rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Kesärenkaat  (Luettu 6957 kertaa)

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:54
Kesärenkaat
« : 27.06.2024 kello on 11:07 »
Näistähän on puhuttu, mutta nyt itellä ajankohtainen homma. Kesärenkaat alkaa olemaan vähitellen finaalissa. Ensiasennuksena Michelin Agilis 225/75 R16C, ei varmaankaan huonoin valinta jatkossakaan, mutta esim. Hankook vastaavassa koossa oleellisesti edullisempi, samoin Kumho. Kokemuksia näistä?

Entä toimittaja jos tilaisi suoraan? Aika edulliselta vaikuttaa 1001renkaat.com, saisi jopa ilman toimituskuluja. Onko kukaan tilannut tuolta?

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:07
  • viva la France
Vs: Kesärenkaat
« Vastaus #1 : 27.06.2024 kello on 11:23 »
Yhdet renkaat tilasin joku vuosi sitten tuolta 1001, conttinentalit. Noin viikossa tulivat Nilsiään autohuollon pihaan, itse sai 1001 sivuilta valita joko jonkun liikkeen tai oman osoitteen jonne tulivat, seurannasta näki missä kulkivat.
San Sebastian espanja läksivät liikkeelle.
Ja kun saapuivat niin soitto Nilsiään ja vaihto seuraavana päivänä alle. Jostain saitilta varmaan löytyy haulla juttua tuosta tilauksesta.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:12.02.2025 kello on 15:06
« Vastaus #2 : 27.06.2024 kello on 12:05 »
Useita kertoja ostanut 1001renkaat sekä muistakin nettikaupoista, mm. rengas-online.com -  hyvin toimii. Toimitus ollut nopeaa ja renkaat tuoreita.
Viimeksi tilasin Suomesta eurovanne.fi, jossa oli kiikarissa ollut rengassetti yllättäen edullisempi kuin missään ulkomaan verkkokaupassa.  :)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:53
« Vastaus #3 : 27.06.2024 kello on 12:58 »
Entäs noi ?

https://www.1001renkaat.com/renkaat-auto/michelin/crossclimate-camping/

KEV:llä taitaa olla myös tuollaiset . . .

Itsellä toinen kesä menossa, ei moittimista.

Jos joku hyvää, tien katkot ei 'tule' tupaan, toisin oli agiliscamperissa kuin contissakin . . .

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:54
« Vastaus #4 : 27.06.2024 kello on 13:09 »
^
Varmasti hyvä valinta. Talvirenkaat on kuitenkin vielä hyvät, joten ympärivuotisia en mielestäni tarvi.
Kieltämättä asfaltin katkot yms tuntuu Agilis C:ssa varsinkin nyt kun pinta alkaa olla lopuillaan.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:57
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #5 : 27.06.2024 kello on 13:26 »
Mutt ei tunnu cross climatessa. Ja ne toimii täysin kesärenkaina.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:40
« Vastaus #6 : 27.06.2024 kello on 14:20 »
Mulla on nyt retkipakussa Goodyearin ympärivuotiset...

En tiedä onko hyvät, vai huonot, mutta mukavat oli ajaa Euroopan motareilla ja pikkuteillä. Mulla yksi kriteeri on kuvion symmetrisyys, elikä pyörimissuuntaa ei ole määritetty. Nastarenkaat on sitten erikseen sydäntalveksi. Jos varsinaiset kesärenkaat hannkkisin, niin alla olisi Goodriden halpisrenkaat.
https://www.1001renkaat.com/renkaat-auto/goodyear/vector-4seasons-cargo/

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:23.11.2025 kello on 10:51
« Vastaus #7 : 27.06.2024 kello on 15:56 »
Onko kukaan bongannut tuoreita testejä miltään saitilta?

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:40
« Vastaus #8 : 27.06.2024 kello on 16:12 »
Onko kukaan bongannut tuoreita testejä miltään saitilta?
Autoliito teki pakurenkaista testin huhtikuussa, mutta pitää olla AL-jäsen lukemiseen...

Nokia oli paras. Itse en niin noista pisteistä välitä, vaan yksittäiset ominaisuudet merkkaa enemmän.

1. NOKIAN TYRES Hakka Van
2. BRIDGESTONE Duravis Van
3. MICHELIN Agilis 3
4. CONTINENTAL Van Contact Ultra
5. ROTALLA Transporter RF09
6. BARUM Vanis 3
6. MAXXIS Vansmart MCV3+
8. KUMHO Por Tran KC53

https://moottori.fi/testi/rengastesti-pitoa-pakuun-testasimme-pakettiautojen-kesarenkaat/

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:03
« Vastaus #9 : 27.06.2024 kello on 16:51 »
Gt Radial maxmilereitä on ilmestyny ivecon, mökkimersun ja jopa firman pakun alle, ei moitteita oikein mistään osaa keksiä..

https://vianor.fi/renkaat/pakettiauto/kesarenkaat/gt-radial/gt-radial-maxmiler-pro/

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:12.10.2025 kello on 05:22
« Vastaus #10 : 27.06.2024 kello on 20:09 »
Mä ostin Haaparannasta Norjaan mentäessä Tracmax privilo renkaat ja nyt ajettu noin 3000km eikä pahaa sanottavaa,ja edulliset olivat.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:46
« Vastaus #11 : 28.06.2024 kello on 09:29 »
Nokia oli paras. Itse en niin noista pisteistä välitä, vaan yksittäiset ominaisuudet merkkaa enemmän.

Tuon kun muutkin ymmärtäisivät....

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 10:08
  • Eye never sleep
« Vastaus #12 : 28.06.2024 kello on 11:01 »
Autoliito teki pakurenkaista testin huhtikuussa, mutta pitää olla AL-jäsen lukemiseen...

1. NOKIAN TYRES Hakka Van
2. BRIDGESTONE Duravis Van
3. MICHELIN Agilis 3
4. CONTINENTAL Van Contact Ultra
5. ROTALLA Transporter RF09
6. BARUM Vanis 3
6. MAXXIS Vansmart MCV3+
8. KUMHO Por Tran KC53

https://moottori.fi/testi/rengastesti-pitoa-pakuun-testasimme-pakettiautojen-kesarenkaat/
paras puuttui. Hankook vantra

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:31
  • Knaus Eifelland
« Vastaus #13 : 28.06.2024 kello on 11:51 »
Minä olen ajanut kitkoilla ympäri vuoden Boxerilla vähistä ajoista johtuen. 2 sarjaa Hankookin kitkoja (RW06) on nyt ajettu, vielä löytyy 3-5 milliä pintaa kuvion kohdasta riippuen, talvea noilla ei enää pärjää, kovettuneetkin jo.

Edit: tarkistin just urasyvyydet.
« Viimeksi muokattu: 28.06.2024 kello on 12:29 »

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:12.02.2025 kello on 15:06
« Vastaus #14 : 28.06.2024 kello on 15:12 »
Hankookin kitkoja (RW06) on nyt ajettu, vielä löytyy 3-5 milliä pintaa kuvion kohdasta riippuen, talvea noilla ei enää pärjää, kovettuneetkin jo.

Taitaa olla melko liukkaat kulunut ja kovettunut kitka reippaassa jarrutuksessa ja sateellakin.  ::)
Mutta pärjäähän niilläkin pienemmät ajot kun ajaa pitkillä turvaväleillä, hiljentelee ajoissa liikennevaloihin, jne.