Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Lappi -Pohjois Norja - Pohjois Ruotsi

<< < (4/7) > >>

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 16.06.2025     kello on 22:26 ---Kyllä niihin tunneleihin matkis sopii, kun sopii rekatkin.
Tosin jossain voi tulla vastaan reikä, jossa on vain yksi kaista.   :D
Senjalla olen semmoisenkin nähnyt.

--- Lainaus päättyy ---
Tais olla yhteen kylään menevä tunneli missä stellplatz , muuten Senjalla tilaa normaalisti

armas ujomieli:
Narvikin nurkilta pääset suoraan ajamalla. Kyllähän tuossa Altaankin ehtii jos enempi viitsii ajaa ja Koutokeinon kautta takas.

tsahkali:
Lofooteille pääsee ihan ajamalla, tunnelitkin on ilmaisia.
Samoin Senjalle.
Fjordgårdiin menevä tunneli on se yksikaistainen.
Sinne kannataa silti mennä ja samalla kiivetä Hestenille.
Se on makee.

Häjy--71:
Ja vielä reittiehdotusta itäisemmästä vaihtoehdosta, jossa Inari ja Pykeija mukana: Inari - Sevettijärvi - Näätämö -  pisto Kirkkoniemeen - Pykeija - Utsjoki - Karigasniemi - Karasjoki - Kautokeino - Alta - Skibotten - Kilpisjärvi - Muonio. Maisemat ei ole toki samaa luokkaa kuin Lofooteilla / Senjalla, mutta nähtävää on tuollakin. Ja toki voi tältä reitiltä tehdä piston Nordkapiin.

Raksaus:
En tiedä olenko erityisen väärässä kun perustan kuitenkin näkemykseni muisen kertomiin. Mutta näin minulle on Nordkapissa käyneet ystävät kertoneet, ettei paikka sinänsä ole mitenkään erityinen. Jos otetaan pois se että on pohjoisin paikka. Mutta että muuten Norjan mittapuulla ei ole mitenkään erityinen nähtävyys maisemiltaan. Itselle ei ole mitenkään tärkeää että kävisin jossain sanoakseni että olen käynyt, vaikka ei sellaisessakaan matkailussa mitään väärää ole, ei vaan ole minun juttu. Nuoremmn poikani tuntien sille se voisi olla jokin juttu, joten pidetään myös mahdollisena kohteena jos hän niin haluaa.

Tuli katsottua Forecaa ja kohtuullisen kylmältä näyttää viidentoista päivän ennuste. Tavallaan juuri se syy miksi ei koskaan ole tullut käytyä kesälomareissulla Pohjois-Norjassa. Pitääköhän tässä kehitellä vielä joku plan-b ja mennä johonnin suuntaan missä on jo käyty, mutta jossa kelit olisi edes jonkin verran kesäisemmät.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View