rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Dometic RMD 8505 jääkaappi/pakastin  (Luettu 316 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:55
Dometic RMD 8505 jääkaappi/pakastin
« : 24.06.2026 kello on 12:38 »
Kysymys? Onko kokemuksia Dometic RMD 8505 jääkaappi/pakastin ei jäähdy kunnolla (ei kaasulla, 230v tai 12v) Voisiko olla lämpötila anturi vika?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:44
Vs: Dometic RMD 8505 jääkaappi/pakastin
« Vastaus #1 : 24.06.2026 kello on 18:40 »
Onhan se mahdollista.
Mittaa irroitetun X108 liittimen navoista lämpövastuksen resistanssi yleismittarilla.
Pitäisi olla noin 10kohm +25 asteessa.

Jos se on kokonaan rikki tai johto irti niin jäähdyttää 45 min ja huilaa 15 min.

Voi se olla tukos kylmäputkistossakin, joskus kaapin kääntely katolleen ja putkiston koputtelu auttaa






*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:10
  • Autossa on pyörät
Vs: Dometic RMD 8505 jääkaappi/pakastin
« Vastaus #2 : 24.06.2026 kello on 20:03 »
Tai se kylmälevy mikä kiinni ptkiston päällä ruuveilla ei saa kontaktia putkistoon. Levy irti, puhdistus ja uudet lämmönsiirtotahnat väliin. Saa esim tietokoneliikkeistä .

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:55
Vs: Dometic RMD 8505 jääkaappi/pakastin
« Vastaus #3 : tänään kello 06:56 »
Onhan se mahdollista.
Mittaa irroitetun X108 liittimen navoista lämpövastuksen resistanssi yleismittarilla.
Pitäisi olla noin 10kohm +25 asteessa.

Jos se on kokonaan rikki tai johto irti niin jäähdyttää 45 min ja huilaa 15 min.

Voi se olla tukos kylmäputkistossakin, joskus kaapin kääntely katolleen ja putkiston koputtelu auttaa

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Kiitos tästä, mittasin tuon anturin resistanssin ja se on 1.6 kOhm, eikä muutu lämpötilan muutoksesta. Kai se voi näinkin rikkoutua?