kyllä kai sen ylimääräsen sähköroikan saa laittaa sen kaasupullon ympärille 

|
kyllä kai sen ylimääräsen sähköroikan saa laittaa sen kaasupullon ympärille
![]() Miks ilman virtaa
sähköt päälle vaan kohta tulee hyviä neuvoja ![]()
Energia/lämmön tarve yhtälö on lahjomaton,eipä siinä ole paljon tehtävissä !!!
Monellakohan menee vaunun autoon menevän töpselin johto kaasupullokotelossa?
Mulla ainakin. Eivät vissiin ole tukesilla oikein perillä näistä asioista, tai sitten tukes on ja valmistajat ym ei ole. ![]() Mulla on kuljetuksen aikana se paksumpi 2,5mm johto kaasukotelossa, mutta toinen 25m kela on auton takakontissa. Ja sähköliitäntä kotelossa on noin 2m johto valmiina.
Tehdastekoisena varmaan saakin olla, mutta TUKESin mukaan kaasupullokoteloon ei saa sijoittaa sähköjärjestelmään kuuluvia osia (kuinkahan moni säilyttää kaasupullokotelossa kaapelikelaa? Sähköjärjestelmään liittyviä osia. Varmaankin tarkoittaa jottei sinne ole kytketty minkään näköisiä sähkölaitteita. Kyllä siellä irtokaapeleita voi tuon pykälän mukaan säilyttää.
onko havaittua hyötyä ollut jos tuon ylimääräisen roikan kiertää tuohon pullon ympäri....
![]()
onko havaittua hyötyä ollut jos tuon ylimääräisen roikan kiertää tuohon pullon ympäri....En usko tuohon,yleensä kaasupullo on samassa tilassa pannun kanssa,(priimus),lois lämpö lämmittää myös kaasupullon,Trumatic ja Alde on toinen juttu ,ja tuohon pullon ympäri kiedottuun kaapeliin,toki se toimii alimitoitellulla kaapelilla,lämpiäähän se,mutta mangeettista tehoa ei voi olla,pitäis olla vaihe ja nolla erikseen,mangetisti ei toimi,kumoavat toisensa!!!
Onko kukaan ihan aikuisen oikeasti punninnut kuinka paljon sinne puttelliin kaasua jää pakkasella. Viimme jouluaattona loppui minulla kaasu, pakkasta yli kolme kymmentä. Tyhjä oli kun vaihdoin. Automaattisen pullon vaihtajan omistajat kehuvat, että pullo tulee tyhjäksi myös pakkasella.
![]() Onko kukaan ihan aikuisen oikeasti punninnut kuinka paljon sinne puttelliin kaasua jää pakkasella. Viimme jouluaattona loppui minulla kaasu, pakkasta yli kolme kymmentä. Tyhjä oli kun vaihdoin. Automaattisen pullon vaihtajan omistajat kehuvat, että pullo tulee tyhjäksi myös pakkasella. Kyllä sinne jonkin verran, ehkä 0,5 kg. saattaa jäädä todella kovilla pakkasilla. Ja se ei vaikuta siihen millään tavalla, onko automaattinen pullonvaihtaja vai vaihdetaanko se perinteiseen tapaan. Pientä testiä.
Vaunu lämmitetty ja annettu olla pari vrk 22 asteisena, jonka jälkeen laitoin sähköpatruunan 1 kw teholle ja annoin olla 1 vrk. Tuulta noin 3-5 m/s suoraan vaunun keulasta päin. Tuloksena: Ulkona +2 astetta ja sisällä +19 astetta. En tiedä onko sillä vaikutusta testiin, kun unohdin termostaatin 22 asteeseen. Nyt laitoin kaikki räppänät (telttapatjasta muotoon leikatuilla tiiviillä palasilla) katosta tukkoon, paitsi wc:n kattoluukkuun jäi aukkoa, jotta ilma hieman kiertää. Vaunussa on tarra jossa on ilmoitettu ilmanvaihdon riittävän muistaakseni 7 hengelle ja nyt on suurinpiirtein 6/7 ilmareijistä tukittuna. Nyt muistin vääntää termostaatista napin kaakkoon. Tuloksena: Ulkona +5 astetta ja sisällä +23 astetta. Yllättävän vähän on ilmanvaihdolla vaikutusta lämpötilaan. Lisäilin tuloksia edelliseen vastaukseen.
Pientä testiä. Se on hyvä tulos, tuo 18 astetta. Olisi mukava tietää mikä olisi 1000W:n pistelämmittimellä. Itse pääsin 7,5m:n matkailuautolla sähköpatruunalla 1000W:lla 12,5 asteen lämpötila eroon ja pistelämmityksellä 15 asteen eroon. ![]() |