rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Öljynvaihto valon nollaus  (Luettu 5106 kertaa)

• Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:28.11.2025 kello on 15:26
Öljynvaihto valon nollaus
« : 6.07.2024 kello on 20:36 »
Öljynvaihtovalon nollaus Dukato 2,3 130 Multijet

-Paina kaasua 30sek
-Löysää kaasu ja virrat päälle
-Paina kaasua 30sek
-Paina jarrua 30sek
-Vapauta jarru ja paina jarrua 6kertaa
-Sammuta virta ja vapauta jarru ja kaasu
-Käynnistä auto öljyn vaihtovalo ei pitäis enää palaa.
-Toimi ainakin mulla auto vm-13 tai tullut tehtaalta -12
-Ajat erittäin tarkat vaatii sekuntikellon,ei kannata hermostua jos ensikerralla ei onnistu,aloita alusta.
-Itse vaihdan öljyt 10th välein tai vuosi kumpi ensin tulee täyteen.
-Ei tarvi käydä missään rukoilemassa valon nollausta,monessa korjaamossa ei edes onnistu,käskevät mennä marmorille ja siellä eivät edes nollaa jos eivät ole itse öljyjä vaihtanut.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:06
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Öljynvaihto valon nollaus
« Vastaus #1 : 6.07.2024 kello on 21:38 »
Mulla toimi tämä -14 Ducatossa:
https://youtu.be/QiTl7b9bYi4?si=0j4rLaSIaTlm4pte

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.11.2025 kello on 10:30
« Vastaus #2 : 6.07.2024 kello on 23:14 »
Milloinkahan tällaisen pitäisi ponnahtaa mittaristoon?
Reilu vuosi sitten vaihdettu myyjäliikkeessä olvit, nyt vaihdoin kesän nurkilla itse. Kilomeetrejä rapiat 10 tkm välissä.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:09
  • viva la France
« Vastaus #3 : 7.07.2024 kello on 08:18 »
Ohjekirjan mukaisen vaihtovälin ylityksen jälkeen.
Ja sen päälle kun 1000km ajaa valo sammuu pois itsekseen.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 16:56
« Vastaus #4 : 7.07.2024 kello on 08:34 »
Tuo on kyllä merkillinen homma että merkkivaloja ei saada kuitattua pois ja vikakoodienkin luku on niin ja näin. Itse näitä nollailen ja vika selvitykset on onnistuneet hyvin omilla laitteilla, rahat tuonne kuitenkin kelpaavat.

• Kalustoon kuuluva
  • viva la France
« Vastaus #5 : 7.07.2024 kello on 09:33 »
Ei kait mikään virallinen huolto poistele huoltovaloa jos eivät ole itse sitä huoltoa tehneet, hölmöjähän ne olisivat.
Se poistaa joka on huollon tehnyt ja vastaa myös työstään, ei se joka ei ole hommaa tehnyt.

• Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:28.11.2025 kello on 15:26
« Vastaus #6 : 7.07.2024 kello on 12:32 »
Eikö se jokainen saa omalle autolleen tehdä mitä haluaa,eikai se virallinen huolto sitä autoa omista.

Mitä tulee virallisen huollon vastuuseen niin on sama kun menet tuonne metsänreunaan huuteleen,lopputulos on sama, itse vastaat loppupelissä kuitenkin kaikesta.

• Karavaanari
« Vastaus #7 : 7.07.2024 kello on 13:47 »
Ei kait mikään virallinen huolto poistele huoltovaloa jos eivät ole itse sitä huoltoa tehneet, hölmöjähän ne olisivat.
Se poistaa joka on huollon tehnyt ja vastaa myös työstään, ei se joka ei ole hommaa tehnyt.
Sepä se kun ovat huollot ja korjaukset tehneet ja kuitattua eivät ole saaneet, itse tuon sitten hoitanut loppuun, monella ollut lanketti mukana mitä tehty mutta tämä ollut sitten ylivoimanen juttu, ilmeisesti niitä oikeita laitteita ei ole..  :D

• Kalustoon kuuluva
  • viva la France
« Vastaus #8 : 7.07.2024 kello on 14:05 »
Sepä se kun ovat huollot ja korjaukset tehneet ja kuitattua eivät ole saaneet, itse tuon sitten hoitanut loppuun, monella ollut lanketti mukana mitä tehty mutta tämä ollut sitten ylivoimanen juttu, ilmeisesti niitä oikeita laitteita ei ole..  :D

Taitaa virallisilla olla, mutta nyrkkipajat sun muut kyläsepät on eri asia.
Tosin jos itse vekottimensa huoltaa, niin saahan noita laiteita muutamalla kympillä jolla voi kuittailla viat sekä huollot pois.

P.s. tässä aloituksessahan oli kyse kuinka saa pois kun on itse öljyt vaihtanut ja merkkikorjaamo ei huoltoa kuittaa pois ymmärrettävästä syystä.

• Karavaanari
« Vastaus #9 : 7.07.2024 kello on 17:17 »
Noilla muutaman kympin laitteillakin voi tosiaan onnistua jos tuuri käy. Omilla laitteilla se kyllä onnistuu. Merkkiliikkeelläkää n se välillä vaan ei onnistu, ei pelkästään näiden metkailuautojen kohdalla, siihenkin monesti törmännyt että niitä laitteita ei vain osata käyttää. Aloittajahan oli jo valonsa nollannut omin keinoin.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:39
  • Kohtele toisia kuten toiset sinua
« Vastaus #10 : 7.07.2024 kello on 17:17 »
Huonoa se on jos haluaa ostaa huollosta jonkin osatoimenpiteen eikä onnistu. 
Eihän huolto sitoudu muuhun kuin siihen nollaukseen.  Panisivat hinnaksi riittävän korkean että kannattaisi, eli esimerkiksi minimi tuntiveloitus.
Mainittu kieltäytyminen nollaamisesta hipoo kilpailunrajoittami sta, ainakin periaatteessa.   Laskuun tulisi kirjoittaa toimenpiteeksi "Huoltomittarin nollaus ilman muuta huoltoa" jolloin ei olisi epäselvää mitä on tehty. Ovat vaan nykyään niin tietotekniikan orjia etteivät osaa kai kirjoittaa.

Eikös nuo mittarit ala olla nykyään jo merkkikohtaisia vaikka jonkin syyn takia ei esimerkiksi Biltemasta ole saanut vielä VAG:n mittareita vain Mersuun sopivia ainakin netin mukaan.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:49
« Vastaus #11 : 7.07.2024 kello on 17:57 »
Huonoa se on jos haluaa ostaa huollosta jonkin osatoimenpiteen eikä onnistu. 
Eihän huolto sitoudu muuhun kuin siihen nollaukseen.  Panisivat hinnaksi riittävän korkean että kannattaisi, eli esimerkiksi minimi tuntiveloitus.
Mainittu kieltäytyminen nollaamisesta hipoo kilpailunrajoittami sta, ainakin periaatteessa.   Laskuun tulisi kirjoittaa toimenpiteeksi "Huoltomittarin nollaus ilman muuta huoltoa" jolloin ei olisi epäselvää mitä on tehty. Ovat vaan nykyään niin tietotekniikan orjia etteivät osaa kai kirjoittaa.
Minustakin tuo hipoo kilpailun rajoittamista...

Käsittääkseni takuukaan ei edellytä valtuutetun merkkihuollon käyttöä. Luulisi siten, että jokainen kaupallinen korjaamo omaisi huollon lisäksi huoltoilmaisimen nollauksen.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:03
« Vastaus #12 : 8.07.2024 kello on 11:27 »
Työautossa kun talvella kilahti adblue ja se meni kuin menikin vänkäämisen jälkeen takuuseen niin siihen tehtiin sitten samalla huoltokin. Sitten ajeltuani jonkun 5000 kilsaa lisää niin siihen syttyi öljynvaihdon merkkivalo (katsoin heti kun auton hain etteivät olleet nollanneet mittaria). Kävin tiskillä ja ukko alkoi selittää että "joo siellä on anturi jonka mielestä se on likaista ja pitää vaihtaa uusiksi, kyllä me jokakerralla nollataan ne valot kun sitä hieman kyseenalaistin.

No, auto jäi päiväksi (juu, koko päiväksi) taas ja takaisinhaettaessa sanoi eri ukko että "oli vain pojilla jääny valo nollaamatta". Nyt ajomatkaa öljynvaihtoon oli mittarissa sitten se 40.000 eli seuraavaan vaihtoon mennään reilusti yli 5000 kilsaa yliajalla koska välissä ajettua määrää ei otettu huomioon millään tavalla.

Sivuhuomautuksena että yhdelläkään omalla autolla en aja yli 15.000 km samoilla öljyillä oli ne mitä tahansa kuukiviöljyä.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:38
« Vastaus #13 : 8.07.2024 kello on 12:02 »
Työautossa kun talvella kilahti adblue ja se meni kuin menikin vänkäämisen jälkeen takuuseen niin siihen tehtiin sitten samalla huoltokin. Sitten ajeltuani jonkun 5000 kilsaa lisää niin siihen syttyi öljynvaihdon merkkivalo (katsoin heti kun auton hain etteivät olleet nollanneet mittaria). Kävin tiskillä ja ukko alkoi selittää että "joo siellä on anturi jonka mielestä se on likaista ja pitää vaihtaa uusiksi, kyllä me jokakerralla nollataan ne valot kun sitä hieman kyseenalaistin.

No, auto jäi päiväksi (juu, koko päiväksi) taas ja takaisinhaettaessa sanoi eri ukko että "oli vain pojilla jääny valo nollaamatta". Nyt ajomatkaa öljynvaihtoon oli mittarissa sitten se 40.000 eli seuraavaan vaihtoon mennään reilusti yli 5000 kilsaa yliajalla koska välissä ajettua määrää ei otettu huomioon millään tavalla.

Sivuhuomautuksena että yhdelläkään omalla autolla en aja yli 15.000 km samoilla öljyillä oli ne mitä tahansa kuukiviöljyä.

Kai sinne öljynvaihtoon saa seuraavallakin kerralla mennä ennen vaihdon merkkivalon syttymistä, niin ei mee pitkäksi.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:03
« Vastaus #14 : 8.07.2024 kello on 12:11 »
Ei ainakaan aiemmalla vaihdolla päässyt, ensiasennusöljyillä 40 tuhatta.