lisä kuva vielä
Kaitsu
Kaitsu
|
Sivuja: [1] Siirry alas
Punainen on plus johto. Musta miinus johto.
Jos et ole varma mihin johto tulee kytkeä, älä kytke mihinkään. Vihreästä kytkimestä en osaa sanoa. Erillisen akkulaturin voi kytkeä pois tolppasähkössä. Kulkineen sähkökeskus huolehtii akun latauksesta. Käytä kulkinetta autokorjaamolla. He tietävät miten sähköjen kanssa kuuluu toimia. Punainen on plus johto. Musta miinus johto.Mulla Polarissa -98 oli kyllä miinus valkoinen ja musta +. Varmistettava mittaamalla runkoon. Vähän samanlainen oli kytkentä mutta purin kokonaan ja tein uusiksi, ei se selvinnyt muuten. Näissä vanhoissa on se vaara, että niihin moni "masentaja" on tehnyt kytkentöjä "omasta päästään"?
Niinkuin minä tein tuohon vaimon vaunuun lähes kaikki. Luullakseni vaikea korjata, ainakin netin kautta mahdoton? Mm. maadoituksena jouduin käyttämään eri värejä, riippuen mitä siinä sattui olemaan tarjolla. Kyssäri polar 560 vm 2005 akkukeskus Itselläni on kuvan johdotus, yläpuolella siniset + ja valkeat - Alapuolella akulta punainen + oikealla ja vieressä musta - Kannattaa todella mitata, koska näkyy olevan myös jälkeenpäin tehtyä sekalaista johdotusta. ![]() Itse rakensin kaiken uusiksi. Kyssäri polar 560 vm 2005 akkukeskusYleensä kytkin asennetaan niin että on alhaalla pois, nostetaan päälle. Valtakunnan verkossa kun ollaan, silloin akku latautuu. Luullakseni ei kaikki kausipaikkalaisetka an irroita akkua ja laturia, vaikka ollaan "aina" verkkovirrassa? Yleensä kytkin asennetaan niin että on alhaalla pois, nostetaan päälle. Paitsi saksalaiset.... ![]()
Paitsi saksalaiset.... Saattaa olla yleinen tapa keskisessä Euroopassa. Taas turhaa informaatiota
![]() mjo:n laittamasta kuvasta näkee Polarin/ruotsalaisten käytännön eli yläpuolelta painetaan ON ja alareunasta OFF kuten meillä on paremmin totuttu ![]() Solifer ohjekirja. Pääosin sama. Sähkökytkis mukana
https://1drv.ms/b/c/2b9f6f65cc61240b/EQskYcxlb58ggCshUwEAAAABCAFSWK14m5tOZnuGPX1Dkw Sivuja: [1] Siirry ylös
|