Karavaanarin keskustelut > Tarinoita Suomesta ja maailmalta

Kysymyksiä suomalaisesta matkailusta Suomessa talvella

<< < (10/12) > >>

ktako:

--- Lainaus käyttäjältä: Tedax -  4.02.2026     kello on 21:10 ---Hyvää iltaa... Sää on ollut ankara Etelä-Espanjassa viime kuukausina, paljon sadetta, tuulta ja lumisilla alueilla (Sierra Nevada Granadassa) on satanut paljon lunta. Voin kuvitella, että sama pätee Suomessakin, ja lämpötilat ovat olleet tänä talvena hyvin alhaiset, joten on oltava hyvin valmistautunut. Tunnen jonkun, joka on juuri nyt Suomessa matkailuautonsa kanssa. Tänä aamuna Vaasassa oli -21°C, vaikka hän oli aivan rannikolla, missä lämpötilat ovat yleensä lämpimämpiä. Kuten aiemmin mainitsin, olen hyvin huolissani kotimaahanne matkustamisesta talvella. Nuo -30°C:n lämpötilat, jotka joissakin paikoissa saavuttavat paikan, eivät ole naurun asia. Se saa minut miettimään paljon matkaani, koska haluan nauttia siitä mahdollisimman paljon, ja minulla on luultavasti ongelmia kylmyyden kanssa sekä makean että harmaan veden putkissa. Mutta eniten minua huolestuttaa juuri nyt paikat, joissa voin täyttää ja tyhjentää vesisäiliöitä ja wc:n. Tiedän, että niitä on hyvin vähän. Joka tapauksessa, kuten täällä Espanjassa sanotaan: "Pelkurista ei ole koskaan kirjoitettu mitään." Aion julkaista tällä foorumilla matkailuautooni tekemäni parannukset. On kylmä, joten haluaisin kuulla mielipiteenne kylmän sään matkailuautomatkail un asiantuntijoina...
Koiraani koskien voit etsiä netistä espanjanvesikoiraa ja näet millainen koira se on. Minun koirallani on paksu "villakerros", ja sen lisäksi haluamme ostaa sille erityisen koiran asun sieltä Suomesta. Kysyn sinulta, mistä voimme ostaa sellaisen... Ystävällisin terveisin, ja kuten aina, on ilo vaihtaa ajatuksia kanssasi aiheesta, joka on minulle yhtä kiehtova kuin matkustaminen Suomen talvessa.

--- Lainaus päättyy ---
Maaliskuussa helpottaa :D

Karabiilisti:
Talvimatkailu voi olla Suomessa erityisesti pohjoisessa jopa miellyttävämpää syksy-talvi-kevät kuin kesä-elokuun puoliväli.
Nimittäin se pohjoisen kesän räkkäaika on aika ikävä.....

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti -  5.02.2026     kello on 10:31 ---Talvimatkailu voi olla Suomessa erityisesti pohjoisessa jopa miellyttävämpää syksy-talvi-kevät kuin kesä-elokuun puoliväli.
Nimittäin se pohjoisen kesän räkkäaika on aika ikävä.....

--- Lainaus päättyy ---
Tai, jos on sellainen lälläri, kuin minä...

Jätän sen talvenkin pois. Syksy ja kevät ovat kelpo vaihtoehtoja Pohjoisessa matkailuun. Ei keskikesällä, eikä talvella, jos haluaa luonnossa kulkea.
Kovanahkaiset tietty tekee toisin ja hakee extriimiä.

88k5:
Ensiviikolla pitäisi lähteä tunturiin - eikä ole luvattu leutoa keliä  8)

Porokoirat pärjää tuplakarvoineen ja tassuvilloineen Thumb

Karabiilisti:
Joko se o etelänmiehhen rykimä aika?   ;)

Se on muuten aika joka pohjoisessa pitää myös huomioida...
https://www.iijokiseutu.fi/mita-kuuluu-poron-pahoin-runtelemalle-toivolle-nyt/4017485

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View