla. Olen Etelä-Ruotsista ja ostin hiljattain **Solifer Finlandia 670E -vaunun, vuosimallia 2004**, jossa on **Alde 3000 -lämmitysjärjestelmä**.

Olen ollut vaunuun todella tyytyväinen ja pidän siitä paljon. Nyt olen tekemässä siihen muutamia päivityksiä, erityisesti 12 V -sähköjärjestelmään.

Olen etsinyt paljon tietoa ChatGPT:n avulla, ja haussa tämä foorumi tulee jatkuvasti vastaan. Ymmärtääkseni täällä on erittäin paljon tietoa vanhemmista Solifer-vaunuista, joten ajattelin kysyä neuvoa suoraan täältä.

Yritän pitää kysymyksen mahdollisimman yksinkertaisena:

**Löytyisikö keneltäkään sähkökaaviota, johtokaaviota tai tarkempaa dokumentaatiota Soliferin PMS-järjestelmästä (PMS4SOLDP)?**

Erityisesti haluaisin selvittää:

* mitä eri johtojen värit tarkoittavat
* mihin PMS:n eri johdot ja liitännät menevät
* mikä sulake syöttää mitäkin laitetta tai piiriä
* mitkä johdot kuuluvat esimerkiksi valaistukselle, Aldelle, vesipumpulle jne.
* löytyykö PMS:n liittimistä jonkinlaista pinout-/kytkentäkaaviota

Olen jo jäljittänyt akun johdot PMS-yksikölle asti, mutta PMS:n jälkeen en enää varmasti tiedä, mikä johto menee mihinkin.

Minulla on sekä ruotsin- että suomenkieliset käyttöohjeet, mutta valitettavasti niiden sähkökaaviot ja johtojen selitykset eivät ole kovin yksityiskohtaisia.

ChatGPT:n kautta olen myös törmännyt käyttäjänimeen **mjo33400**, jolla pitäisi kuulemma olla paljon Soliferin sähkökaavioita ja muita piirustuksia. En kuitenkaan tiedä, pitääkö tämä tieto paikkansa tai ovatko kyseiset materiaalit vielä saatavilla.

Jos jollakin on vanhoja sähkökaavioita, kuvia, huolto-ohjeita tai muuta tietoa tästä PMS-järjestelmästä, olisin todella kiitollinen avusta. Myös omat kokemukset saman ikäisestä Soliferista kiinnostavat.

Kiitos jo etukäteen avusta ja mukavaa päivänjatkoa kaikille!