Vuosia ajanut. H-autossa Nokian R malleja, nyt R5. M-autossa Michelin Crossclimatet. Ei ongelmia. Tosin mun rengas ongelmat joku tietää paremmin.....
|
Vuosia ajanut. H-autossa Nokian R malleja, nyt R5. M-autossa Michelin Crossclimatet. Ei ongelmia. Tosin mun rengas ongelmat joku tietää paremmin.....
Vuosia ajanut. H-autossa Nokian R malleja, nyt R5. M-autossa Michelin Crossclimatet. Ei ongelmia. Tosin mun rengas ongelmat joku tietää paremmin..... Kiitos noin olen arvellutkin. Matkailuautossa oli minullakin Crossclimatet ja oli hyvät ajaa 10v ajoin 3-litrasella Nissan Maximalla kitkoilla kesätkin kun oli vaan yksillä vanteilla. Normi ajolla pärjää totkai.
Eihän mikään kesäkitkoja estä. Itse vaihtaisin kunnon kesäkumit. Tulisi parempi ajotuntuma. Jos tällä ei ole väliä, anna mennä kitkoilla. Päätös on oma eikä laiton.
Riippuu ihan tuleeko ajettua kymmeniä tuhansia kesällä vaiko vaan kauppareissuja! Enemän ajavalla suosittelen kyllä jo kesärenkaita ihan polttoainetaloudenk in kannalta. Ajomukavuuteen ei kyllä juurikaan taida vaikuttaa! Siinä kyllä säästää vaivaa kun ei tarvii rengasrulianssiin ryhtyä!
Miken kanssa samoilla linjoilla. Meillä henkilöautossa T nopeusluokan kitkat (190 km/h) ei mitään ongelmaa. Boxerissa kitkat myös, on jo toinen peräkkäinen Hankook sarja menossa.
Kaikki kitkat ei toimi Suomen kesässä, ostin joskus Blizzakit, ne oli niin pehmeät ja nuljut, että ei niillä vaan yksinkertaisesti pystynyt kesäkelissä ajamaan. Isommissa vauhdeissa auto tuntui jopa vaaralliselta. Kolmannessa autossa meillä on kesä- ja nastatenkaat erikseen. Mitens nämä, joita myydään 'ympärivuotisina'?
Riippuu ihan tuleeko ajettua kymmeniä tuhansia kesällä vaiko vaan kauppareissuja! Enemän ajavalla suosittelen kyllä jo kesärenkaita ihan polttoainetaloudenk in kannalta. Ajomukavuuteen ei kyllä juurikaan taida vaikuttaa! Siinä kyllä säästää vaivaa kun ei tarvii rengasrulianssiin ryhtyä! Itsellä autoilu on lähinnä kaupassa käyntiä ja lähialueella lintujen bongausta. Lämpimän kesän aikana ehkä parituhatta km. Nyt on tullut 7 kk aikana hiukan yli 3 tkm, eli ei paljoa mitään verrattuna Euroopan reissuihin jolloin kuukaudessa enimmillään tuli 10 tkm Meillä ollut Karoqissa uudesta pitäen keskieuroopan kitkat ympäri vuoden. Auto tuli tehtaalta sen työntekijälle joka moi auton Saksaan 8000 ajettuna. Meille ajettiin se läpi saksan ja hienosti meni vaikka 180 nopeutta, ei ehkä tukevin silloin enää. 10000-50000 ajettiin niillä läpi vuoden ja kyllä tykättiin, auto vaimon käytössä. Viime syksynä uudet n 500 hintaiset kitkat ja taas mennään läpi vuoden noin 12000 vuodessa. Hkä hieman löysät yli 100 nopeuksissa, ainut miinus. Tykätään kyllä. Ps auto 4x4 ja 200 hp vm 20.
Noita Continental Vikingcontact 8 renkaita olen ajatellut, on pärjännyt hyvin testeissä.
https://www.euromaster.fi/renkaat/continental/vikingcontact-8/195-65-r15-95-t Veljeni ajaa Nissan Maximalla 3 litrasella kaupungissa ja sanoi, että myy talvirenkaat pois, hän ei niitä enää tarvitse kun kitkat toimii hienosti.
Kesäkäytössä kitka on hiljainen ja mukava ajella.
Pito huonompi kuin kesäkumissa. Vesiliirto ominaisuudet huonommat kuin kesäkumeilla. Kuluu huomattavasti nopeammin kuin kesäkumi kesäkäytössä. Tuosta löytyy ihan virallisia testejäkin eri lehtien tekemänä....esim moottori lehti on testannut useampaan kertaan. Ominaisuudet vastaa suunnilleen halvimpia kiinan kesäkumeja. Kesäkäytössä varmasti kuitenkin pärjää kun ennakoi. Onhan sitä pärjännyt joka talvirenkailla joista nastat nypitty pois. Mitens nämä, joita myydään 'ympärivuotisina'?Meillä Sitikassa ollut jo vuosia Goodyear Vector 4season renkaat ympärivuoden. Eikä enää nastarenkaisiin mennä. Talvella kaverini, joka harrastaa autourheilua, kävi ajamassa autoa ja ihmetteli renkaiden pitoa. Hänen mielestään parempi pito kuin monissa nastarenkaissa. |