rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Fiat robottivaiheisto  (Luettu 147 kertaa)

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:27
Fiat robottivaiheisto
« : tänään kello 17:15 »
Nyt meinaa pukata pahemman kerran päälle matkamökin vaihtokuumetta. Ei auta vaikka tyhjä lompakko tyynyn alla nukkunut jo pidemmän aikaa. Nyt on suunnitelmissa vaihtaa puoli-integroitu retkeilyautoon. Eteen on tullut muutamiakin mielenkiintoisia ehdokkaita. Yksi asia mitä mietin on vaihteisto ja sen valinta. Tällä hetkellä pyörittelen manuaalin ja robottivaihteiston välillä. En ole hankkimassa niin uutta autoa, että tarjolla olisi oikeaa automaattia.

Millainen Fiat Ducaton robottivaihteisto oikeasti on?

Olen kuullut kommentteja susi surkeasta - hyvään. Noita robottilaatikollisi a näyttää olevan jonkin verran tarjolla niin niistä on olemassa käytännön kokemusta. Löytyisikö täältä reiluja ja rehellisiä kommentteja. En ole robottivaihteistoll a ikinä ajanut tai edes ollut kyydissä. Pikku autossa on ollut reilu kymmenen vuotta momentinmuunnin automaatti. Enää ei ole pikku auton kanssa paluuta käsin hämmennettävään. Mietin olisiko aika vaihtaa myös matkamökki automaatti tai oikeammin robottivaihteiseen. Olen ymmärtänyt, että robottiloota on vähän erilainen ja verkkaisempi vaihtamaan/ajaa kuin momentinmuunnin automaatti. Onkohan ajotavalla/tyylillä jotain tekemistä robottivaihteiston kestämisen kanssa.

Ennen kuin joku keksii sanoa, että on muitakin automaatteja kun Fiat Ducato. Joo hyvin olen tuosta tietoinen. Valinnan vaihtoehdot ei Fiat-pohjaisten (tai sen sukulaiset) kohdalla on hyvin niukka.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:35
  • Autossa on pyörät
Vs: Fiat robottivaiheisto
« Vastaus #1 : tänään kello 18:37 »
No olen reilun satatuhatta km ajanut. Toimii kuin ihmisen mieli. Siitä täytyy muistaa (minkä yleensä iso% unohtaa vaihtaa silloin tällöin öljyt. Enkä tarkoita vaihdelaatikon öljyjä, vaan tämän robotin öljy. Kokeneen asentajan mukaan ihmisiltä on öljy vähissä tai ei koskaan vaihdettu. Tällöin tulee toimintaongelmia. Sinne ei montaa desiä mene, toinen kohde että katsoo tämän kytkinkoneiston nesteet että ne riittävät ja joskus vaihdettukin. Ajaessa oppii nopeasti tavoille ja ei kuinbkovia kilometrejä. Tampereen suunnalla Italia Motors, Vantaalla Raskone lentokentän vieressä esim osaavat asiansa. Varmaan monet muut jotka eivät kuulu tietämiini. Lisäksi olen peltikeulaisissa kuullut että konepellin raosta vedet valuu huonoon paikkaan aiheuttaen sähkövikoja niin manuaaleihin kuin robotteihin. Integroidussa ei tätä esiinny.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:09
  • Retkeilijä
« Vastaus #2 : tänään kello 20:05 »
Puskaparkissa kuulemma ei parane tuntikausia jurnuttaa robottia- siis konetta käyttää et saa latinkia. Siellä liikkuvia osia laatikossa joka sitten voi hajottaa laatikon kun tyhjäkäyntiä paikoillaan. Tosiaan ollu kanssa tyytyväinen, ajoa vasta vähän vajaa 50t. Ei myöskään paluuta manuaaliin jos vain suinkin mahdollista.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:35
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #3 : tänään kello 20:35 »
"kuulemma", laittaa N asennon eli vapaa päälle niin ei tapahdu mitään, et manuaalivaihteistak aan voi pitää tyhjäkäynnillä kytkin pohjassa.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:22
« Vastaus #4 : tänään kello 22:23 »
Onkos ketään päästellyt tuollaisella kilometrejä välillä 150tkm-300tkm?
Eli ns käytetyn auton lukemia...