Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla
Lappi -Pohjois Norja - Pohjois Ruotsi
armas ujomieli:
No eipä siellä muuta ko aavaa merta ja tuulista. Karuudessaan viehättävä tie. Muualla vihreämpää. Kattelin kans aikani kuluksi ennusteita; talvikamppeen tynkää saa olla mukana.. Myöhempään ajankohtaan voisi olla 25 asteen lämpöjäkin jossain päin. Nyt sitä löytyis etelä-Puolasta 8) Juu ja itäreitti tietenkin Sevetin- Näätämön kautta niinhän mekin se joskus tehtiin, ei edtak ajelua😁
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Raksaus - 18.06.2025 kello on 16:21 ---Tuli katsottua Forecaa ja kohtuullisen kylmältä näyttää viidentoista päivän ennuste. Tavallaan juuri se syy miksi ei koskaan ole tullut käytyä kesälomareissulla Pohjois-Norjassa. Pitääköhän tässä kehitellä vielä joku plan-b ja mennä johonnin suuntaan missä on jo käyty, mutta jossa kelit olisi edes jonkin verran kesäisemmät.
--- Lainaus päättyy ---
Ne 'kelit' tiedät sitten kun olet käynyt.
Et etukäteen.
Hesus:
Jos tykkää 30asteen paahteista niin Pohjois-Norja ei ole ehkä se oikea paikka suunnata.
Mutta jokainen tie siellä on maisemiltaan hieno jos on tottunut Suomen teihin.
Raksaus:
Hallitus taisi virallisesti siirtää Norjan reissun seuraaville vuosille. Ja itsekin tällä ennusteella olen samoilla linjoilla. Ei mitkän hellekelit ole vaatimuksena, mutta ei sitä jaksa ihan ympärivuotista syksyäkään. Sortsikelit on minulle ihan riittävät. Niistä vaihtoehdoista mistä harkitaan ei taida missään olla muöskään hellettä luvassa, mutta ennusteen mukaan hivenen parempaa. Onhan toki ennusteetkin välillä ihan pepullaan. Valitettavsti nyt ei tuo reissun siirto ole mahdollinen jos haluan lapset ja vaimon mukaan.
Maisemista olen huomannut että ruoho on vohreämpää aidan toisella puolella. Kuulemma myös Suomalainen maisema on hienoa kun se ei ole se normi. Ja onhan Suomessakin maisemallisesti itselle hienoja paikkoja. Useimmiten niihin liitty itsellä jokin järvi.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Raksaus - 21.06.2025 kello on 11:22 ---Hallitus taisi virallisesti siirtää Norjan reissun seuraaville vuosille. Ja itsekin tällä ennusteella olen samoilla linjoilla. Ei mitkän hellekelit ole vaatimuksena, mutta ei sitä jaksa ihan ympärivuotista syksyäkään. Sortsikelit on minulle ihan riittävät.
--- Lainaus päättyy ---
Meinaatko, että ilmastonmuutos muuttaa tilanteen? ;D
Tilanne ylhäällä on sama kun eteläisessäkin Suomessa: Illalla näkee millainen päivä oli.
Sadetta tai tukahduttavaa hellettä....
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta