Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Lisää akkutehoa, mikä paras vaihtoehto?

<< < (3/11) > >>

smy:
Mulla on säädetty aurinkopaneelin säädin omalle 280Ah LiFePo4 akulle niin että kun jännite tavoittaa 14.5v se tiputtaa latauksen pois. Ja lähtee lataamaan  kun jännite laskee alle 13.4V.
Tämä on kytketty nyt pelkälle invertterille. Vanhat väsyneet hupiakut odottavat poistoa

Vielä ei DC-DC laturia ole asennettu eikä erillistä verkkolaturiakaan (olemassa kyllä). Kesällä pärjää pelkällä auringolla. (70%:n tasoon laskenut lataus alimmillaan).

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: uretaanikoppi - 21.07.2025     kello on 00:12 ---Lyijyakulla tuota ongelmaa ei ole, koska reippaalla virralla ladatessa sen muutenkin suurempi sisäinen vastus kasvaa, mikä rajoittaa virtaa ja estää laturivaurion.

--- Lainaus päättyy ---

Vaikeuksia voi tulla lyijyakkujenkin kanssa.
Aiemmin jo kerroin, että purin akut melko tyhjiksi ja sitten alkoi EBL:stä palaa 50A sulake.

0zz1:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 20.07.2025     kello on 17:27 ---Millä energialla käytät jääkaappia kun se suurin sähkön syöjä?

--- Lainaus päättyy ---
mun jääkaapissa on vain yksi vaihtoehto ja se on sähkö.

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: 0zz1 - 22.07.2025     kello on 10:30 ---mun jääkaapissa on vain yksi vaihtoehto ja se on sähkö.

--- Lainaus päättyy ---
Kai paras vaihtaa 12v kompressorikaappi ihan ensimmäisenä. Jos verkkovirtakaappia käyttää Invertterillä?

0zz1:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 22.07.2025     kello on 11:03 ---Kai paras vaihtaa 12v kompressorikaappi ihan ensimmäisenä. Jos verkkovirtakaappia käyttää Invertterillä?

--- Lainaus päättyy ---
niin siis vaihtaisin pois 12v kompressorikaapista 230v verkkovirtakaappin kun hankin invertterin? Mikäs tästä olisi hyöty? Tuo jääkaappi on sinällään meillä toiminut melko hyvin 40w nimellisteho siinä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View