Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Automaattivaihteisto ja Renault-alusta

<< < (5/5)

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 30.10.2023     kello on 10:07 ---^
Tuskimpa pystyt puhumaan jokaisen robotin puolesta.

--- Lainaus päättyy ---
No en todellakaan pysty...

Voimansiirto on joka autossa kokonaisuus. Sen voin sanoa, että mun pienen retkipakun yhteydessä "oikea"automaatti toimii hyvin. Vastaa hyvin pikkupakun 180 hp tehoihin kiihdytyksessä.

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 30.10.2023     kello on 10:16 ---No en todellakaan pysty...

Voimansiirto on joka autossa kokonaisuus. Sen voin sanoa, että mun pienen retkipakun yhteydessä "oikea"automaatti toimii hyvin. Vastaa hyvin pikkupakun 180 hp tehoihin kiihdytyksessä.

--- Lainaus päättyy ---
Juu, en vertaa suoraan automaattiin. Henkilöautossanii on tosi hyvä automaatti geartronicilla ja edellisen Hymerin automaatti tiptronicilla myös. Olen itsekin ajellut useita robotteja, tiedän että niissä eroja.

88k5:
Rimorista.

Oliko kyse tällaisesta, melkein alkovista?


Valmistaja käyttää Pohjolan talveen huonosti sopivaa muovia (akryyliä) ja työmenetelmänä "oikominen" niiden kiinnityksessä - ei sii esiporaa ruuvin reikiä. Harmaan helmat eivä kestä lumipenkkaan koskemisia, ja kutistumahalkeamisi a tulee näkyviin lähemmäs 10v iässä.
Valkoiset muoviosat; b-pilarin levike ja katon sovite on monella haljenneet isomminkin - vaikeita korjata ja vaikeita myös vaihtaakin. Harmaan helman ja valk. korin välinen lista tuppaa kutistumaan auton matkalta n. 5cm. Erittäin vaikea saada venymää takaisin (mutta olen onnistunutkin).
Korin kulmalistoituksen tavan takia butyylit tuppaavat pursuilemaan lämmön ja kylmän vaikutuksesta. Riskialttein kohta on "alkovin" etukulma. Jos sivusta katsottaessa seinä peilaa kulmasta kumpua, on kosteus jäätyessään puurimoihin siinä tehnyt pysyvän jäljen.. ja vanerinen pohjalevy (alkovin välipohja) saattanut sinistyä/harmaantua..

Monet seinäkalusteiden muoviset kanttinauhan tuppaavat kutistumaan, eivätkä palaudu. Suihku/wc osastossa muoviosat ohuita, ja saattavat rikkoontua päälleasuttaessa kun tyhjää alla.
Muuten kyllä rakenteeltaan kevyttä tekoa kaikinpuolin (jää kantavuudelle kiloja), mutta käytössä saa varoa ja opetella tavoille.

Lähes 12 v oli alkovi Rimori. Talviautoksi siitä ei ollut, ja siksi vaihtui kun sellaista alkoi tarvitsemaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View