Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla
Automaattivaihteinen matkailuauto ja jyrkät alamäet
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: "Masi" - 12.02.2023 kello on 10:26 ---Pakokaasujarru on yhtä tyhjän kanssa kun noita isoja mäkiä laskee tulemaan, hydraalinen on taas herkkä menemään rikki ja kallis korjata.
Nykyisin laitetaan sähköjarru kardaaniin. Niitä saa jo miltei kaikkiin pakuihinkin.
--- Lainaus päättyy ---
Minä kun luulin, että niistä sähköjarruista olisi luovuttu...
Mulla on ollut joskus kauan sitten sähköjarru bussissa. Tehokas, kuin mikäkin, mutta en sitten sen jälkeen niitä ole tavannut.
Aikoinaan menin bussilla "Kotkanpesään". Ihmettelin bussien järeitä akselinapoja. Olikohan niissä sähkömoottorit, jotka vetivät ja jarruttivat? Aika jurinaa piti alamäessä.
Hesus:
--- Lainaus käyttäjältä: "Masi" - 12.02.2023 kello on 10:26 ---Pakokaasujarru on yhtä tyhjän kanssa kun noita isoja mäkiä laskee tulemaan
--- Lainaus päättyy ---
ei missään nimessä ole yhtä tyhjän kanssa.
ei tietenkään auta pitämään vauhtia kurissa, mutta huomattavasti vähemmän joutuu jarrupolkimeen koskemaan verrattuna ettei ole edes pakokaasujarrua.
mattikoo:
Näky olevan Telma alamäkihidastin esim. Defflessin hinnastossakin, Iveco alustalle.
"Telma-jarru Iveco 8653 (Retarder) (myös automaattivaihteist on kanssa, polttoainesäiliö pienenee 70 litraan) hinta: 7445€, lisäpaino: 125kg"
Rauzi:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 12.02.2023 kello on 10:49 ---Minä kun luulin, että niistä sähköjarruista olisi luovuttu...
Mulla on ollut joskus kauan sitten sähköjarru bussissa. Tehokas, kuin mikäkin, mutta en sitten sen jälkeen niitä ole tavannut.
Aikoinaan menin bussilla "Kotkanpesään". Ihmettelin bussien järeitä akselinapoja. Olikohan niissä sähkömoottorit, jotka vetivät ja jarruttivat? Aika jurinaa piti alamäessä.
--- Lainaus päättyy ---
Mä siellä justiinsa kyselin bussikuskilta. Sanoi niitä turbiinijarruiksi. Mikä sitte lieneekään.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta