rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Naisnäkökulma ?  (Luettu 2717 kertaa)

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:24.02.2021 kello on 15:51
Naisnäkökulma ?
« : 28.10.2011 kello on 01:07 »
Viisastelijaukot täällä vain hehkuttaa. Missäs luuraa kaikki naiskaravaanarit ? Onkos heitä ollenkaan.Tietty että Sipu; Vippe ja muutama muu juttua paukuttaa,mutta onkos tää kuitenkin niin miesvaltainen laji/harrastus ettei ladyt juttuun lähde ?
Tytöt/donnat: Teitä kaipaa ainakin tämä metsäläinen ! Kirjoitelkaa näkemyksistänne !
Terv.nim.Teitä kaivataan ;D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
Vs: Naisnäkökulma ?
« Vastaus #1 : 28.10.2011 kello on 08:40 »
jos mä taas olen äänessä ja vastaan
et saattaa olla niinkin hyvin paljon .. jotta naisia on kuiteskin niin paljon vähemmän näis tekniikka ym jutuissa joita miehet taas hoitelee ja hallitsee..
siksi olenkin yrittänyt jotain pientä aloitusta saada aikasiksi
kuten puutarha ja ruoka juttua sillä vain jospa saatais naisiakin mukaan
mut .... huonolla menestyyksellä kylläkin ..
taitaa ne naiset pälyillä sieltä miestensä selän takaa vain..  ;) :D

nyt tänne vain naiset rohkeesti höpisemään ... ja painavaa sanaa sanomaan...
niin no voihan se sanoma olla kevyttäkin   ;)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:16.02.2022 kello on 23:11
« Vastaus #2 : 28.10.2011 kello on 10:00 »
Voip ol ettei naiset jaksa kirjotella keittomahdollisuuks ien hyvyyksist tai huonouksist..tai tiskipaikkojen toimivuuksist jne niin aktiivisesti, ne hommat kun eivä ole niitä innostavimpii  ::)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
« Vastaus #3 : 28.10.2011 kello on 10:04 »
Voip ol ettei naiset jaksa kirjotella keittomahdollisuuks ien hyvyyksist tai huonouksist..tai tiskipaikkojen toimivuuksist jne niin aktiivisesti, ne hommat kun eivä ole niitä innostavimpii  ::)

mut voipihan sitä puhua muutakin .. kuin tiskist tai siivouksest... vaikka ei huonoja nekään , jos sais niihinkin hyvii niksei ja näkemyksii  :)

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.04.2023 kello on 21:42
« Vastaus #4 : 28.10.2011 kello on 13:39 »

Tämäpä mielenkiintoinen näkökulma. Yleinen havaintoni on, että karavaanaripaikoiss a yleensä se on se nainen, joka sen tiskikorin kanssa raahautuu tiskipaikalle. Olen olettanut sen johtuvan ikäjakaumasta.

Meillä kuitenkin se mies (minä) tiskaa yhtä usein tai useammin (ja tekee ruokaa) kuin se nainen.

Edelläkirjoitetusta päätellen minun pitäisi siis kirjoitella tiskipaikkojen toimivuuksista yms (vaikka me kyllä aina tiskataan vaunussa), mutta empähän kirjoittele! Samalla perusteella näen, ettei naisten tarvitse olla sidottuja noihin aiheisiin. Aiheita riittää. Jos ei halua tekniseen puoleen osallistua, niin matkakertomuksissa ja elämyksissä riittää varmasti kirjoitettavaa.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:08
  • viva la France
« Vastaus #5 : 28.10.2011 kello on 14:07 »
Samoin. Minäkin olen ollut jo noin 10 vuotta "akkoin hommissa" eli virkanimikkeeltäni olen HH (Huis husman) ja parempaa hommaa ei olekkaan. Entisessä elämässä tuli juostua kovaa, mutta ei siitä loppuin lopuksi saanut puoliakaan verrattuna tähän nykyiseen hommaa.
Joten tiskit , luutut ja pyykipesut on  tullut tutuksi :)

• Kaikkien Kaveri
« Vastaus #6 : 28.10.2011 kello on 14:53 »
Arvon herrat..huomatkaa sana "voip olla"

Jatkan..voip myös olla, että naisia ei vain yksinkertaisesti kiinnosta nämä saitit  ::)

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #7 : 28.10.2011 kello on 15:26 »
Voip olla hyvinnii ettei kiinnosta. Vaikka tuolla alueilla on karavaanari naisia jotka kovasti osallistuu keskusteluihin ja muuhun touhuamiseen yhteisössä.

• Kaikkien Kaveri
« Vastaus #8 : 28.10.2011 kello on 15:35 »
Voip olla hyvinnii ettei kiinnosta. Vaikka tuolla alueilla on karavaanari naisia jotka kovasti osallistuu keskusteluihin ja muuhun touhuamiseen yhteisössä.
Jospa se sitten heille riittää  ::)
Itte taasen tee muutaku hengaan täällä ja alueilla olen vieraana, laiskottelen ja ihailen ihmiste jaksamista  :)

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #9 : 8.11.2011 kello on 00:48 »
Voi ei ! Aloitus feminiien osallistumisesta näihin juttuihin jäi kovin ohueksi ! Ilmeisesti ei kiinnosta nää jätkien jutut..no ei nin ei. Tapasin muinoin( pari,kymmen vuotta sitten) terhakkaita osallistujia matkailuelämään.mis säs ne friidut nyt on? Menikö ohi niinkuin etuajassa tullut juna?   Sääli !

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 1.03.2025 kello on 10:03
  • Porvoo
« Vastaus #10 : 8.11.2011 kello on 22:24 »
Tääl viel yks naisnäkökulmasta   :D

Ollaan muutama vuosi kierrelty pitkin kotimaisia leirintäalueita. Yhdistysten aluiella tuntuu olevan hyvinkin perinteinen työnjako. Pariskunnista miehet tuntuvat toimivan isännän tehtävissä vieraide vastaanotossa, vaimot ehkä taka-alalla. Samoin tiskipaikat on munkin mielestä naisten kansoittamia, miehet ovat korkeintaan kuorman kantajina. Tämä siis ihan alueilla vierailijan näkökulmasta nähtynä.
Ehkä perinteinen jako toimii täällä saitillakin. Miehet ovat aktiivisemmin ottaneet "esillä olon", naiset eivät ota kantaa niin herkästi. Mieleen tulee myös ikäkysymys ja perinteiset kotitöiden jaot, naisilla keittiö ja miehillä teknisemmät työt ja ulkohommat. Ehkä karavaanarirouvissa ei ole niin paljon ylipäätänsä keskustelupalstoill a olijoita, kuin nuoremmissa ikäluokissa.

Kiva olis kun rohkenisivat, toisetkin rouvat.