rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Maakilat markiisin myrskyliinan kiinnitykseen  (Luettu 340 kertaa)

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:05
Mulla on Thulen markiisin kiinnittämistä varten Thule oma myrskyliinasarja. Mukana tulleet maakiilat on jo pahasti mutkalla ja metalli väsynyt. Ei ne toimi enää vaan taipuvat vasaroinnin alla.

Oon yrittänyt etsiä uusia riittävän järeitä maakiiloja mutta en oo oikein löytänyt. Millaisia ratkaisuja väellä on myrskyliinojen maahan kiinnittämiseen? Onko hyviä vinkkejä mistä tuollaisia maakiiloja löytäisi? Vai onko se vaan ostettava uusi samanlainen sarja ja yritettävä jatkossa olla hakkaamatta kiiloja mutkalle?

Mitään telttakiiloja tai muita tikkuja en siis hae, vaan sellaista leveämpää, vahvaa kiilaa.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:57
  • Autossa on pyörät
Vs: Maakilat markiisin myrskyliinan kiinnitykseen
« Vastaus #1 : eilen kello 20:11 »
Samoin mennyt itseltä. Hankin käsintehdyt T-muotoisesta metallitangosta leikattu, kärki viistetty teräväksi, lyöntipäähän hitsattu laatta ja varteen porattu reikä. Jos ei maahan uppoa niin siellä iso kivi. Ei ne muut kestä.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:52
  • Italiafani
« Vastaus #2 : eilen kello 20:13 »
Biltemasta löysin harjateräksestä tehdyt joissa on sekä koukku että lennkki liinan kiinnitykseen

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:14
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
« Vastaus #3 : eilen kello 20:16 »
Mä tein kulmaraudasta. Olisikohan mitat 20x20mm ja paksuus ehkä 3mm. Toisen pään leikkasin kulmahiomakoneella teräväksi ja naapuri hitsasi 6mm harjateräksestä n. 4 sentin pätkät yläpäähän estämään liinojen liukumisen mihinkään suuntaan. On semmoiset, että saa hakata kovempaankin maahan vasaralla.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:34
« Vastaus #4 : eilen kello 20:29 »
n. 15mm harjaterästä  ½ metriä.
Toinen pää teräväksi, toiseen n. 10cm pätkä hitsaten kiinni.
Se T-pää on hyvä siksi, että siitä voi kangeta tapin ylös, jos sattuu menemään kivien väliin.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:15
« Vastaus #5 : eilen kello 20:47 »
Mulla myös nämä Bilteman kiilat
https://www.biltema.fi/vapaa-aika/leirinta-retkeily-ja-ulkoilu/teltat-ja-telttatarvikkeet/kestava-telttavaarna-2000031682

Omatekoiset tahtoo ruostua, jos ei oo sinkkaamoa naapurissa

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:30
« Vastaus #6 : eilen kello 23:20 »
Biltemasta löysin harjateräksestä tehdyt joissa on sekä koukku että lennkki liinan kiinnitykseen
Kyllä! Nämä on hyvät. Kaveriksi noin 1kg painoinen "moska" eli vähän vasaraa isompi. Kiilat saa hakattua käytännössä kaikkeen muuhun paitsi kallioon. Eikä mene kiilat mutkalle.

https://www.biltema.fi/vapaa-aika/leirinta-retkeily-ja-ulkoilu/teltat-ja-telttatarvikkeet/kestava-telttavaarna-2000031682

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:16
  • Lempäälä
« Vastaus #7 : tänään kello 05:52 »
  Näin käy, meillä ollut "aina" omatekemät T-malliset, valkoinen naru on ruskettunut, ei juurikaan haittaa.
  Liekö piilteeman vain sähkösinkittyjä?
  Olen ollut huomaavinani, että ihan kaikki telttailijat ei lyö/paina kiiloja maahan tarpeeksi vinoon. Kierretävä koiraparkki ei ehkä niin tarkkaa? Mulla olis joutilaana muutama.
« Viimeksi muokattu: tänään kello 07:47 »

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #8 : tänään kello 08:29 »
Mulla myös nämä Bilteman kiilat

Pääseekö tuo silmukka taittumaan sivuun vai onko se hitsattu kiinteäksi noin? Jos se on kiinteä, niin eihän se voi pitkän päälle kestää. Mulla kanssa moska, jolla lyön maahan.

Jos silmukka taittuu sivuun niin että pääsee voimalla lyömään niin tuohan voisi olla hyvä vaihtoehto kovassa maassa. Esim. Saksassa kun on osunut kohdalle kämppäreitä tai matkaparkkeja, jossa maapohja on  luultavasti jyrällä tasattua soraa ja päällä vain ohut multakerros niin että nurmikko kasvaa. Tuollainen maa on niin kovaa, että siihen ei oikein kiila tahdo mennä ja noissa paikoissa olenkin nuo kiilani moskalla mutkalle lyönyt.

Epäilen kyllä että tuollainen harjateräs ei pehmeässä hiekkamaassa oikein pidä, vaan pitäisi olla selkeästi leveämpi malli, saman tapainen kuin tuo minun Thulen alkuperäinen. Mutta kahden kiilan taktiikka voisi olla hyvä. Kovaan maahan tuollainen harjateräs joka ei mene mutkalle millään ja pehmeään maahan joku reilusti leveämpi mali.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:52
  • Italiafani
« Vastaus #9 : tänään kello 08:33 »
Kyllä se lenkki on ihan liikkuva/kääntyvä

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #10 : tänään kello 08:36 »
No sitten on mulla edessä Biltemassa käynti. Kiitos! Täytyy sitten tuumia, pitääkö hankkia hiekkamaaversio erikseen vai kestäiskö nuo vanhat kiilat vielä, kun ei tartte kovaa hakata.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:15
« Vastaus #11 : tänään kello 09:05 »
Bilteman kiilat on kuumasinkattu.
Hiekkamaahan on hyvä olla koiraparkit, niitäkin saa edullisesti Biltemasta
https://www.biltema.fi/vapaa-aika/lemmikkielaintarvikkeet/koiralle/koiran-talutushihnat/talutushihnan-maa-ankkuri-2000022527

anything