Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka

Tekoälylainaukset orgissa

<< < (3/5) > >>

Tietis:
Mä pyysin kesälomareissua varten tekoälyltä matkasuunnitelman. Kerroin käytettävissä olevan ajan, karkean reitin, minkä tyyppiset asiat meitä kiinnostaa, muutaman kohteen missä ainakin halutaan käydä, maksimi kilometrimäärän, kuinka usein lepopäivä ja varmaan jotain muutakin. Käytin duunin maksulista Microsoftin tekoälyä, jonka "tutkija" tekee todella tarkkaa työtä. Se hieroi yli puoli tuntia ja teki todella yksityiskohdaisen suunnitelman. Ajoreitti ja päivittäiset etapit, tutustuttavat nähtävyydet, yöpymispaikkaehdotu kset (sekä leirintäalueita että matkaparkkeja). Lepopäivät se laittoi paikkoihin, missä on meidän intresseihin sopivia nähtävyyksiä lähistolla. Mukana suunnitelmassa oli tietysti kymmenittäin nettilinkkejä.

Tulos oli hämmentävän hyvä. Toi tosiaan oli maksullinen AI, maksuttomat ei ainakaan vielä tee yhtä tarkkaa työtä. Jos olisi halunnut saman määrän tietoa koota itse, olisi mennyt valtava määrä aikaa. Eihän me tietenkään ton suunnitelman mukaan reissattu, tähän hommaanhan kuuluu vapaus mennä fiiliksen eikä minkään tarkan suunnitelman mukaan. Mutta kyllä sitä suunnitelmaa välillä vilkuiltiin ja poimittiin sieltä sekä yöpaikkoja että nähtävyyksiä. Luultavasti kaikkia noista ei olisi itse hoksattu, mutta oltaisiin tietenkin hoksattu jotain muuta tilalle. Siitä oli paljon hyötyä.

Mutta koska AI:ltä puuttuu se I eli äly, se myös haksahti pahasti. Muuten suunnitelma oli todella hyvä, mutta kalkkiviivoilla se sitten kompastui. Tekoäly oli sitä mieltä, että paras tapa lopettaa keski-euroopan roadtrip on viettää neljä päivää Kapellskärin leirintäalueella. Ekä päivänä leiriydytään, toisena päivänä levätään matkan rasituksista ja muistellaan matkan kohokohtia, kolmantena tutustutaan lähiluontoon kiertämällä 3 km luontopolku ja neljäntenä valmistaudutaan seuraavan päivän laivamatkaan suomeen. Just. Muuten suunnitelma oli hämmentävän hyvä, mutta lopetus hämmentävän huono. Pyysin siltä uuden suunnitelman, missä tuo on korjattu, mutta se otti vain yhden päivän tuosta pois. En viitsinut enempää vängätä.

Tietis:

--- Lainaus käyttäjältä: jamppa508 -  6.09.2025     kello on 20:45 ---Kaikki saa tietysti olla mitä mieltä haluaa, mut henk koht inhoan tuota tekoälyä yli kaiken kun sitä jokapaikassa tyrkytetään, jouduin jopa vaihtamaan tutun hakukone Googlen toiseen kun aina ensimmäinen haku oli tekoälyn tuotoksia >:( en ainakaan minä onnistunu poistamaan tekoälyä hakukoneesta ???

--- Lainaus päättyy ---

Tekoäly-yhteenvedon saa (usein muttei aina) Googlen hakutuloksista pois laittamalla haun perään -ai. Aina tuo ei auta. Toinen konsti on se, että klikkaa hakutuloksien valmistuttua siitä ylälaidasta "Verkkohaku"-välilehteä. Tällä tavalla se AI-yhteenveto ensin vilahtaa silmistä, mutta sen saa sitten pois. Mitään satavarmasti toimivaa yhtä asetusta ei tietääkseni ole.

Tulevina vuosina joudut kyllä vetäytymään koko ajan loitommalle kaikesta tietotekniikkaan liittyvästä, jos et halua tekoälyä tai sen tuotoksia ollenkaan nähdä. Elintila käy hissukseen kapeaksi.

reissu:

--- Lainaus käyttäjältä: jamppa508 -  6.09.2025     kello on 20:45 ---Kaikki saa tietysti olla mitä mieltä haluaa, mut henk koht inhoan tuota tekoälyä yli kaiken kun sitä jokapaikassa tyrkytetään, jouduin jopa vaihtamaan tutun hakukone Googlen toiseen kun aina ensimmäinen haku oli tekoälyn tuotoksia >:( en ainakaan minä onnistunu poistamaan tekoälyä hakukoneesta ???

--- Lainaus päättyy ---

Eikö sen ensimmäisen tuloksen kohdalla voi vaan rullata alaspäin? Ei se seuraavakaan ole välttämättä kelvollinen vastaus.

Ossi66:
Tuossa kerrottu tekoälyn tosiasiat jo vuonna 1986.  ;D

https://www.instagram.com/reel/DODcruejddI/

megaman:
Motorola Focus 72 valvontakameran softa alkoi vaatimaan 15$ rahaa, livekuvaa ei saanut enää ulos, vain still-kuvia. Tekoäly laati englanniksi reklamaation ja lähetin sen jenkkilään, mitään ei kuulunut kuukauteen, no lähetin sepustuksen vielä tuplana uudestaan. Vastasivat ja pahoittelivat, olin liittänyt oheen myös kameran  mac-osoitteen, niin poistivat rajoitulset ja nyt kamera pelaa ilman mainoksia, eikä dollareita tarvittu.  Thumb

Eilen selviteltiin Oras Optiman termostaattia. 🙂

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View