Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Automaattivaihteinen matkailuauto ja jyrkät alamäet

(1/4) > >>

Alan:
Kertokaas kokemuksianne, miten käytännössä onnistuu mäenlasku lähes viisitonnisella automaattivaihteise lla autolla. Laatikolla toki voi vaihtaa manuaalisesti, mutta askarruttaa se, onko moottorijarrutus kuinka riittävä, kun tulee tosipaikka eteen. Ja mitä pitäisi osata ottaa huomioon.

Omat kokemukset Alpeilta edellisellä autolla eli transitalustaisella manuaalivaihteisell a ja 1500 kg kevyemmällä ovat jo riittävän kuumottavat.

Alpeille pitäisi ensi kesänä päästä. Mennen tullen.

K.E.V:
Kyllä se jarruttelee, välillä tarjoaa jalkaa siihen jarrulle mutt vain hetkeksi.

MatsOnni:
Justaansakin sama kysymys askarruttaa, tosin kevyemmällä autolla.

Onko alamäkihidastimesta pelkkää haittaa, elikkä jarruttaako se jarruilla koko ajan?

Masa matkailija:
Vuodesta-84 ajellut automaateilla. Nyt 3,5t alla,  kyllä jopa helpompaa kuin manuaalilla. Jyrkimmissä hieman jarrua.
Alamäkihidastin toimii vain pienillä nopeuksilla n 8km/h tarkoitettu erikoistilanteisiin, toimii ajanhallinnan jarruilla.
Automaatti vakkari voisi toimia paremmin,  sekin jarruttelee.

Lähetetty minun SM-F916B laitteesta Tapatalkilla

Alan:

--- Lainaus käyttäjältä: Masa matkailija - 11.02.2023     kello on 14:59 ---Vuodesta-84 ajellut automaateilla. Nyt 3,5t alla,  kyllä jopa helpompaa kuin manuaalilla. Jyrkimmissä hieman jarrua.
Alamäkihidastin toimii vain pienillä nopeuksilla n 8km/h tarkoitettu erikoistilanteisiin, toimii ajanhallinnan jarruilla.
Automaatti vakkari voisi toimia paremmin,  sekin jarruttelee.

--- Lainaus päättyy ---

Onko noissa eroja? Mulla MB 519 alusta -13. 7-vaihteinen.

Alamäkihidastimen olemassaolostakaan en tiedä. Ollut liian vähän aikaa tutustua autoon, vaikka 2,5 vuotta mulla ollut.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View