rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Fiat automaatin ongelmat  (Luettu 10358 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:07
  • viva la France
Fiat automaatin ongelmat
« : 26.09.2024 kello on 08:13 »
Promobilessa juttu Ducaton automaattilaatikost a, ilmeisesti tämä yhdeksänportainen ei kestä yli 3.5tn matkailuautoissa.

https://www.promobil.de/neuheiten/automatikprobleme-beim-fiat-ducato/

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:03
  • Retkeilijä
Vs: Fiat automaatin ongelmat
« Vastaus #1 : 26.09.2024 kello on 08:32 »
Aisinin loota uuteen.

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • viva la France
« Vastaus #2 : 26.09.2024 kello on 09:26 »
Aisinin loota uuteen.

Ei ole, vaan ZF suunittelu ja Chryslerin valmistama, lääkkeenä ovat nyt tekemässä tuosta yhdeksän portaisesta kahdeksan portaisen.

Kuumenemis ongelma on eli laatikko kuumenee liikaa rasituksessa yli 3,5 tn. Eli retkimökkeihin hyvä ;)

• Matkailija
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:27
« Vastaus #3 : 26.09.2024 kello on 15:34 »
Uusimmissa Ducatoissa on japanilaisen Aisinin valmistama 8-portainen automaatti (uusin Caravan-lehti, s. 27)

• Matkailija
  • Viimeksi paikalla:24.03.2025 kello on 11:28
« Vastaus #4 : 26.09.2024 kello on 16:23 »
asiaa sivuten... faija opetti hymer trump, mersun pohjalla ja automaatilla, ajaan manuaalisesti yhden pienemmällä kuin mitä automaatti tarjosi. Tiedä sitten mitä oli kuullut?

mutta miten norjassa isoissa mäissä moisilla mennä.. prätkäreissuilla bongasin monta asuntoautoo jotka tainneet vaihteiston ylämäkeen räjäyttää? uskaltaako isoihin mäkiin ja hitaisiin mutkiin manuaalillakaan?

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:57
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #5 : 26.09.2024 kello on 17:59 »
Höpöhöpö, automaatti hakee itse pienempää. Tosin voihan vaihtaa pienempää jos mahdollista. Olen kyllä nähnyt mäkeen jääneitä, ylikuumenemisesta kyse.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:40
« Vastaus #6 : 26.09.2024 kello on 19:39 »
Höpöhöpö, automaatti hakee itse pienempää. Tosin voihan vaihtaa pienempää jos mahdollista. Olen kyllä nähnyt mäkeen jääneitä, ylikuumenemisesta kyse.
Mulla on 6- vaihteinen Aisin...

Ei ylämäki niin pahalta tunnu, mutta pitkät laskut arveluttaa. Liekö öljyt kovilla, kun moottori jarruttaa kierrokset korkealla. Jarruakaan ei parane loputtomasti käyttää.

• Kalustoon kuuluva
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #7 : 26.09.2024 kello on 19:52 »
On aika monta kilometriä tultu ala ja ylämäkeä. No problem

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:46
« Vastaus #8 : 26.09.2024 kello on 20:00 »
Höpöhöpö, automaatti hakee itse pienempää.

Ja jos ei hae, runttaa kaasun pohjaan, niin pienenee.

• Kalustoon kuuluva
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #9 : 26.09.2024 kello on 20:21 »
Ja jos ei hae, runttaa kaasun pohjaan, niin pienenee.
Kyll mullakin, mutta ei tuossa tilanteessa. Itsellä +/- vaihteistossa niin voi vapaasti valita.

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • viva la France
« Vastaus #10 : 26.09.2024 kello on 20:24 »
Tuolla promobilin jutussa oli selkeästi kerrottu syy ja aiheuttaja eli kuumuu liikaa ja on painoa liikaa tuolle laatikolle.

• Kalustoon kuuluva
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #11 : 26.09.2024 kello on 20:40 »
Tuolla promobilin jutussa oli selkeästi kerrottu syy ja aiheuttaja eli kuumuu liikaa ja on painoa liikaa tuolle laatikolle.
Oisko hyvälle ulkoiselle lisälauhduttimelle paikka tässä?

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:04
« Vastaus #12 : 27.09.2024 kello on 07:55 »
Juuri näin, automaatti hoitaa hommansa. Mulla alustana MAN TGE 8-lovisella automaatilla. En tiedä kenen tekemä tuo loota on. Hakee kyllä nätisti pienempää vaihdetta. Maantienopeuksissa voidaan jyrkemmässä mäessä mennä vitosellakin.

Alämäessäkin hakee ihan itsekseen pienempää, jos kaasupoljin on ylhäällä ja sitten jos vähän hipaisee pedaalia, vaihtaa kasille ja antaa mennä.

Vakkari päällä toimii suunnilleen samalla tavalla. Kyse perinteisestä vakkarista, valitettavasti.

Auton itsensä tekemä moottorijarrutus ei ole jyrkissä pitkissä mäissä tarpeeksi voimakas ja silloin vaihdan itse pienemmälle. Muutoin en koskaan koske vaihteenvalitsimeen . Sitä vartenhan se automaattiloota on.

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • viva la France
« Vastaus #13 : 27.09.2024 kello on 08:10 »
Oisko hyvälle ulkoiselle lisälauhduttimelle paikka tässä?

Jos kerta vaihteita rupeaa tehdas vähentämään, niin luulen ettei pelkä lauhdutin auta.
Ei se mersussa ja volkkarissakaan (man myös ) toimi jos laitetaan mopon loota isoon vekottimeen.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.11.2025 kello on 21:46
« Vastaus #14 : 27.09.2024 kello on 23:57 »
mutta miten norjassa isoissa mäissä moisilla mennä.. prätkäreissuilla bongasin monta asuntoautoo jotka tainneet vaihteiston ylämäkeen räjäyttää? uskaltaako isoihin mäkiin ja hitaisiin mutkiin manuaalillakaan?
Ainakin vanhempi (2006) fiatin manuaali pelaa norjat, kroatit, montenegrot, albaniat, ... menee ylös ja alas ilman ongelmia. Tosin autossa painoa vain 3.2t ja moottorina väkivahva 2.0 84hp.
Pisin yhtäjaksoinen ajo yli 10h albanian, kosovon, pohjois-makedonian vuoristossa. Jyrkissä mutkissa ylämäkeen piti ajaa kakkosella, kun kolmosella ei jaksanut. Ykköstä ei tarvinnut laittaa montaa kertaa.