Eipä moisesta asiasta ole mitään isompaa tekstiä kyllä näkyvissä laivoillakaan.
Sivuja: [1] Siirry alas
Eipä moisesta asiasta ole mitään isompaa tekstiä kyllä näkyvissä laivoillakaan.
Tuonhan pitäisi sitten koskea kaikkia Ruotsinlaivojakin, jotka poikkeavat Maarianhaminassa.
Liekö uusi tulkinta, tuskin kovin yleisesti tiedossa? Tuonhan pitäisi sitten koskea kaikkia Ruotsinlaivojakin, jotka poikkeavat Maarianhaminassa. Niinhän se koskeekin. Kyllä se sääntö on ollut voimassa alusta asti, tosin matkalla on pikkaisen määriä lisätty
Itsekkin paljon rahtia ahvenanmaalle hommanneena olen tiennyt tuosta verorajasta, mutta en koko voimassa olo aikana olen miettinyt sen koskevan ahvenanmaalla maissa käymättömiä. Kun ei se kerta koske rahtiakaan. Mutta se riittää että laiva käyttää köyden pollarissa kiinni kuulema tullin mukaan Ja tulkita on ollut alusta lähtien sama, joskus verot maksuun ja joskus annetaan anteeksi kuten minulle. Ilmeisesti rehellisyys pelasti laskulta kun vapaehtoisesti ilman tarkastusta kerroin määrät. Ja koirien passitkin oli kunnossa. Hankalia on nuo tullisäännöt ottaen huomioon että suuressa osaa eurooppaa pääsee maasta toiseen jopa huomaamatta muutosta.
Ja ahvenanmaan baatillekin voi päätyä autossaan vaikka euroopasta tuotu alkoholilasti. Aika monelta jää huomaamatta myös esim virossa käydessä että saapi tuoda 110 litraa olutta 90 litraa viiniä 20 litraa max 22% 10 litraa max 80% Ja sitten speciaali 5.5 lonkeroa saakin tuoda vain 10 litraa!!!! Aika monelta jää huomaamatta myös esim virossa käydessä että Saapi sitä tuoda enemmäkin. Nuo on vain jonkun älypään keksimiä määriä, joiden jälkeen aletaan kysellä, että juotko varmasti kaikki itse... Minut tulli varmaan laittaisi tarkkaan syyniin...
Minulla kun ei ole matkassa koskaan yhtään alkoholia, tai tupakkaa. Saattaisivat epäillä, että jotain vilunkia täytyy olla. Eivätpä tiedä Iltasanomien toimittajatkaan Ahvenanmaan kauttakulkusäännöis tä...
Olisi luullut tulevan jutussa esille, mutta ei. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010570366.html Eivätpä tiedä Iltasanomien toimittajatkaan Ahvenanmaan kauttakulkusäännöis tä... Olihan tuo mainittu. Lainaus Alkoholin arvorajoissa pätevät puolestaan eri säännöt. Alkoholia saa tuoda Ahvenanmaalta korkeintaan saman verran kuin EU:n ulkopuolelta Olihan tuo mainittu.Tuo tieto on helppo kenen tahansa löytää... Uutisessa mielestäni ei mainittu sanallakaan tullirajoituksista tilanteessa, jossa matkustaja ei käy maissa lainkaan Ahvenanmaalla. Eikös tämä ole se pointti, jos matkataan Suomen ja Ruotsin väliä ja laiva poikkeaa Ahvenanmaalle? Tuo tieto on helppo kenen tahansa löytää...Se on just se mitä useimmat ei tiedä. se vain on naurettavaa kun laivat on kulkenut reilut 20v ahvenenmaan kautta jotta saa tax free edun, nyt joku virkamies keksi ettei sieltä saa tuoda x määrää enenpää juomista mutta aikaisemmin se on ollut sallittua.
Sivuja: [1] Siirry ylös
|