rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Kotisivut..  (Luettu 5702 kertaa)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2025 kello on 18:45
  • Eipä hetkauta, kuljen vain.
    • Blogi
Kotisivut..
« : 25.10.2011 kello on 20:08 »
blogit yms, niitä näyttää olevan tasan 15 kpl tänne rekisteröityneillä.
Osalla ammattiin liittyviä, osalla harrastukseen, osalla muuten vaan.  Kuten Winemakerilla, huvin vuoksi!

Mietin tässä tuota määrää, no aprikos, määrä mikä määrä!

On varmaankin niin, että enemmänkin on, ei vain ole haluttu julkituoda tuossa profiili-osiossa.  Liekkö syynä turha vaatimattomuus tai uskonpuute?

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:01
  • Epsoo
Vs: Kotisivut..
« Vastaus #1 : 25.10.2011 kello on 20:16 »
Hieman aihetta liipaten, eräällä sivulla olisi karavaanarit.com domain myynnissä.

Arvatkaas paljon on hintana? (eikä sit luntata)

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:14.06.2025 kello on 19:14
  • Oulun seudulta
« Vastaus #2 : 25.10.2011 kello on 20:20 »
Olisko tasaraha 500 $  ?

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
« Vastaus #3 : 25.10.2011 kello on 22:10 »
Arvaan 1000€

Kotisivuista olen harkinnut kysymyksen esittämistä ja nyt on oiva tilaisuus.

Eli vaimoni toiminimelle pitäsi tehdä vaatimattomat sivut ja hyvä sekä halpa palveluntarjoaja pitäisi löytää.  Siis kaupallisille sivuille.

Tilaa olisi kyllä tarjolla Welhon kautta mutta varsinkin nyt kun se on siirtynyt DNAn alaisuuteen en haluaisi sitä käyttää.

Ehdotuksia, kokemuksia??

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Epsoo
« Vastaus #4 : 25.10.2011 kello on 22:15 »
Eli vaimoni toiminimelle pitäsi tehdä vaatimattomat sivut ja hyvä sekä halpa palveluntarjoaja pitäisi löytää.  Siis kaupallisille sivuille.

Tilaa olisi kyllä tarjolla Welhon kautta mutta varsinkin nyt kun se on siirtynyt DNAn alaisuuteen en haluaisi sitä käyttää.

Ehdotuksia, kokemuksia??

Jokin webhotelli on tuohon omiaan, orgi oli aiemmin webhotelli.fi palvelimella (nyt siellä on orgin tiedotussivut http://karavaanarit.org/).

Halpuuteen en ota kantaa, tuolla webhotellissa näyttäis olevan halvimillaan 33€ vuosi.

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Epsoo
« Vastaus #5 : 25.10.2011 kello on 22:16 »
Niin, ja se karavaanarit.com domainin hinta on vaatimattomasti 1850€  :o :o :o

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:30.11.2025 kello on 21:04
  • seniori
« Vastaus #6 : 26.10.2011 kello on 09:23 »
Olen pitänyt erään seuran sivuja paikassa  http://www.hostwebnine.net/fi/

Meillä toimii ihan hyvin yksinkertainen kokeilu -versio ja hinta 1,25 € /kk. Lisäksi ilmainen domain.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:34
  • Pahkakoski
« Vastaus #7 : 26.10.2011 kello on 16:38 »
Kotisivut, esim. Elisalta sivutilaa ja joku dadanomi opiskelija tekemään sivut. Teko maksaa 100-200 euroa riipuen vaikeus asteesta. Päivitykset voi sitten hoitaa itse. Opiskelijoiden yhteystietoja saa oppilaitosten opettajilta.

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #8 : 26.10.2011 kello on 17:32 »
Jokin webhotelli on tuohon omiaan, orgi oli aiemmin webhotelli.fi palvelimella (nyt siellä on orgin tiedotussivut http://karavaanarit.org/).

Halpuuteen en ota kantaa, tuolla webhotellissa näyttäis olevan halvimillaan 33€ vuosi.

Kiitos tuota olen itse katsellut ja harkinnut. Hintaerot webhotelleissa ovat isoja ja ainahan laatu ja hinta ei näissä kohtuuhintaisissa käy käsi kädessä.

Olen pitänyt erään seuran sivuja paikassa  http://www.hostwebnine.net/fi/

Meillä toimii ihan hyvin yksinkertainen kokeilu -versio ja hinta 1,25 € /kk. Lisäksi ilmainen domain.

Tuohonkin pitää tutustua paremmin. Kiitos vihjeestä ja käyttökokemuksesta.

Kotisivut, esim. Elisalta sivutilaa ja joku dadanomi opiskelija tekemään sivut. Teko maksaa 100-200 euroa riipuen vaikeus asteesta. Päivitykset voi sitten hoitaa itse. Opiskelijoiden yhteystietoja saa oppilaitosten opettajilta.

Kuten jo sanoin, oman operaattorin tai toisenkaan sivutilaa en halua käyttää. Minulla on tilaa Welholla ihan riittävästi, mutta webhotelli on hakusessa. 

Vinkkisi on hyvä, kiitos siitä.  Eräs oppilaitos on ollut yhteydessä vaimooni ja he tarjosivat sivujen teon oppilastyönä.  Tarkoituksena on sivujen väsääminen itse, mutta tuokaan mahdollisuus ei ole poissuljettu.

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Epsoo
« Vastaus #9 : 26.10.2011 kello on 18:04 »
tuota, miksi et halua käyttää olemassa olevaa kotisivutilaa?

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #10 : 26.10.2011 kello on 21:14 »
tuota, miksi et halua käyttää olemassa olevaa kotisivutilaa?

Haluan sivut selkeästi erikseen ja koska nuo kuitenkin tulevat kaupallisiksi, mielestäni on selkeintä jos laskutus ja käyttö kohdistuu suoraan yritykseen. 
Varmuuskopioinnit ja toimivuus on toivottavasti paremmat ja luotettavammat yrityksessä joka on erikoistunut nimenomaan näitten palvelujen tuottamiseen.

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Epsoo
« Vastaus #11 : 26.10.2011 kello on 21:27 »
Haluan sivut selkeästi erikseen ja koska nuo kuitenkin tulevat kaupallisiksi, mielestäni on selkeintä jos laskutus ja käyttö kohdistuu suoraan yritykseen. 
Varmuuskopioinnit ja toimivuus on toivottavasti paremmat ja luotettavammat yrityksessä joka on erikoistunut nimenomaan näitten palvelujen tuottamiseen.

Okke.

Muutama huomio.
Sivut ovat halutessa selkeästi aina erillään, ts. omassa hakemistossaan, joten se ei sekoita. Laskutuksesta sen verran, että tuohan ei maksa mitään jos käytät olemassaolevaa vapaata tilaa. Palveluna jos ostat sivuston ylläpidon (varmuuskopioinnit jne..) niin voipi maksaa maltaita...

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #12 : 26.10.2011 kello on 22:16 »
Okke.

Muutama huomio.
Sivut ovat halutessa selkeästi aina erillään, ts. omassa hakemistossaan, joten se ei sekoita. Laskutuksesta sen verran, että tuohan ei maksa mitään jos käytät olemassaolevaa vapaata tilaa. Palveluna jos ostat sivuston ylläpidon (varmuuskopioinnit jne..) niin voipi maksaa maltaita...

Vapaana jo olevan tilan käyttäminen on toki mahdollista, ongelmana se, että Welhon systeemi ei taida hyväksyä ulkopuolisia domain nimiä.

lainaus:
"Kotisivujesi osoite määräytyy automaattisesti sen mukaan, mille sähköpostitunnuksel le ne aktivoidaan. Esimerkiksi jos sähköpostitunnukses i on mattimei, on kotisivujesi osoite http://koti.welho.com/mattimei. Kotisivut aktivoidaan OmaWelhossa."

Toinen syy miksi haluan nuo muualle on se, että me mahdollisesti muutetaan ja mikäli kohtuuhintainen toimiva palvelu löytyy ei olla mitenkään sitoutuneita nykyisiin palveluntarjoajiin.

Toki osan voi pitää tuolla Welhossakin, mutta pitää nyt katsoa miten tuo toteutetaan.

Ongelma on suurimmaksi osaksi vaimoni s-posti, hänellä on Aataminaikainen web-mail käytössä ja sen kokonaiskoko en max 2mt. Hän lähettää paljon kuvia ja niitten pienentäminen heikentää laatua liian paljon koska kyseessä on pieniä yksityiskohtia.  Palveluntarjoaja ei kuitenkaan suostu päivittämään kyseistä osoitetta nykyaikaan sopivaksi. Welho sähköpostia hän ei halua eikä se olisi järkevääkään jos muutamme ja mm. g-maililla ei löydy sopivaa käyttäjänimeä. Oma domain ratkaisee tuon ongelman.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:14.07.2020 kello on 10:25
    • Moniala Neljäysi
« Vastaus #13 : 26.10.2011 kello on 22:31 »
Arvaan 1000€

Kotisivuista olen harkinnut kysymyksen esittämistä ja nyt on oiva tilaisuus.

Ehdotuksia, kokemuksia??

Itselläni on sivuja monia ja erilaisilla serveripalveluilla. Jos etsii pelkkää serveritilaa ilman .fi-päätettä niin sen saattaa saada parhaimmillaan jopa eurolla vuodeksi, jollei tarvitse serveriltä mitään ihmeellisempää (esim. sql-tietokannat). Kannattaa seurailla mainoksia, jopa spämmisähköposteja!

Itse teen myös sivuja -> http://www.neljaysi.fi/it-palvelut/kotisivusuunnittelu.html

Lähtökohdankan pitää olla siinä mitä "asiakas" haluaa, ei siinä mitä "myyjä" haluaa netota...

Eikä itseäni kiinnosta sivujen ylläpito, se on avaimet ja neuvot käteen-periaatteella, kun sivut on "luovutettu" niin asiakas saa "sotkea" ne mielensä mukaan (vaikka se välillä jopa vituttaakin kun hieno kokonaisuus rikotaan osaamattomuudella). Jälkituki toki on asia erikseen ja kuuluu hommaan =)

Rokk Oon !

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Epsoo
« Vastaus #14 : 26.10.2011 kello on 22:36 »
En tiedä onko sinulla jo tuota omaa domainia, enkä mikä sen pääte on (.fi .com .net jne..), mutta domainin hallinta kannattaa pitää omissa käsissä, silloin ei ISP pääse rokottamaan, eikä estämään sivuston siirtoa. Sitäpaitsi itse kun huolehtii domainista se ei maksa oikeestaan mitään (orgin domain maksaa vuodessa 8,4€), ja kaikki ohjaukset pääsee tekemään ilman viivettä ja maksua ;)

Itse olen käyttänyt http://joker.com domainien rekisteröimiseen ja hallintaan. Helppoa ja halpaa ku heinän teko 8)

Vapaana jo olevan tilan käyttäminen on toki mahdollista, ongelmana se, että Welhon systeemi ei taida hyväksyä ulkopuolisia domain nimiä.

Welhon hyväksyntää ei tarvitse, tuon kun voi hoitaa URL ohjauksella. Eli omadomain.com ohjataan osoitteeseen welho.fi/~munsivut/firma, jolloin omadomain.com osoiteeseen tulevat kyselyt menevätkin tuonne welholle (käyttäjälle tämä ei näy).

Ongelma on suurimmaksi osaksi vaimoni s-posti, hänellä on Aataminaikainen web-mail käytössä ja sen kokonaiskoko en max 2mt. Hän lähettää paljon kuvia ja niitten pienentäminen heikentää laatua liian paljon koska kyseessä on pieniä yksityiskohtia.  Palveluntarjoaja ei kuitenkaan suostu päivittämään kyseistä osoitetta nykyaikaan sopivaksi. Welho sähköpostia hän ei halua eikä se olisi järkevääkään jos muutamme ja mm. g-maililla ei löydy sopivaa käyttäjänimeä. Oma domain ratkaisee tuon ongelman.

Tuo mailiongelma on helppo ratkaista, ohjaa sen oman sähköpostin (joka siis on siinä omassa domainissa) haluamaansa sähköpostiin. Eli, mun.posti@omadomain.com ohjataan mun.gmail_osoite@gmail.com. Ja tämän voi tehdä domainin hallinnassa helposti. Muistaa vaan laittaa sinne gmailin (jos sieltä lähettelee) asetuksiin  lähettäjän osoitteeksi tuon mun.posti@omadomain.com, niin toimii kuten on tarkoituskin ;)