|
Alkuun 4S tuntui jämäkämmältä kädessä kuin 5S, joka on siihen verrattuna ihan neitipuhelin. Nopeasti tottui. Ite pidän ylenmääräisiä suojia liiotteluna. Kun on paskainen tilanne, joita piisaa, niin pidetään puhelin piilossa. Ehjinä on lasit säilyneet keveiden silikonsuojien avulla, nyt 5S:ään hankin kovan, mutta pinnaltaan pitävän suojan. Kuvat pitää aina välillä tyhjätä muualle, eipä siitä muuta harmia tule. Orgin etusivulla on linkki josta saa palvelun jolla pystyy siirtämään nuo kuvat automaattisesti omalle koneellensa. Jopa iPhonesta ![]() Karavaanarin näkökulmasta näissä iPadeissa ei kannattane hankkia pelkkää wifi-versiota koska niistä puuttuu GPS joten jos navigaattorina sitä haluaa käyttää niin sen vuoksi hankittiin sim-kortillinen malli vaikka simiä tuskin tulee tuohon vaan tarvittaessa otetaan reissuun mukaan reititin tai sitten puhelimesta suoraan. Tässähän sen tuon sukupolvien eron parhaiten näkee, eli painossa: ![]() ![]() ..ja kopioitua kaikki kirjainmerkkejä myöten pilvestä, en tiedä onko tuo muilla järjestelmillä yhtä helppoa mutta näissä Ompuissa tuo on kyllä tehty helpoksi, uusikin laite tuntuu heti "omalta".Taitaa kaikissa pilvipalveluissa (kaikilla käyttiksillä) olla mahdollista synkata kirjainmerkit muiden asioiden ohella.. Mihin sitä navigoinnissa SIM:iä (mobiilidataa) tarttee? Eikös siitä täppäristä ole pure-gps+wifi versiokin.. Itse en ainakan halua maksaa xtraa erilliselle päätelaitteelle (tab, pda, joku-book jne..) mobiiliyhteyde olemassa olosta. Siis sim-kortista liittymineen kuukaudessa.. - varsinki kun taloudessa tenavillakin värkkejä.. Käyttäkööt wifiä kotona, koulussa, reissussa (faijan puhelinta wifi-spottia) jne.. ![]() ![]() http://www.apple.com/fi/ipad-air/specs/ Joo eihän meilläkään ole kotona kuin reititin josta kaikki ottaa netin halutessaan, reissuille sitten reititin vaan mukaan. ..Meillä reissureitin = meikäläisen anterois-puhelin, joka jakaa max 10 värkille wifiä ![]() Joo eihän meilläkään ole kotona kuin reititin josta kaikki ottaa netin halutessaan, reissuille sitten reititin vaan mukaan. Täytyy sen verran korjata tuota lausetta että onhan se kolmessa puhelimessa puhepakettiin kuuluva netti kun mikä älypuhelin se sellainen olisi jolla ei pääsisi nettiin kuin vain wifillä, ei täällä maaseudulla salasanattomia wifejä ole kuin harvassa paikassa ja laiskana viitsi jostain ruveta tunnuksia kyselemään. ....... ja kopioitua kaikki kirjainmerkkejä myöten pilvestä, en tiedä onko tuo muilla järjestelmillä yhtä helppoa mutta näissä Ompuissa tuo on kyllä tehty helpoksi, uusikin laite tuntuu heti "omalta".WIN8 laitteissa ei tartte kuin yhdistää ensin saatavilla olevaan verkkoon ja lyödä tunnukset. Kaikki toimii suoraan, omat sovellukset, pilvipalvelut jne. On tekstarit tallessa puhelimissa , ainoa mitä kysyy niin sähköpostin salasanan. Karavaanarin näkökulmasta näissä iPadeissa ei kannattane hankkia pelkkää wifi-versiota koska niistä puuttuu GPS joten jos navigaattorina sitä haluaa käyttää niin sen vuoksi hankittiin sim-kortillinen malli vaikka simiä tuskin tulee tuohon vaan tarvittaessa otetaan reissuun mukaan reititin tai sitten puhelimesta suoraan. Tuo Lumia 2520 on vielä fiksumpi, siihen voi ladata kartatkin omat suosikkipaikat netistä etukäteen, käyttää offline tilassa reissussa, siinä on hdmi:t , muistikorttipaikat , usb:t jne vakiona. Lisäksi siihenkin tulee kaikki samat kuin puhelimiin kun tunnukset lyö. On hyvä että on valinn anvaraa ja voi hankkia sen mikä itseä miellyttää .. ei tule kuluja ulkomaanmatkoistaMielellään menee joskus pitemmällekin ![]() WIN8 laitteissa ei tartte kuin yhdistää ensin saatavilla olevaan verkkoon ja lyödä tunnukset. Kaikki toimii suoraan, omat sovellukset, pilvipalvelut jne. On tekstarit tallessa puhelimissa , ainoa mitä kysyy niin sähköpostin salasanan.Itse olen suht tyytyväinen uuteen WIN 8 tablettiini. Siinä ainakin toimii LastPass salasanaohjelma suoraan selaimesta kaikkien WIN läppärien kesken ja myös Lumian kesken. iPad vaati ainakin aikaisemmin oman LastPass selaimen, jolla asia kierrettiin. Oli kyllä hankala. Lisäksi Xmarksilla kirjanmerkkivalikot päivittyvät automaattisesti kaikkien koneiden välillä. Tuiki tärkeä ominaisuus on minulle myös Silverlight ohjelma, joka ei toimi iPadissa, eikä sen puoleen Linuxissakaan enää. Yksi WIN läppärin hyvä puoli on myös liitettävyys. Aivan normaali USB portti puuttuu iPadista. Eipä tarvitse mitään lisäpalikoita. Kokeilin myös sellaista minihiirtä USB portin kautta tabletissa. Oli todella tarkka. Paljon helpompi käyttää, kuin kynällä, tai nakkisormilla. Tuosta Lumia 2520 osalta olin lukevani, että HERE:n kartat siinä toki toimii, mutta ei kuulemma HERE:n navigointiohjelma. Outo juttu jos on näin. http://www.nokia.com/fi-fi/tuotteet/tablet/lumia2520/ http://www.nokia.com/fi-fi/tuotteet/tablet/lumia2520/tuoteseloste/ Lainaus GPS ja navigointi6 .Navigointiominaisu udet ja -palvelut: HERE Maps . Lainaus Matkapuhelinyhtiö Nokia on julkistanut ensimmäisen tablettikoneensa, joka perustuu ohjelmistoyhtiö Microsoftin Windows RT 8.1 -käyttöjärjestelmään. Nokian pian Microsoftin palvelukseen siirtyvä toimitusjohtaja Stephen Elop julkisti tiedotustilaisuudes sa Abu Dhabissa Lumia 2520 -laitteen, joka on ensimmäinen Windows RT -laite sisäänrakennetulla lte-tekniikan 4g-yhteydellä.
Kuin myös, olen itse tulkinnut Nokian speksit siten, että ainoastaan kävelyopastus sisältyy "Maksuton käännös käännökseltä toimiva kävelynavigointi" (tämä ilmoitettu)? Ajo-opastus maksaa jonkin verran Euroja? |