rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mitä mietit?  (Luettu 319356 kertaa)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:02
  • Knaus Eifelland
Vs: Mitä mietit?
« Vastaus #1305 : tänään kello 00:06 »
Onhan sillä Jaguarin akulla hintaa ihan oikeesti sairaan paljon, jos joku epäilee hintaa tai että mulla on tullut nollia liikaa.
https://www.is.fi/autot/art-2000011574134.html

Ja verisesti omistajat/haltijat puolustavat noita sähkiksiä ja niiden ylivertaisuutta somessa... 😮

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:09
  • Kulkija
« Vastaus #1306 : tänään kello 08:59 »
Sähköauton hankintaan liittyen paras ehkäisyväline on Kokkolan miehen Jesse Haapalan Youtube-kanava.

Itte seurailen, mutta jossain välissä on hankittava, kun enemmän ajettu diesel alkaa vikaantumaan liikaa. 3 vuotta olisi tavoitteena selviytyä.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:00
  • Lempäälä
« Vastaus #1307 : tänään kello 10:00 »
Ja verisesti omistajat/haltijat puolustavat noita sähkiksiä ja niiden ylivertaisuutta somessa... 😮
   Eipä noita sähkiksiä tutuilla juurikaan ole.
   Veljen pojalla kait kauimmin, viime vuonna oli yön kestävässä akkuhuollossa Tamperella, oli jotain 400 thk.. Vävypoika juuri vaihtoi latashybriidin kokosähköiseen, heillä on ollut myös hybriidi yli 10 v..
   Jos näillä isompia korjauksia on ollut, ne on tehty "yöllä"!

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:59
« Vastaus #1308 : tänään kello 10:02 »
Mulla kanssa seurannassa. Auton vaihto edessä, ehkä jo tänä vuonna, viimeistään ensi vuonna. Ainakin nyt olen sillä kannalla, että uusi kulkine olisi täyssähköauto.

Mutta ei tuo polttomoottorikaan ole poissuljettu. Kaikessa on puolensa, hyvät ja huonot.Ainoa mistä olen 100-varma on se, että lataushybridiä en osta. Se on kuoleva siirtymäkauden ratkaisu, jossa etenkin lyhyttä nurkka-ajoa ajavalle on riskinä polttomoottorin ongelmat, jos ei pidä huolta siitä että se läy riittävästi. Sitten aikaan, kun taas seuraava vaihtoaika lähestyy, ei kukaan maksa lataushybridistä mitään.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:23
« Vastaus #1309 : tänään kello 10:22 »

”kansa ajaa ja pojat puhuu”,,, samat jutut kiertää vuodesta toiseen, foorumilta toiselle, kertojina tyypit, jolla omaa kokemusta ei ole, kohteena aina ”vaimon työkaverin äxä” tai vastaava!

Omassa tuttavapiirissä täyssähköisten omistajat ovat tyytyväisiä valintaansa ja osalla auto on vaihtumassa uuteen vastaavaan.
Itselle tulossa uusi täyssähkö parin kk päästä, ellei nyt sodat sotke toimitusaikatauluja .

Ajellaan ja annetaan kiloWattien laulaa!

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:41
« Vastaus #1310 : tänään kello 11:25 »
Itselle tulossa uusi täyssähkö parin kk päästä, ellei nyt sodat sotke toimitusaikatauluja .

Ajellaan ja annetaan kiloWattien laulaa!
Noinhan se kannattaisi tehdä...

Mutta kun se auton vaihto ei ole oikein hyvä bisnes. Jos on varaa, niin siitä vaan uusi takuunalainen auto alle ja annetaan muiden hoitaa sitten vanhat sähköautot kykyjensä mukaan.
Mulla täysbensa pieni kauppakassi täyttää nyt 4 vuotta. Ainoa vika ollut kaukosäätimen paristo. Auto itse ehdotti pariston vaihtoa. Tällä tulee mittariin 12-14 tuhatta vuodessa, joten ei paljoa mene bensaakaan. Retkipaku taas ei okein ajoprofiilin takia suosi muuta kuin dieseliä, vaikka silläkään ei tule, kuin 10 tuhatta vuodessa. Kakkospakulla 2000 km vuodessa ja kävellen tulee kuljettua 3500 km vuodessa.