Sivuja: [1] Siirry alas
Ymmärsin että pärjäisit perinteisellä "töpseli" tunturikytkennällä.
Kai siinä kuitenkin sähköpatruuna on? Jos kytkisi tunturikytkimen vaihtamaan sähköpatruunan 12v ohjausjännitteen tulemaan muualta kun aquaflexiltä. Yksinkertaisimmilla an vaikka 12v muuntajasta (ei tarvetta edes 230v/12v relelle) mekaanisen 20 asteen termostaatin kautta. https://www.starelec.fi/product_info.php?cPath=961_1145_1146&products_id=10976 Tällä tarkkuustermostaati lla lämpö pysyy 10-20 asteen välissä. Sähköpatruunan pumpun puute vaikeuttaa kytkentää. Minun ajatus olisi poistaa ohjauspaneelista painike. En pidä tästä ratkaisusta, kun ohjauspaneeli pitää "rikkoa".
Ohjauspaneelin yhteyteen lisättäisiin tällainen relekytkentä. Tuo yksittäinen K1:n kosketin laitettaisiin poistetun painikkeen paikalle. Piirin toiminta on sellainen, kun 12V jännite tulee ohjauspaneelille, niin rele K1 vetää, sen jälkeen vetää rele K2 ja rele K1 päästää. Näin annetaan ikään kuin yksi pulssi painikkella. Tarvittaessa painonapilla S1 voi antaa uuden pulssin. EDIT. Tosiaan tunturikytkimen olen toteuttanut ns. töpselimallilla, mutta tein siitäkin vähän oman näköisen viritelmän. Tuo yksittäinen K1:n kosketin laitettaisiin poistetun painikkeen paikalle.Jos K1:n koskettimen juottaa johdoilla alkuperäisen painikkeen jalkoihin. Silloin nappia ei tarvitse poistaa ja se toimii normaalisti kun tunturikytkentä on pois päältä. Jos K1:n koskettimen juottaa johdoilla alkuperäisen painikkeen jalkoihin. Silloin nappia ei tarvitse poistaa ja se toimii normaalisti kun tunturikytkentä on pois päältä. Ei se toimi, kun kyseessä on vaihtokosketin. Sulkeutuvalla koskettimella releen voisi laittaa alkuperäisen painikkeen rinnalle. Hankin rtu2024 modeemin skodaan, asensin eilen. Mainio värkki hintaansa nähden, vaihtorele jonka saa päälle puhelulla ja pois puhelulla. Tai säädetyn pulssin 0,5 sek- 15 min.
https://hobbyhall.fi/fi/kodin-remontointi/kodin-turvajarjestelmat/turvajarjestelmien-ohjaimet/rtu5024-gsm-ohjausmoduuli-kommunikaattori?id=2333073&mid=2776623&gclid=CjwKCAiApvebBhAvEiwAe7mHSIyjG5YAANgIOXRc8dlLhkOeg7vrIIzQp0or0xisxyw7ieZNZDQJ6BoCPMMQAvD_BwE Saksanseisoja MB319 -13 ent lanssi. Polar 5.6 ct -98 kaasuton. Ei se toimi, kun kyseessä on vaihtokosketin.No niinpä onkin. Hankin rtu2024 modeemin skodaan, asensin eilen. Mainio värkki hintaansa nähden, vaihtorele jonka saa päälle puhelulla ja pois puhelulla. Tai säädetyn pulssin 0,5 sek- 15 min. Tuo näyttää käyttökelpoiselta vehkeeltä, kun pitää ohjata yhtä laitetta. Se ei kuitenkaan ratkaise minun alkuperäistä ongelmaa. Minulla on ollut Aquafexin etäohjaus Tuta S30 kautta viimmeset 6 vuotta. Ideoitiin kytkentä tuolloin mjo33400 kanssa. On toiminut luotettavasti. Tuo rtu2024 on mielenkiintoinen laite ei tarvisisi sim korttien kanssa pelata.
Sivuja: [1] Siirry ylös
|