Eikös ajokorttivaatimukse t mene kotimaan mukaan?Saako ne ajaa vai ajaako ne? Kaksi eri asiaa.
Esim. ruåtsalaiset 'täysikäiset' saa täälläkin ajaa linjurimatkista B-kortilla.
No en tiedä asiasta mitään, mutta ihmettelen, miksi kohdemaa hyväksyisi omasta lainsäädännöstään poikkeavat ajoluvat. Eikös tuo ole loogisesti ihan sama kuin autojen suhteen? Mulla on tuossa 4-tonnisessa matkiksessa rekisteröintitiedoi ssa merkintä 100km/h maksiminopeudesta ja sen mukaan saan Suomessa ajaa. Mutta ulkomailla joudun kuitenkin ajamaan aina kunkin maan rajoitusten mukaan. Ja vaikka muistaakseni esim. Tanskassa on samanlainen käytöntö kuin Suomessa eli että katsastuskonttorilt a voi saada hyväksynnän 100km/h nopeudelle, ei suomalainen 100km/h-lupa auta tuossa mitään vaan 80km/h nopeudella minun pitää Tanskassa motarillakin köröttelemän.
Asiasta en tiedä mitään, joten kysyin tekoälyltä nimenomaan tuosta ruotsalaisella vanhalla B-kortilla painavan matkiksen ajamisesta. Se oli sitä mieltä ei saa ajaa, vaan pitää olla vähintään C1-kortti. Mutta tiesikö tekoäly oikein, enhän minä sitä tiedä enka jaksa selvittää.