Karavaanarin keskustelut > Tarinoita Suomesta ja maailmalta

Kysymyksiä suomalaisesta matkailusta Suomessa talvella

<< < (11/12) > >>

armas ujomieli:
Tosiaan maalis-huhtikuussa helpottaa, Lapissa hienoa. Täällä kaikilla palstalla olijoillla auto liikennekäytöstä poistettuna :laugh: Tänne kun tulet kannattaa ehdottomasti kokeilla talviuintia, hiihtoa jne.  Thumb Nauttia talven ihmemaasta :)

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: armas ujomieli -  5.02.2026     kello on 17:42 ---Tosiaan maalis-huhtikuussa helpottaa, Lapissa hienoa.

--- Lainaus päättyy ---

Maaliskuun loppuun yleensä lumet on satanut ja päätiet alkavat sulaa.
Sivummalla on sitten vielä jäätä, lunta ja sohjoa, joten kunnon renkaat on tarpeen.

T-Cat:

--- Lainaus käyttäjältä: armas ujomieli -  5.02.2026     kello on 17:42 ---Tosiaan maalis-huhtikuussa helpottaa, Lapissa hienoa. Täällä kaikilla palstalla olijoillla auto liikennekäytöstä poistettuna :laugh: Tänne kun tulet kannattaa ehdottomasti kokeilla talviuintia, hiihtoa jne.  Thumb Nauttia talven ihmemaasta :)

--- Lainaus päättyy ---

Ei muuten ole poissa liikennekäytöstä meillä ainakaan tuolloin vaikka kolmen vuodenajan auto käytössä. Ja Pohjois Suomessa asutaan.

Tedax:

--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti -  4.02.2026     kello on 21:39 ---Espanjanvesikoiralla on samanlainen turkki kuin villakoiralla eli vaikka se on paksu niin pakkasessa lämmittävä aluskarva puuttuu kokonaan. Tästä syystä alle -10 asteen lämpötiloissa takki tarpeellinen.
Hyvä olla jo 0 - -10.
Oikein kylmissä oloissa -15/20 --> tassunsuojat olisi hyvät.
Koiran vaatteita löytyy esim
https://www.mustijamirri.fi/koirat-koiran-vaatteet

--- Lainaus päättyy ---

Hyvää huomenta... Kiitos vastauksestasi ja tiedoista, jotka ovat minulle erittäin tärkeitä. Olen jo ostanut hänelle koirankengät kylmää varten, jotka eivät tietenkään ole samat kuin ne, joita käytät siellä, mutta ne käyvät matkallani sinne. Kun olen Suomessa, ostan hänelle teidän ilmastoonne sopeutuneet kengät. Koirani, espanjanvesikoirien joukossa, on "suokoira"-ekotyyppiä, koska paimentamisen lisäksi niillä on villaa, ei turkkia (kuten lampailla), mikä auttaa niitä myös kuivattamaan vettä hyvin. Liitän kuvan hänestä siltä varalta, että tunnistat minut espanjalaiseksi tällä foorumilla, kun olen siellä ensi talvena, hehehe. Terveisiä Espanjan eteläosasta.

Karabiilisti:
Tuo suokoira variantti selviää Pakkasissa paremmin kuin normaali vesikoira. Se on kehitetty kovempaan ilmastoon.
0- -5 menee ilman suojia,
-5 - -15 ookoo jos ollaan liikkeessä, paikallaan ollessa takki hyvä olla. Tossut hyvä olla.
yli -15 takki hyvä olla, tossut tarpeen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View