rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Ducaton öljynvaihdon hälytys/öljyn varoitusvalo  (Luettu 2656 kertaa)

• Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 9.11.2024 kello on 09:31
Minulle uusi ducato maxi pohjainen asuntoauto. -12 vuosimalli ja kolmen litran kone, Kaben koppi päällä, alkoi käynnistettäessä esittämään, että öljyt pitää vaihtaa. Olen nyt ajanut ensimmäisestä ilmoituksesta jotain 500 km. Nyt alkoi startatessa myös punainen öljykannu vilkkumaan ja hälytysääni kuulumaan. Öljy on ylämerkissä.

Onko moottori rikki vai kuuluuko tuo öljynvaihdon hälytykseen?

Tuttu korjaamon vetäjä, jolle auton olen huoltoon viemässä, sanoi sen olevan öljynvaihdon hälytykseen kuuluvaa ja että ajaa voi. Onko tosiaan noin?

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:09
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Ducaton öljynvaihdon hälytys/öljyn varoitusvalo
« Vastaus #1 : 1.11.2024 kello on 11:33 »
Edellisen kerran öljynvaihtajalta on jäänyt ko. varoitin  resetoimatta. Ei pitäisi olla huolta

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:16
  • Knaus Eifelland
« Vastaus #2 : 1.11.2024 kello on 12:24 »
Youtubesta löytyy varmasti kymmeniä ohjevideoita huoltovalon nollaukseen hakusanoilla:
Ducato oil reset

• Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 9.11.2024 kello on 09:31
« Vastaus #3 : 1.11.2024 kello on 15:09 »
Kiitos vastauksista. Opettelen tuon resetoinnin. 11.11 on huoltoaika. Parisataa pitää ajella ennen sitä.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:41
« Vastaus #4 : 6.11.2024 kello on 08:31 »
Minulla Fiat Fiorinossa 13000km kohdalla tuli häly että pitää vaihtaa öljyt, vaihdoin öljyt ja häly hävisi, mutta kun olin taas ajanut n. 13000km tuli taas häly että pitää vaihtaa öljyt, vaihdoin öljyt mutta nyt toisella kerralla häly ei hävinnyt enää öljyn vaihdolla, ajelin häly päällä melko pitkään ennen kuin aloin kaivella netistä ohjeita ja hyvin onnistui netin ohjeilla hälyn poisto, en muista ihan tarkkaan miten meni, mutta virtaa päälle ja pois + kaasun tai kytkimen painamisia ym siinä oli.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:41
Vaihdoin tuossa syksyllä öljyt Fiat Fiorinoon ja nyt tutkin testerillä hieman tarkemmin mitä asioita sieltä löytyy öljynvaihtoon liittyen ja löytyihän sieltä sellainen kohta josta nollataan hiukkassuodattimen data, pitää tehdä joka öljynvaihdon yhteydessä. Tämä laskuri laskee monta polttoa on tehty yhden öljyn vaihdon jälkeen ja jos sitä ei nollata niin jossain vaiheessa antaa hälyn että pitää vaihtaa öljyt vaikka vaihdon jälkeen ei olisi paljokaan ajettu. Kun tämä nollataan niin sitten piti kääntää virrat pois minuutin ajaksi että rekisteri ehtii tyhjentyä varmasti.