Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Pyöränpulttien rasvaamisesta

<< < (5/14) > >>

ktako:
kysymys onkin siitä käytetäänkö momenttiavaimen kiristysmomentti kierrekitkan voittamiseen vai vanteen jarulevyyn kohdistuvan puristuksen määrään.  ::)

mike:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku -  7.10.2025     kello on 16:46 ---Tuollaisen ohjeen olen kuullut...

En kuitenkaan tee niin, vaan jälkikiristyksessä momenttiavain oikeaan lukemaan ja jos naksahtaa, niin silloin on pysyneet riittävän kireällä.
Minun logiikkani mukaan löysätty pultti vaatisi taas uuden jälkikiristyksen. Tarkistuksesta tulisi loputon.

--- Lainaus päättyy ---

Pitäis kyllä huomioida ns. lepokitka! Sen takia pitäis ensin helpottaa ja sit taas kiristää momenttiinsa! Kannenpultteill joskus annetaan momentti ja sit 4stetta että lepokitka ei häiritse!

hartsakoski:

--- Lainaus käyttäjältä: Kosmic -  7.10.2025     kello on 16:39 ---Ja muistakaa että kaikkea mitä täällä kirjoitetaan ei kannata vetää suoraan takaraivoon ennenkuin on tarkistanut joltain asiantuntijalta joita tällä palstalla on vähemmän

--- Lainaus päättyy ---
Juurikin näin,itse teen juuri niinkuin ennenkin, kohta 50 vuotta autoilua, vielä ei ole tarvinnut pyörää ojasta hakea.En tykkää asioiden monimutkaistamisest a.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti -  7.10.2025     kello on 14:38 ---Kun jälkikiristätte niitä rasvattuja tai kuivia pulttejanne niin muistakaa oikeaoppinen työmenetelmä eli ensin pulttia käännetään auki neljännes kierros ja vasta sitten vedetään momenttiin.

--- Lainaus päättyy ---

Kerropa, että miksi?

Yrjö:
  Iha ite oon säästänyt momenttiavaimen tärkeämpiin hommiin, eikä sellaista oo ollutkaan kun ehkä 1/3 osa ajasta kun pultteja oon kiristellyt.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View