rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Vanlifen todellisuus  (Luettu 78663 kertaa)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:06
  • Retkeilijä
Vs: Vanlifen todellisuus
« Vastaus #270 : 13.09.2025 kello on 10:45 »
https://youtu.be/AGwp9Nhr8kA?si=6vZhAegc8Aq0820r

Vantastic saanut kopin fixattua. Kyllähän moni voisi alkaa tähän ei vaan uskalleta/viitsitä :laugh:  Omaisuutensa myy pois jonkun aikaa olisi oravanpyörästä vapaa ;) Eläkkeessä kyllä sitten näkyy  :o

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:22.10.2025 kello on 16:43
« Vastaus #271 : 13.09.2025 kello on 11:08 »
Pitipä lukea koko tämä keskusteluketju läpi...

Itse olen katsellut kaikki kolme kautta Van-life sarjaa. Megaman kirjoitti "... reippaasti värikynää, aitous on kaukana". Nyt kun asiaa miettii katsomansa perusteella niin siinäkin tuodaan esiin hyviä puolia. Ehkä jotain pieniä negatiivisia puolia mutta aika niukasta.

Tämän keskustelussa alussa puhuttiin itserakennetuista ja kaupasta hankituista retkeily-/matkailukulkimista. Tuota olen kerran jos toisenkin miettinyt itsekin. Toistaiseksi olen mennyt kaupallisen toimijan tekemällä kulkuvälineellä ja sama tulee todennäköisesti myös jatkumaan. Ymmärrän hyvin jos joku haluaa rakentaa matkailumökkinsä itse ja siinä on varmasti puolensa. Itse olen sen verran mukavuuden haluinen, että lämmin vesi ja "kunnon peseytystila" on itselle mieleen. Samoin itse rakennetun "huussi keskellä keittiötä" on pikkuisen vieras ajatus. Onhan sitä muitakin huussin sijoituksia itse rakennetuissa, kaiketi kuitenkin harvemmin "yksikötä". Välillä menee reissu etten käytä vessaa lainkaan, vaan tukeudun julkisiin käymälöihin. Tämä vaatii aina välillä pientä säätämistä ja pidemmän päälle ei ole kovin mukavaa.

Värikynästä ja aitoudesta, olisi ihan mielenkiintoista kuulla miten esim. Van-life sarjan tyylisessä pakussa hoidetaan muu kuin kasvojen, käsien ja hampaiden pesu. Onko se hanasta vettä pesukintaaseen/pesulappuun ja siivouksen tyyliin "kostea pyyhintä". Kesällä tilanne on vähän erilainen mutta syksy-talvi-kevät ei ole luonnon vesiä käytössä. Toisaalta miten luonnon vesissä peseytyminen, missä voi käyttää shampoota ja saippua, milloin pitää vaan tukeutua pelkkään veteen ettei riko luonnon puhtautta. Yleensä kyllä tuodaan esiin retkeilyt, aamukahvit ja ajan viettäminen hienoissa ja vaihtuvissa maisemissa. Mitä on elämä kiiltokuvan ulkopuolella ja kuinka paljon pitää tukeutua ulkoisiin palveluihin, leirintäalueisiin, uimahalleihin mistä ikinä suihku löytyykin.

Täällä omilla kulmilla on moneen paikkaa tullut "yöpyminen kielletty" merkit. Aikaisemmin niissä paikoissa on näkynyt matkailuvälineitä öisin parkissa. Itse en juurikaan käy leirintäalueilla vaan nukun milloin missäkin. Siitä kuitenkin pidän huolen, ettei käynnistä löydy lähdön jälkeen muuta kuin renkaan jäljet maasta jos niitäkään. Tässä on riskinä sama kuin monessa muussa asiassa, pieni (tai vähän isompikin) joukko pilaa kaikkien maineen. Tunnistan kyllä ketjussa mainittujen puskapaskojien tuulessa lepattavat vessapaperit.

Perusasiat kuntoon, iloisella mielellä, lapa pystyssä kaveria morjestaen kohti uusia seikkailuja, jokainen tyylillään ja tavallaan.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:46
« Vastaus #272 : 13.09.2025 kello on 12:50 »
talvella eivät edes lämmittäneet autoa. Koiran vesikuppikin oli jäässä. Ei noin minusta vanlife elämää normaalisti vietetä.

Aino on, kuten monet naiset, vähän vekotinkammoinen.
Siksi Weba ei käynyt talviöinäkään.
Pitää kysellä, onko homma muuttunut.

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #273 : 13.09.2025 kello on 12:56 »
Täällä omilla kulmilla on moneen paikkaa tullut "yöpyminen kielletty" merkit. Aikaisemmin niissä paikoissa on näkynyt matkailuvälineitä öisin parkissa.

Kateudella on suuri voima.
Joissain paikoissa taas leirintäalueet lobbaavat päättäjien suuntaan.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:02
« Vastaus #274 : 13.09.2025 kello on 20:01 »
Aino on, kuten monet naiset, vähän vekotinkammoinen.
Siksi Weba ei käynyt talviöinäkään.
Pitää kysellä, onko homma muuttunut.
Kyllä niitä on tekniikkaa omaaviakin naisia...

Käsittääkseni tällä Ainollakin oli mies mukana. Mahtoiko sitten hänkin olla vekotinkammoinen?

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #275 : 13.09.2025 kello on 20:17 »
Kyllä niitä on tekniikkaa omaaviakin naisia...
Käsittääkseni tällä Ainollakin oli mies mukana. Mahtoiko sitten hänkin olla vekotinkammoinen?

Väliäkö sillä, ei se toiseen vaikuta.

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
  • Kulkija
« Vastaus #276 : 14.09.2025 kello on 01:00 »

Tämä on totta. Itse jaksoin joskus seurata Niinaa, jolla parasta oli asenne. Eikä ulkoista olemustakaan sovi moittia. Mutta kameran takana toki mies.

Ei enää reissaa vaan saunoo, tai jotakin. En seuraa.

niinaonilo. tai jotain sinnepäin.

Enkä vieläkään ymmärrä, miksei oikea matkailuauto käy, edes tuunaamisen alkupisteeksi. Persiilleen menee muuten.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 15:42
  • viihtyy puskissa
« Vastaus #277 : 14.09.2025 kello on 06:22 »
Taitaa nyt kuudes talvi alkaa vaunussa asumista. En minä kyllä vessaa ja lämmitystä antaisi pois. Ja sen verran on tullut mukavuudenhaluiseks i, että nyt on jo toinen talvi kausipaikalla sähkötolpan vieressä :) Mulla tämä ehkä on enempi asumista ja vähempi seikkailemista. Kesä kyllä tulee oltua tienpäällä, mutta Suomessa lähinnä.