Kirjoittaja
Aihe: Ilmausongelma (Luettu 8391 kertaa)
« Vastaus #1 : 31.07.2024 kello on 14:30 »
Alkovi pitäisi saada ilmattua riittävän isolla kierrolla, jos paisuntasäiliö on alempana. Siksi siellä ei ole ilmausruuvia, kun silläkin vaan vetäisi ilmaa sisään ja paissarista yli.
Olisko pumppu huonovointinen nesteen kanssa eikä kierrätä kunnolla? Keitää eikä ilmaannu.
« Vastaus #2 : 31.07.2024 kello on 14:39 »
Voi olla. Tuo alkovin kierto on ilmeisesti vain lenkki. Eli miten sen saa täytettyä?
« Vastaus #3 : 31.07.2024 kello on 22:00 »
Ihme ku kukaan asiasta tietävä ei oo vastannut? Arvauksia: Mutu tuntumalla, ei tuollainen pieni kiertovesi pumppu pysty nostamaan sinne alkoviin asti paineella nestettä, saati työntämään ilmaa alamäkeen? Silloin tietenkin kierrättää kun ilmaa ei oo. Mielestäni paisunta astia pitäisi ainakin tilapäisesti olla ylintä patteria ylempänä,ja ilmata ylimmästä patterista, ehkä muistakin tarvittaessa?
« Vastaus #4 : 2.08.2024 kello on 11:24 »
Ilmaa pannun yläputkesta ottamalla kiristin lekki auki ja työnnä pieni ruuvari kumiletkun väliin, mutta laita vanha pyyhe putken alle niin ei mene vedet sähköpoksiin. Pannuun kertyvä ilma ei tule pois pumpun avulla kun oumppu ei jaksa työntää ilmaa 30cm alaspäin. Laita sähkölämmitin päälle niin että et ole verkossa kiinni, pumppu pyörii, mutta lämmitin ei lämmitä, helpottaa ilmausta. Hukkaako nestettä lämmittäessä?
« Vastaus #5 : 2.08.2024 kello on 16:21 »
Olen kokeillut ilmata tuosta. Hiukan sihahtaa ja alkaa valuttaa nestettä. Ilmaa jää siis alkoviin. Ei hukkaa nestettä, kun en ole saanut järjestelmää täytettyä.
« Vastaus #6 : 3.08.2024 kello on 18:12 »
Nyt on lisätty ilmausruuvikorkeimp aan kohtaan. Testattu kiertopumppu, että pumppaa nestettä hienosti. Koitettu ilmata ylä- ja alamäessä. Työnnetty paisuntasäiliön letkusta nestettä ja koitettu poistaa ilmaa ilmaustuuvista. Ilmattu tuosta em. putken juuresta. Ei edelleenkään ilmaannu! APUA!
« Vastaus #7 : 3.08.2024 kello on 18:22 »
Jos alkovissa on ilmausruuvi, pitäisi mun järjen mukaan paisuntasäiliön pinta saada sen yläpuolelle, kuten Yrjö kirjoitti. Muuten ottaa ilmaa sisään ja valuttaa alemmasta reiästä ulos.
« Vastaus #8 : 3.08.2024 kello on 19:11 »
Mitenköhän se järkevästi toteutetaan, kun alkovi on reilusti ylempänä?
« Vastaus #9 : 3.08.2024 kello on 19:27 »
Mitenköhän se järkevästi toteutetaan, kun alkovi on reilusti ylempänä?
Vaikka pölyimurilla, . . . Pölyimurinletku kanisterinkorkin reikään, kanisterista läpinäkyvä letku jossa sulkuventtiili ilmausnippaan. Pölyimuri käyntiin, kanisteriin tulee alipaine joka imee ilmausnipan kautta järjestelmästä ilmat/nestettä kanisteriin. Lisää nestettä paisunta-astiaan sitämukaa kun se sieltä poistuu. Säädä letkussa olevalla sulkuventtiilillä/hanalla imunvoimaa, jos annat täysillä imeä järjestelmä tyhjenee alta aikayksikön. Tuttuahommaa ilmata/täyttää järjestelmiä tyhjöpumppua avuksikäyttäen, kyseessä vaan isommat tilavuudet (tuhansia litroja kerrallaan ) Mielikuvituksenkäyt tö on sallittua . . . Tuolla voi homman hoitaa hallitummin, . . . https://www.motonet.fi/tuote/oljyn-imupumppu-lapinakyva-asteikolla-1000-ml?product=80-3192
« Vastaus #10 : 3.08.2024 kello on 19:38 »
Kyllä voin sanoa, että on mielikuvitusta käytetty. Olen imenyt alipaineen säiliöön ja nostellut letkua kattoluukusta. Kaikki kikka kolmoset olen kokeillut ja aina vain osan ilmoista saanut pois. Olen kyllä aiemmin ilmaillut useita vaunuja ilman ongelmia. Tämä on erittäin haastava ilmattava.
« Vastaus #11 : 3.08.2024 kello on 22:53 »
Kyllä voin sanoa, että on mielikuvitusta käytetty. Olen imenyt alipaineen säiliöön ja nostellut letkua kattoluukusta. Kaikki kikka kolmoset olen kokeillut ja aina vain osan ilmoista saanut pois. Olen kyllä aiemmin ilmaillut useita vaunuja ilman ongelmia. Tämä on erittäin haastava ilmattava.
En tiedä auttaako tähän, mutta mulla aikoinaan Euramobil Primuksella oli kanssa hankala ilmattava. Vehe ilmaantui parhaiten kun kävi ajamassa kuoppaisella soratiellä lenkin. Auto paikallaan en onnistunut ilmoja pois saamaan. Yksi vaihtoehto on alhaaltapäin täyttäminen, putkiston alimmasta kohdasta painetaan neste järjestelmään ( paisuntasäiliön korkki auki). Jossakin järjestelmissä on putkessa tulppa tätä varten.
« Vastaus #12 : 4.08.2024 kello on 00:56 »
Olisikohan joku kylmettynyt diy seppä itse lisännyt tuon alkovin kierron?
Mitä sen kanssa leikkimään, siirrä paisari korkeimpaan kohtaan sinne alkoviin.
Ei kai tuota muuten saa kunnolla pelaamaan?
Paineellisena voi tuurilla toimia jos saa ilmat pois paisaria katolla pitäen ja et avaa ikinä korkkia kun se on alkovia alempana.
« Vastaus #13 : 4.08.2024 kello on 21:57 »
Mitä sen kanssa leikkimään, siirrä paisari korkeimpaan kohtaan sinne alkoviin. Ei kai tuota muuten saa kunnolla pelaamaan?
En tiedä auttaako tähän, mutta mulla aikoinaan Euramobil Primuksella oli kanssa hankala ilmattava. Vehe ilmaantui parhaiten kun kävi ajamassa kuoppaisella soratiellä lenkin. Auto paikallaan en onnistunut ilmoja pois saamaan.
"Mää ihmettelen kauhhiast", ellei nämä auta? Onko se putkisto sinne ylös tarpeellinen, paitsi ehkä kovilla pakkasilla? Lämmin ilma kun pyrkii muutenkin ylös?
« Vastaus #14 : 5.08.2024 kello on 07:56 »
Jos sulla on mahdollisuus imeä alipaine, onnistuisiko se ilma imeä pois sieltä alkovin ilmausruuvista?
|