Kirjoittaja
Aihe: Varmennekortti. (Luettu 10718 kertaa)
« Vastaus #16 : 17.12.2024 kello on 19:44 »
En sitten eka kerralla onnistunut ottamaann varmennekorttia käyttöön. Siihen asti meni ainakin lähes välttävästi, kun annetaan Pin koodit. Mutta hittaana hämäläisenä sain puolet näpyteltyä, sitten ruutu häipyi, monissa yrityksissä? Soitin asiakaspalveluun, siellä mukava ja ystävällinen, ilmeisesti jo varttunut naisihminen muisteli että se aikaraja olisi poistetu? Heille ei vain kuulu noi tiatokone opastukset ja vastaavat. Puhelusta tuli palautepyyntö, vastasin suunnilleen samoin kun yllä. https://dvv.fi/kansalaisvarmenne
« Vastaus #17 : 17.12.2024 kello on 20:05 »
Sinullahan on se mobiilivarmenne, eikös se riitä? Sillähän hommat hoituu, olet sitten liikkeellä kännykällä tai läppärillä!
« Vastaus #18 : 17.12.2024 kello on 20:17 »
Sen varmennekortin voi aktivoida ja ottaa käyttöön myös kännykän Hightrust-apilla, joskos se toimisi helpommin 
« Vastaus #19 : 17.12.2024 kello on 21:27 »
Sinullahan on se mobiilivarmenne, eikös se riitä? Sillähän hommat hoituu, olet sitten liikkeellä kännykällä tai läppärillä!
Pidän korttia kustannustehokkaanp ana. Sen varmennekortin voi aktivoida ja ottaa käyttöön myös kännykän Hightrust-apilla, joskos se toimisi helpommin 
Mulla liian vanha henkilökortti, osaankohan tuotakaan ottaa/käyttää?
« Vastaus #20 : 18.12.2024 kello on 07:43 »
Pidän korttia kustannustehokkaanp ana. Mulla liian vanha henkilökortti, osaankohan tuotakaan ottaa/käyttää?
Totta, kun käyttöönotto ei ole helpoimpia, ja pin koodi joka tuli kortin yhteydessä täytyisi olla tallessa. Turvallinen asennustuki lähes välttämätön. Muuten toimii kyllä hyvin.
« Vastaus #21 : 18.12.2024 kello on 09:44 »
Pidän korttia kustannustehokkaanp ana. Mulla liian vanha henkilökortti, osaankohan tuotakaan ottaa/käyttää?
Mulla kortti käytössä toimii hyvin ainoa heikkous on tunnistautumisessa. Ainakaan mun koneessa ei tunnistus onnistu ollenkaan Firefox selaimessa, joutuu aina siirymään Edgeen. Tutkittiin tota likan kanssa ja lopputulos oli, että pitäisi "tietokoneen syövereissä" jotakin asetuksia muuttaa. Käytetään sitten Edgessä sellasia on noi valtion systeemit. Terv. Toivo
« Vastaus #22 : 19.12.2024 kello on 09:05 »
Mulla kortti käytössä toimii hyvin ainoa heikkous on tunnistautumisessa. Ainakaan mun koneessa ei tunnistus onnistu ollenkaan Firefox selaimessa, joutuu aina siirymään Edgeen. Tutkittiin tota likan kanssa ja lopputulos oli, että pitäisi "tietokoneen syövereissä" jotakin asetuksia muuttaa. Käytetään sitten Edgessä sellasia on noi valtion systeemit. Terv. Toivo
Sama tilanne tälläkin, pitää varmaan saada nopeampi sorminen/älyinen asialle?
« Vastaus #23 : 19.12.2024 kello on 09:42 »
Itselllä Firefox 133.0.3 + DigiSign 4.2.6.8401 ainakin toimii ihan hienosti yhteen, korttitunnistautumi nen onnaa ihan kuten kuuluukin siinä missä muillakin selaimilla 
« Vastaus #24 : 20.12.2024 kello on 07:50 »
Vihdoin onnistuin, firefoxsilla. Aktivointitunnusluk uni pistin kopio/paste, niin nopeutui pirusti. Pin koodini tein helpot, en kuitenkaan maailman yleisintä 12345678, teipin vielä pistin näppäimiin rajaksi. Neljään paikkaan käytin yhdellä kortin työntämisellä.
« Vastaus #25 : 21.12.2024 kello on 20:32 »
Ei kysy multa pin koodia, vai muistaako koneeni sen?
« Vastaus #26 : 21.12.2024 kello on 22:51 »
Ei kysy multa pin koodia, vai muistaako koneeni sen?
Ei kone muista. Se PIN kysytään kun sitä korttia on käyttämässä, jokaisella kerralla erikseen.
« Vastaus #27 : 22.12.2024 kello on 08:47 »
Ei kone muista. Se PIN kysytään kun sitä korttia on käyttämässä, jokaisella kerralla erikseen.
Ei mulla, paitsi eka kerralla? Äskenkin juuri kokeilin, omakanta tuntui ihan aidolta, voihan se olla huijauskin? Mutta miksi, kuka siitä hyötyisi?
« Vastaus #28 : 22.12.2024 kello on 09:33 »
Ei mulla, paitsi eka kerralla? Äskenkin juuri kokeilin, omakanta tuntui ihan aidolta, voihan se olla huijauskin? Mutta miksi, kuka siitä hyötyisi?
Niin siis ei saa sekoittaa noiden palveluiden SSO-toiminnallisuutta tähän. Eli kirjaudut sisään vaikka Omaveroon ja kohta Omakantaan, seuraavaksi Traficon, jne... niin sitä tunnistautumista ei sulta vaadita kuin kertaalleen, riittää että painaa sitä sisäänkirjautumisen nappulaa ja Suomi.fi muistaa sun ed. palveluun tunnistautumisen sillä samalla selaimella, jos teet sen muistaakseni 15min sisällä. Eli jos teet tuon vaikka kahdella selaimella, esim. Chrome ja Edge, ensin Chromella käyt Omakanta ja sen jälkeen Edgellä Omavero, niin molemmat kysyy sulta sen PIN jos olet sillä varmennekortilla niihin menossa. Toki tuon SSO voit estää kirjautumalla oikeasti ulos vaikka sieltä Omaverosta, niin silloin saat ihan erillisen Suomi.fi ilmoituksen että kirjaudutaan ulos kaikista palveluista ja näin kirjaudut uudelleen mihin tahansa vaikka heti peräänkin ja taas sulta kysytään sen PIN.
« Vastaus #29 : 22.12.2024 kello on 18:59 »
Niin siis ei saa sekoittaa noiden palveluiden SSO-toiminnallisuutta tähän. Eli kirjaudut sisään vaikka Omaveroon ja kohta Omakantaan, seuraavaksi Traficon, jne... niin sitä tunnistautumista ei sulta vaadita kuin kertaalleen, riittää että painaa sitä sisäänkirjautumisen nappulaa ja Suomi.fi muistaa sun ed.
Ei tästä oo kysymys. Aamulla menin omakantaan kauan mulla olleen kirjanmerkin kautta, ilman PIN koodia pääsin. Illalla menin omakantaan ja Pirhaan puolen tunnin välein, ei tarvinnut PIN koodia?
|