Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Kädentaito
Turhan Höpöttäjä:
Näinhän se mennee. Savon Sanoman viikonlopun numerossa esitellään aina jonkun juppi pariskunnan huushollia. Tarina lähtee siitä kun kerrotaan että rakensin, kun pitäisi kertoa että rakennutin. Sitten kirjoitetaan, tähän suunnittelin, pitäisi kertoa, että tähän suunnittelija suunnitteli. Kaikista ikävin, on se että, jutun lopussa ei ole, paljonko se maksoi, että meikäläinenkin voisi verrata, mitä itse olisi saanut aikaan sillä rahalla.
Itsellä mökin rakentaminen edistyi (8 vuotta) siihen asti että oli savupiipun teko edessä. Emäntä sanoi, et siihen muuraria tarvitse, ei ne ole ihmisiä kummempia, muuraa itse. Muurasin itse, samallä muurasin tulisiatkin. Eikä tarvinnut passata itseensä täynnä olevaa muuraria.
Kaikki hommat tein sitten itse, paitsi saunan terassikaton kuumapikityön. Yhdeksäntoista vuotta ja "melkein" valmista. Ei meikäläinen ole sen kummempi puuhastelija kuin muutkaan, mutta rohkeasti työhön kun on uskaltanut ryhtyä. Kustannukset on ehkä neljännes siitä kun olisi muilla teettänyt ja seurannut Audin ikkunasta työn edistymistä, varsinkin kun ei ole tarvinnut sitä Audia. ;)
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: 99672 - 15.11.2011 kello on 10:29 ---Tämmöinen on kätevä noissa öljynvaihdoissa (itsellä vastaava), ei tarvitse nostella autoa:
--- Lainaus päättyy ---
Mielestäni harrastelijan ei kannata säästä työnlaadussa kun itselle tekee. Pohjatulpan (jos on) kautta saa sakan ja veden parhaiten pois. Keula vain ramppien päälle. Imulla jää aina raskain tavara viimeiseksi, ekä välttämättä öljytikku ole pohjatulppaa lähelläkään.. sitten vielä roiskelevy voi viedä pillin sivuun..
Alan:
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 15.11.2011 kello on 10:49 ---Muurasin itse, samallä muurasin tulisiatkin. Eikä tarvinnut passata itseensä täynnä olevaa muuraria.
--- Lainaus päättyy ---
Saattaisi tarvita hyvää "talkoo"muuraria, jos saisi aikaiseksi rakennella viimein sen piharakennuksen, josta on ollut täällä tai siellä aikaisemmalla foorumilla puhetta. Fiiliskin sopisi pihaan parkkiin. ;D ;D ;D
Oikeastaan tarvisi kaikkia muita paitti sähkömiestä, niitä löytyy kaksikin naapurustosta ja pikkuisen osaan jo ittekin.
Vaan hyvät vinkitkin kelpaa muuraushommaan, oliko sulla joku kirja mistä sait perustietoa vai olitko kattomalla muitten työtä oppinut?
ihaa:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 15.11.2011 kello on 10:55 ---Mielestäni harrastelijan ei kannata säästä työnlaadussa kun itselle tekee. Pohjatulpan (jos on) kautta saa sakan ja veden parhaiten pois.
--- Lainaus päättyy ---
Juuri tuon takia ei ole tullut pumppua hankittua, silloin kun öljyt vaihdan niin jätän yleensä valumaan kahvitauon ajaksi.
LMC-99:
Olenko Alfa uros..naiset saavat vastata.
-Osaan leipoa pullaa, tehdä leipää..
-osaan tehdä maailman parasta lasangnea..lasten suusta kuultuna..vaimo vihreänä kuuntelee.
-kuuntelen vaimon, lasten huolia ja autan kykyni mukaan..
-siivoan kotona..
-ulkoilutan koirat..
-neulon tarvittaessa napit paitaan, silitän, pesen pyykit, matot ym.
-vaihdan autoon renkaat, öljyt,teen pikku korjaukset itse..pesen joka viikko auton/t..
-teen kotona remontti työt ,tarvittaessa ostan naapurilta sertifikaattiin tarvittavat työt..
-pidän talouden tasapainossa..
-vien lapset harkkoihin..
-teen tarvittaessa valitus kirjeet huomautukset eri instansseille..
-harrastan kaksi kertaa viikossa lentopalloa ja melkein joka ilta käyn uimassa..
-en jää laakereille lepäämään ja kiukuttelemaan vaan otan asioista selvää jos jokin asia vaivaa..
tässä muutama asia joka tuli mieleen, sillä aikaa vaimo saa rauhassa katsella tv lempiohjelmia seuraten kuten emmerdale ja salkkarit..
on toki niitä asioita joita vaimo moittii, kaiken päivän antaneena saatan joskus kuorsata..
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta