rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Sähkön säästökokemukset ja -saavutukset  (Luettu 177997 kertaa)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:25.11.2024 kello on 00:04
Vs: Sähkön säästökokemukset ja -saavutukset
« Vastaus #825 : 25.12.2023 kello on 13:17 »
^
Mitä tuollainen akkupakettijärjeste lmä tuli maksamaan ja missä ajassa se tienaa hintansa?

Off-Topic:
Investoinnin hintaahan ei tarvitse huomioida lainkaan jos sen ajattelee sijoituksena  kuten jotkut tekee aurinkosähköjärjest elmän kohdalla... ;D

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:23.08.2025 kello on 19:34
« Vastaus #826 : 25.12.2023 kello on 15:42 »
Hintaa tuolle minun akkusysteemille tuli n.3500eur, tuossa invertterissä käytän 5kw rengassydänmuuntaja a joka on kallis, mutta minulla kävi tuuri ja sain sen naurettavan halvalla, laskin nyt mitä tulisi maksamaan osat jos nyt tekisin niin 4200euroa maksaisi.
Tänä vuonna on sähkö ollut sen verran halpaa että kyllä takaisinmaksuaika on pitkä, ei taida 10v riittää, mutta tuo tuo hyvän turvan, pärjään helposti vuorokauden ilman verkkosähköä, jos ei käytä isoja koneita pärjää 2vrk. Melkein koko vuoden käytin mökin 9,5kwh akkuja mutta syksyllä ostin uudet 13,5kwh akut, ne on hyvät, olen päivän aikana paistanut 4 pellillistä sämpylöitä, tiskannut koneellisen tiskiä, pyykännyt koneellisen pyykkiä + muu kulutus päälle, tietokone televisio, valaistus, kahvinkeitin liedenkäyttö ym. Yöllä halvimmilla tunneilla lataan akut, 4h riittää lataukseen, nopeamminkin voisin ladata, mutta yleensä halpoja tunteja on sen verran paljon että voi käyttää pienempää lataustehoa.
Vuosi sitten tilanne näytti sen verran pahalta että päädyin investoimaan tällaiseen ja kyllä olen tyytyväinen. Aurinkopaneelit olisi hyvät tällaisessa kun on nuo akut, minulla vain on talo sellaisessa paikassa ettei tähän pääse aurinko paistamaan. Hyötysuhde on hyvä, se hukkalämpö mikä tulee niin riittää juuri pitämään sulana tuon muutaman neliön teknisentilan jossa on vesimittari ym.
Olisin laittanut jotain kuvaa, mutta tänne ei voi niin suuria tiedostoja laittaa.

• Karavaanari
« Vastaus #827 : 25.12.2023 kello on 16:08 »
Kun luettelin tuossa mitä laitteita käytän akkuvirralla, niin tuossa peruskulutuksessa on minulla vielä 2 isohkoa arkkupakastinta ja iso jääkaappi.
Kuvassa näkyy minun kulutus-syklit.
« Viimeksi muokattu: 25.12.2023 kello on 16:57 »

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:45
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #828 : 25.12.2023 kello on 17:06 »
^
^
Kyllä 10 megan kuva mahtuu, tuo 3.8 megaa

• Karavaanari
« Vastaus #829 : 25.12.2023 kello on 17:14 »
Minulla kyllä näyttää että 500KB maksimi, eikä suostu isompaa ottamaan vastaan.

• Karavaanari
« Vastaus #830 : 25.12.2023 kello on 18:35 »
Jaa se näin onnistuikin vedä ja pudota menetelmällä :D

• Karavaanari
« Vastaus #831 : 25.12.2023 kello on 18:36 »
Mutta miten se käänsi näin vaakakuvaksi?

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:49
« Vastaus #832 : 25.12.2023 kello on 18:55 »
Onko tuo systeemin hinta valmiiksi asennettuna...?

Itse en ymmärrä yhtään noiden asentamisesta, joten pitäisi saada avaimet käteen toimitettuna ja toimintatakuu päälle.

• Karavaanari
« Vastaus #833 : 25.12.2023 kello on 19:03 »
Tuo hinta on vain osille, ei juuri tällaista taida olla missään kaupan, jotain irrallisia akkutoimisia varavoimalaitteita maailmalta löytyy.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:45
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #834 : 25.12.2023 kello on 19:15 »
Mutta miten se käänsi näin vaakakuvaksi?
Nykyään ei hanskaa suuntia

• Karavaanari
« Vastaus #835 : 25.12.2023 kello on 19:22 »
Olen sitä mieltä että tällainen on tulevaisuutta, joka asunnossa jos olisi sähkönvarauskapasit eettia, sillä olisi merkitystä valtakunnallisestik in, akkutekniikka on kieltämättä jo melko hyvällä tasolla, näillekin akuille luvataan 4000-6000 lataussykliä, kun minulla oli käytössä pienemmät kesämökin akut n.11kk, niin säädin laski vain sinä aikana 100-lataussykliä, joten akkujen pitäisi kestää vuosikymmeniä ja sittenkin niissä on vielä n.80% kapasiteettia jäljellä, itse voin sellaisia akkuja käyttää vaikka kesämökillä kun kulutus ei ole niin suuri. Tuo säädin laskee lataussyklit sen mukaan että yksi sykli tulee täyteen sitten kun akkua on ladattu tai purettu nimelliskapasiteeti n verran, siihen voi mennä useita päiviä ennen kuin tulee aina yksi sykli, mitä isompi akusto on tarpeeseen nähden niin sitä vähemmän syklejä kertyy

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:50
  • Lempäälä
« Vastaus #836 : 25.12.2023 kello on 21:42 »
Olen sitä mieltä että tällainen on tulevaisuutta, joka asunnossa jos olisi sähkönvarauskapasit eettia, sillä olisi merkitystä valtakunnallisestik in,
  Olet asian ytimessä. Thumb
  Joku aika sitten oli juttua valtakunnan verkosta irtaantuneesta omakotiasujasta. Hänellä oli trukinakun näköisiä akkuja, aurinkokennot ja agre. Hän oli jossain kaakokulmalla, nyt en hänestä juttua ole havainnut.
  Jo viime vuosituhannella kuollut Heikki haaveili laittavansa porilaisen (Porissa tehty kuulasytytteinen pieni ruokainen diesel maamoottori) pyörittämään generaattoria jolla sähkö taloon, jäähdytysvedestä lämpöä. Tuolloin tupaöljy oli halpaa.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:06
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
« Vastaus #837 : 25.12.2023 kello on 22:29 »
  Olet asian ytimessä. Thumb
  Joku aika sitten oli juttua valtakunnan verkosta irtaantuneesta omakotiasujasta. Hänellä oli trukinakun näköisiä akkuja, aurinkokennot ja agre. Hän oli jossain kaakokulmalla, nyt en hänestä juttua ole havainnut.
  Jo viime vuosituhannella kuollut Heikki haaveili laittavansa porilaisen (Porissa tehty kuulasytytteinen pieni ruokainen diesel maamoottori) pyörittämään generaattoria jolla sähkö taloon, jäähdytysvedestä lämpöä. Tuolloin tupaöljy oli halpaa.

Se tuskin oli tämä, https://yle.fi/a/3-12571699 , mutta liittyy aiheeseen.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:56
  • Knaus Eifelland
« Vastaus #838 : 25.12.2023 kello on 23:11 »
Laatikot ja kinkut paistui keskimäärin 3,5 cent kWh. 😮

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:28
    • circleset
« Vastaus #839 : 26.12.2023 kello on 07:39 »
Olisiko tuo?

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009113227.html