Matkailukeskustelut > Matkailu kotimaassa
Matkaparkki?
Aakku:
Onko tämä matkaparkki...
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 28.05.2026 kello on 21:28 ---Onko tämä matkaparkki...
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.) (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
--- Lainaus päättyy ---
Sanoisin, että P-paikka matkailuautoille.
Tuskin tuossa kukaan haluaa 'leiriytyä'...
odi:
Jos tunnistin paikan oikein, niin kaupungin sivustolla lausutaan seuraavaa:
Karkkilan kaupunki tarjoaa muutamia matkailuajoneuvopai kkoja. Matkailijoiden käyttöön on avattu kuusi paikkaa, joista neljä sijaitsee Takkointiellä, kaupungintalon ja ruukkialueen vieressä (Valtatie 26), kaksi paikkaa sijaitsee Pyhäjärven rannan matonpesupaikan läheisyydessä Pyhäjärvenraitilla Vattolantien vieressä. Näillä paikoilla yöpyminen on sallittu, mutta leiriytyminen on kielletty.
Ja tuossakin sen verran virhettä että Pyhäjärvellä nykyään neljä paikkaa.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: odi - 29.05.2026 kello on 11:30 ---Jos tunnistin paikan oikein, niin kaupungin sivustolla lausutaan seuraavaa:
Karkkilan kaupunki tarjoaa muutamia matkailuajoneuvopai kkoja. Matkailijoiden käyttöön on avattu kuusi paikkaa, joista neljä sijaitsee Takkointiellä, kaupungintalon ja ruukkialueen vieressä (Valtatie 26), kaksi paikkaa sijaitsee Pyhäjärven rannan matonpesupaikan läheisyydessä Pyhäjärvenraitilla Vattolantien vieressä. Näillä paikoilla yöpyminen on sallittu, mutta leiriytyminen on kielletty.
Ja tuossakin sen verran virhettä että Pyhäjärvellä nykyään neljä paikkaa.
--- Lainaus päättyy ---
Joo, Pyhäjärven matonpesupaikan vieressä...
Aika veteen piirretty viiva. Itse olin pakulla parkissa näiden neljän ruudun vieressä. Oletan, että saan yöpyä matkailuautoparkkie n vieressä vapaasti. Mitään kieltoa en nähnyt. Siihen matkailuautoille varattuihin en saisi pysäköidä lainkaan. Tosin niihin paikkoihin oli jatkuvasti tunkua henkilöautoilla jostain syystä, vaikka näitä normaaleja P-paikkoja oli vapaana yllin kyllin.Toki matkailuautollakin voi yöpyä missä vain rajoittamattomassa parkkipaikassa.
Tuo yöpymisen ja leiritymisen käsite on hiukan hämärä. Sellainen P-paikka, jossa yöpyminen on kielletty lienee selvä määräys. En sellaiselle paikalle jäisi millään autolla yöksi, mutta mikä määrittelee leiriytymisen? Se vanha käsitekkö, että jakkaria ei saa nostaa ulos, vai se, että makuutan autoani siinä paikassa useita vuorokausia?
Ossi66:
Se vanha käsite ei ole mihinkään muuttunut. Kalusteet tai markiisi tekee leiriytymisen.
Grillikin ehkä, mutta sitä voi tarvita myös pelkällä pysähdyksellä ruoanlaittoon.
No itse en ehkä tekisi tuollaisessa paikassa grilliruokaa, vaan pysyisin sisällä.
Tukijalat ei tee leiriytymistä, oli sitten kyseessä vaunu tai auto.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta