rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: TV pitäs ostaa  (Luettu 17609 kertaa)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:35
  • Knaus Eifelland

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:04
  • Autossa on pyörät
Vs: TV pitäs ostaa
« Vastaus #46 : 30.10.2024 kello on 13:00 »
Mikskähän niihin tehdään parempia kaiuttimia jos niitä ei tartte.
Mulla ei oled mutta mustasta kalanruotopuvusta erottaa selkeästi eri mustan asteet siinä puvussa, mitä ei halpis töllö stä näe. Tuubaa opin pienenä soittamaan, broidin kans laitettiin hanuri brother bändi pystyyn ja ukko Nooan opin soittamaan yhdellä sormella pianolla. Silti osaan erottaa hyvän ja huonon äänen.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:28.11.2025 kello on 12:09
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
« Vastaus #47 : 30.10.2024 kello on 14:00 »
Ei se toista. LCD-tekniikalla ei pääse täysin mustaan. Siitä voidaan sitten vääntää loputtomasti, miten tumma harmaa on riittävän lähellä mustaa :D

Musta on musta silloin, kun päällä olevasta telkkarista, jonka näytössä on pelkkää mustaa, ei pysty silmällä siitä näytöstä havaitsemaan onko se telkkari päällä vai ei. Ja kun sen tuossa tilanteessa sammuttaa, ei voi muutosta näytöstä havaita. OLED on tuollainen eli musta on yhtä musta kuin sammutetun telkkarin kuva.

Itse olen tuijotellut televisiota koko elämäni ja aika paljon. Tiedän kyllä mitä televisio hifistit ja myyjät liikkeissä kertova, eli ett OLED on parempi. Kuitenkin itselläni painoi vaakakupissa enemmn koko, kuin mustan mustuus. Tuolla hetkellä kun ostin 75 tuumaisen Sonyn tarjouksestam, olisikohan kolme vuotta sitten, maksoin siitä 999€ plus toimituskulun. Samalla hintaluokalla tuolloin oli tarjolla LG:n 50 tuumaista OLEDia. Hinnat alkaen mallia. En ole itse ainakaan hetkeäkään katunut.

Meilllä olohuone on myös melkoisen valoisa joten siinä tuo OLED ei pääsisi samalla tavoin oikeuksiinsa, mikäli olen oikein ymmärtänyt. Mutta oikeasti ainoa asia mikä merkkasi todellisuudessa oli tuo koko. Jos olisi ollut lähellä, niin harkinta olisi voinut olla vaikeampi, mutta nyt ei.

Kannattaa katsoa sellainen jossa on kaksi viritintä niin voi toista kanavaa katsoa jos toista tallentaa.
Meillä vanhahko Sony Bravia 55" jossa Sonyn oma äly-tv ohjelmisto. En tykkää siitä mutta Google Chromecast with tv(4k) korjaa ongelman.
Makuuhuoneessa Sharp 50" jossa oleva Android äly-tv ohjelmisto toimii hyvin.

Minulla tosiaan Sony ja on myös Android-tv. Käsitykseni mukaan oli jo kaikki Sonyt Android-tv:tä ainakin mitä Suomessa myytiin kun tuon ostin. Oisko sitten ollut loppuvuodesta 2021 tai 2020?

Gigantissa ei pidä päästää myyjää päsmäröimään. 😉

Kaverin vaimo tarvi läppäriä opiskeluun, laitoin sitten linkin, mitä konetta suosittelin, alkoivat paikan päällä myymään hänelle ihan eri koneita.
Kone jota suosittelin, oli varastossa, ei edes esillä. Hakivat koneen lopulta, kun eivät onnistuneet myymään kalliimpia koneita. HP 599€ koneessa oli 16GB ram ja 512 SSD, oli silloin edullisin lajissaan. Nyt näkyy olevan 899€.

Sama homma oli pari vuotta sitten toisen koneen kanssa. 🙂

Gigantista jos oikeasti tietää mitä haluaa ostaa, niin ostaa netistä ja valitsee noudon. Tai käyttää sitä, että varaavat tuotteen kauppaan. Sillon pitää vaan muistaa sanoa ei kun kauppaavat lisäpalveluita ja puhelinliittymiä. Tosin olen itsekin ottanut vaihtanut pojan puhelinliittymän, kun sain Bluetooth kaiuttimesta ylimääräiset 30€ alennusta. Seuraavana päivänä vanhasta operaattorista soitettiin ja tarjottiin samaa hintaa joka taisi olla sama kuin aiemminki tai sitten pari euroa halvempi. Nykyään liittymät ovat olleet vähän kallistumaan päin, joten kannattaa olla tarkempana. Voi jopa olla ettei win back tarjoustakaan tule, tai ainakaan samaa kuin aikaisemminkaan on ollut.
« Viimeksi muokattu: 30.10.2024 kello on 15:18 »

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:20
« Vastaus #48 : 31.10.2024 kello on 13:46 »
Saiskos tällaisella "kansalaisboksilla" näkymään uutiset ensi kesänä...?

Ei huvittaisi vanhaa hyvää telkkua romuttaa. Näkyykö HD-kanavat tällaisella halvalla härpäkkeellä?
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/950894/Kansalaisboksi-DigiTikku-digiboksi-antenniverkkoon

• Kalustoon kuuluva
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #49 : 31.10.2024 kello on 14:47 »
Näkyy lukevan DVB-T2

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:17
« Vastaus #50 : 31.10.2024 kello on 15:38 »
Neljännesvuosisata sitten hommattiin digibokseja. Sitä aiemmin uhf tv2 konverttereita. Nyt t2 virittimiä. Historia toistaa itseään. Mitähän seuraavaksi, liekö ollaan näkemässä.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:12.02.2025 kello on 15:06

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • viva la France
« Vastaus #52 : 11.11.2024 kello on 08:35 »
Tämmönen olisiko hyvä hintaa 849 euroa  Samsung QE75Q60C - 75 inch - 4K QLED

Oho, tuli tilattua sama muuten mutta 65" hintaan 749€ 😉
« Viimeksi muokattu: 11.11.2024 kello on 09:04 »